اخبار داغ

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «رادیو» کلید خورد

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «رادیو» کلید خورد
افتتاحیه چهاردهمین جشنواره رادیو امروز با حضور مسئولان و هنرمندان رادیو برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا صبح امروز دوشنبه دوم اردیبهشت در ساختمان شهدای رادیو آغاز به کار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این مراسم با حضور حمید شاه آبادی معاون صدا، مهمانان خارجی مراسم و مدیران و مدیرگروه های شبکه‌های رادیویی آغاز شد و احمد ابوالقاسمی مدیر رادیو قرآن به قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداخت.

,

نورالدین جعفری دبیر جشنواره چهاردهم رادیو اولین سخنران این مراسم بود که در سخنانی گفت: چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو در فضای رقابتی سالم و مبتنی بر تکنیک و تجربه، فعالیت خود را آغاز می‌کند و هدف آن کمک به ارتقای برنامه سازی رادیویی است.

,

وی با اشاره به ویژگی‌های برنامه‌های داوری شده در این رویداد، اظهار کرد: ارتقای مهندسی ساختار و محتوا و نگاه بدیع به موضوعات جدید آن چیزی بود که در این آثار دیده شد که هنرمندان داخلی و خارجی به خوبی آن را به منصه ظهور رساندند.

,

دبیر جشنواره رادیو تصریح کرد: طرح موضوعاتی چون ۴۰ سالگی انقلاب، ایثار و فداکاری، محیط زیست، کالای ایرانی و… از جمله موضوعاتی بود که در این آثار به آنها پرداخته شد.

,

وی همچنین با اشاره به بخش مردمی این رویداد عنوان کرد: حضور مخاطب مردمی می‌تواند بستر ارتباطی مناسبی باشد و به نوعی سپردن کار تخصصی به «مخاطب تخصصی» است که با استقبال هم مواجه شد.

,

جعفری در توضیحی درباره نتایج داوری آثار نیز اعلام کرد: تعداد ۶۲۳ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید. در بخش آزاد نیز ۱۷۶ اثر، در بخش ویژه ۱۵ اثر و در بخش مستمر و برنامه‌های جاری ۱۳۸ عنوان برنامه معرفی شد که جمع دقایق برنامه‌ها ۸۰۰ ساعت برنامه بود. همچنین در بخش بین‌الملل ۱۵۰ برنامه از سوی برنامه‌سازان داخلی و خارجی معرفی شد.

,

وی در پایان سخنانش با اشاره به حضور متخصصان حوزه پژوهش در این جشنواره گفت: فرصتی فراهم شد تا متخصصان حوزه پژوهش با ما همکاری کنند. امید است برنامه سازان از نتایج این پژوهش‌ها بهره گیرند و برنامه‌های پژوهش محور تولید کنند.

,

در ادامه نوبت به اهدای بخش اول جوایز رسید.

,

جوایز بخش فضای مجازی

, جوایز بخش فضای مجازی, جوایز بخش فضای مجازی,

در بخش محتوای صدامحور ویدئویی، لوح تقدیر و جایزه دوم به طور مشترک به اثر برنامه «امیرکبیر» از زهره محقق و «رادیو سلامت» اثر سارا پورجعفر اهدا شد و تندیس و جایزه اول به اثر «دهه نودی‌ها» از مونا شکری رسید.

,

در بخش فضای مجازی تعاملی، لوح تقدیر و جایزه دوم به «رادیو گفتگو» و برنامه «گفتگوی اقتصادی» از سمیرا اکبری اهدا شد و تندیس و جایزه اول نیز به «رادیو جوان» برنامه «جوان ایرانی سلام» از آذر شیشه گر رسید.

,

در بخش «فضای مجازی تعاملی رقابت بین شبکه‌ها» تندیس و جایزه این بخش به هادی زینالی از رادیو گفتگو اهدا شد.

,

در ادامه پس از پخش کلیپ و اجرای کنسرت محمد اخگری، دبیر اجلاس جهانی صدا در سخنانی تصریح کرد: صدا در عصر رسانه های نوین، دوران جدیدی را تجربه می کند. بهره گرفتن از ظرفیت تعاملی اینترنت، انتشار محتوای تولیدی کاربران در بستر پادکست و ارایه خدمات از جمله این موارد است.

,

وی ادامه داد: رادیو هنوز عرصه های تازه ای در فضای میان رسانه ای تجربه خواهد کرد و عصر شبکه از اهمیت صدا نکاسته است.

,

اخگری در بخش دیگر صحبت های خود درباره آثار اجلاس عنوان کرد: فراخوان مقالات در ۶ محور انجام شده بود که با همکاری ای بی یو و دانشگاه صداوسیما از دی ماه ۹۷ اعلام و ۱۶۲ مقاله در دبیرخانه پذیرفته شد. بعد از آن، تجمیع و گردآوری ادبیات تحقیق و پژوهش شامل ۷۰ عنوان کتاب در قالب مجله الکترونیکی، انتشار پنج عنوان کتاب، برنامه ریزی برای حضور مهمانان خارجی برای برگزاری پنل های علمی از اقدامات اجلاس بود.

,

اخگری در پایان سخنانش درباره جمع بندی مقالات اجلاس تصریح کرد: مقالات دریافتی از نظر تکثر و رتبه علمی وضعیت مطلوبی داشت و پژوهشگران بر مبنای نظریات علمی، ظرفیت های فرهنگی مان را در نظر گرفتند.

,

این گزارش در حال تکمیل است...

, این گزارش در حال تکمیل است...]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه