اخبار داغ

رئیس مجمع تشکل های دانش بنیان ایران:

شرکت های دانش بنیان، زمینه ساز اقتصاد دانش بنیان هستند

شرکت های دانش بنیان، زمینه ساز اقتصاد دانش بنیان هستند
رئیس مجمع تشکل های دانش بنیان ایران گفت: شرکت های دانش بنیان در هر کشوری نقش موتور محرک را دارند و در ایران به علت تحریم ها نقش آنها پررنگ تر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، سال پیش رو توسط مقام معظم رهبری سال «رونق تولید» نامگذاری شده است، در راستای تحقق این شعار نمی توان نقش موثر شرکت های دانش بنیان را نادیده گرفت، این موضوع دغدغه ای شد تا گفت‌وگویی با افشین کلاهی رئیس مجمع تشکل های دانش بنیان ایران و رئیس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران داشته باشیم که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

تهران نیوز: نقش شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در رونق تولید چیست؟

, تهران نیوز: نقش شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در رونق تولید چیست؟,

با توجه به تحریم بودن ایران، شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها نقش موثری در حوزه تولید دارند و در حوزه فناوری برای انتقال تولیدات نیاز به تکنولوژی است اما در حوزه واردات و صادرات به علت شرایط موجود کار کردن بسیار سخت است بنابر این ما مجبور به روی آوردن به فناوری هستیم و باید در زمینه هایی که کمبود داریم جایگزین پیدا کنیم و تنها حوزه ای که در این شرایط می تواند به ما کمک کند حوزه انتقال دانش بنیان است.

,

 

,

تهران نیوز: با توجه به تحریم ها چگونه می توانیم اقتصادی دانش بنیان داشته باشیم؟

, تهران نیوز: با توجه به تحریم ها چگونه می توانیم اقتصادی دانش بنیان داشته باشیم؟,

اقدامات زیادی در خصوص زیرساخت سازی برای اقتصاد دانش بنیان انجام شده است و در این راستا امکانات متنوعی به شرکت ها داده شد تا اکوسیستمی مناسب شکل گرفت و الان در حال حاضر زمان سرمایه گذاری است و باید شرکت ها را به سمت بازار بیاوریم و روی آنها سرمایه گذاری کنیم تا فروش خوبی داشته باشند و خدمات خود را بهتر ارائه دهند. اگر فضای کسب و کار به صورت عام درست تر شود و فضای بازار رقابتی باشد، می توانیم تغییرات مثبت را در بازار مشاهده کنیم.

,

 

,

تهران نیوز: چند شرکت دانش بنیان داریم و میزان پیشرفت آن ها چه میزان بوده است؟

, تهران نیوز: چند شرکت دانش بنیان داریم و میزان پیشرفت آن ها چه میزان بوده است؟,

ما در حال حاضر ۴ هزار و ۴۰۰ شرکت دانش بنیان داریم که میزان فروش آنها در این چند سال رشد تصاعدی داشته و پیشرفت خوبی نیز داشته اند.

,

 

,

تهران نیوز: در حوزه صنعت، شرکت های دانش بنیان چه نقشی می توانند داشته باشند؟

, تهران نیوز: در حوزه صنعت، شرکت های دانش بنیان چه نقشی می توانند داشته باشند؟,

شرکت های دانش بنیان در هر کشوری نقش موتور محرک را دارند و در ایران به علت تحریم ها  نقش آنها پررنگ تر است و شرایط اقتصادی برای کار کردن در این حوزه مناسب نیست و سرمایه گذاری در این حوزه موضوعی دیگر است. شرکت های دانش بنیان به صنایع دیگر در زمینه مکانیزه کردن خط تولید، هوشمندسازی صنایعی مثل حمل و نقل و در تمامی فرآیندهای تولید، فروش و بازاریابی می توانند به صنایع کمک کنند و بهره وری را افزایش و برای جامعه رفاه بیشتری را به همراه دارد.

,

 

,

تهران نیوز: چه تمهیداتی باید برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شود تا برای سرمایه گذاری ترغیب شوند؟

, تهران نیوز: چه تمهیداتی باید برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شود تا برای سرمایه گذاری ترغیب شوند؟,

شرکت های نوپا و کوچیک معمولا با قرار گرفتن در زیر مجموعه شرکت های بزرگتر از نظر مالی حمایت می شوند و سرمایه گذار نیز ریسک بزرگی انجام می دهد و شاید ده درصد از شرکت های کوچک به تنهایی توانسته اند به شرکتی بزرگ تبدیل شوند و نود درصد باقی توسط شرکت های بزرگ خریداری شده اند و دولت باید به سرمایه گذاران تسهیلات ارایه دهد تا آنها بتوانند نقش خود را در اقتصاد ایفا کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه