اخبار داغ

جولان سگ‌های ولگرد در الیگودرز/ سایه ترس سگ‌های ولگرد بر سر مردم

جولان سگ‌های ولگرد در الیگودرز/ سایه ترس سگ‌های ولگرد بر سر مردم
این روزها جولان سگ‌های ولگرد در الیگودرز سبب رعب و وحشت مردم شده است، بسیاری از این سگ‌ها بیمار هستند و حضور آنها در سطح شهر در حال تبدیل شدن به یک معضل و خطر بهداشتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک ، این روزها مردم الیگودرز با پدیده‌ای به نام "سگ‌های ولگرد" در سطح شهر مواجه هستند و اگر در ساعات پایانی شب و یا ساعات اولیه صبح چرخی در سطح شهر بزنید، جولان سگ‌های ولگرد را به وفور خواهید دید بسیاری از این سگ‌ها بیمار هستند و حضور آنها در سطح شهر در حال تبدیل شدن به یک خطر بهداشتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

سگ‌ها به دلیل بدست آوردن غذا از پناهگاه‌هایشان که عموما مخروبه‌های حاشیه شهر، رودخانه و محلات هستند خارج می‌شوند و تلاش آنها برای یافتن خوراک در محیط شهری حتی در طول روز ادامه دارد. این سگ‌ها عمدتا در دسته‌های چندتایی هستند که موجب می‌شود هم ترسناک‌تر جلوه کنند و هم خطر حمله آنان افزایش یابد.

,

 

,

در برخی از مناطق حاشیه شهر وجود سگ‌های ولگرد بیشتر از سایر مناطق است تا حدی که وجود این سگ‌ها سبب رعب و وحشت مردم به ویژه کودکان می‌شود و با توجه به نزدیکی آغاز سال تحصیلی لازم است تا این موضوع هرچه سریع‌تر بررسی و رفع شود.

,

 

,

 علاوه بر این بسیاری از سگ‌های ولگرد دارای بیماری‌های خطرناک هستند.انواع بیماری‌های انگلی، هاری، کنه‌های حیوانی و مشکلات پوستی بیماری‌های هستند که از راه مدفوع، بزاق و لمس این حیوانات آلوده به انسان منتقل شده و می‌توانند عوارض جبران ناپذیری برای انسان داشته باشند. شایع‌ترین بیماری منتقله از سگ به انسان هاری است که در اثر گازگرفتگی حاصل می‌شود و ترس از سگ‌های ولگرد در واقع ترسی بجاست.

,

 

,

سایه ترس سگ‌های ولگرد بر سر مردم

, سایه ترس سگ‌های ولگرد بر سر مردم,

 یکی از شهروندان ایگودرزی در این خصوص گفت: در حال حاضر این حیوانات با ظاهر کثیف و بیمارگونه در خیابانهای مختلف شهر در ساعت‌های متفاوت شبانه روز دیده می‌شوندو در گذشته سگ‌های ولگرد در محلات حاشیه ای شهر و عموما کمربندی‌ها پراکنده بودند اکنون این حیوانات به بافت شهری شلوغ در داخل شهر ورود کرده‌اند و این زنگ خطری برای شهروندان است.

,  ,

 

,

وی ادامه داد: شاید در ظاهر این حیوانات آرام باشند اما وجود آنها به صورت دسته جمعی و پراکنده و غیر قابل پیش‌بینی بودن رفتار آنها در صورت مواجه با عکس‌العمل‌های انسان‌ها زمینه ساز خطر خواهد بود متاسفانه شهرداری الیگودرز علاوه بر آنکه نتوانسته در بحث آسفالت معابر اقداماتی انجام دهند در خصوص این مسئله بی تفاوت بوده است.

,

 

,

سگ‌های ولگرد آرامش و امنیت را از مردم گرفته‌اند

, سگ‌های ولگرد آرامش و امنیت را از مردم گرفته‌اند,

 شهروندان الیگودرزی  از وجود این سگ‌ها گلایه‌های بسیار زیادی دارند، در همین زمینه یکی از اهالی کوی  فرهنگیان گفت: در سال‌های گذشته بیشتر در فصل زمستان و سرما سگ‌های ولگرد وجود داشتند؛ اما در سال جاری در تمام روزها  این سگ‌ها به صورت آزادانه در شهر پرسه می‌زنند که آسایش را از ما سلب کرده‌اند و باعث رعب و وحشت در خانواده‌ها شده‌ است.

,  ,

 

,

وی ادامه داد: فرزندان و بانوان ما از ترس و وحشت این سگ‌ها نمی‌توانند بیرون بیایند و همین موضوع رفت و آمد و تردد را برای ما بسیار سخت کرده است، چندین بار از مسئولان درخواست کرده‌ایم تا به این موضوع رسیدگی کنند؛ اما از سوی آنان کوتاهی سر زده است.

,

 

,

هم‌چنین یکی دیگر از شهروندان بیان کرد: در برخی از معابر شهری که در شب نور مناسبی ندارد رفت و آمد بسیار دشوار است و وجود این سگ‌های ولگرد این مشکل را چند برابر کرده است.

,

 

,

وی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر تعداد سگ‌های ولگرد به حدی رسیده است که در طول روز در تمام سطح شهر این حیوانات مشاهده می‌شوند، حتی در اوایل صبح  این سگ‌ها در میادین اصلی ئ معابر  وجود دارند که علاوه بر ایجاد ترس، آلودگی‌های بسیار زیادی را نیز می‌توانند منتقل کنند.

,

 

,

 از آنجایی که بر جمعیت این سگ‌ها روز به روز افزوده می‌شود امیدواریم که مسئولان ذیربط به جهت پیشگیری از بروز هر گونه حادثه‌ای برای شهروندان نسبت به جمع آوری سگ‌های ولگرد روش‌های اجرایی خود را تسریع بخشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه