اخبار داغ

کارشناس اقتصاد خانواده :

فعالیت زنان در عرصه رونق تولید نیازمند گفتمان سازی است/ زنان پتانسیل فوق العلاده ای در زمینه اقتصادی دارند

فعالیت زنان در عرصه رونق تولید نیازمند گفتمان سازی است/ زنان پتانسیل فوق العلاده ای در زمینه اقتصادی دارند
کارشناس اقتصاد خانواده می گوید: ظرفیت و پتانسیل زنان در عرصه رونق تولید بالاست ولی این ظرفیت خوب گفتمان سازی نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهلا باقری کارشناس اقتصاد خانواده در گفتگو با خبرنگار مرآت، با تاکید بر اینکه نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند، اظهار کرد: زنان برای ورود به مسائل اقتصادی و رونق تولید ظرفیت و سرمایه انسانی خوبی به شمار می روند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با بیان اینکه ظرفیت و پتانسیل زنان در عرصه رونق تولید بالاست ولی این ظرفیت خوب گفتمان سازی نشده است، تصریح کرد: این قشر با توانمندی و قابلیت های خاصی که دارند، مستعد این هستند تا بتوانند در عرصه اقتصادی خوب نقش آفرینی کنند.

,

این کارشناس اقتصاد خانواده اذعان کرد: متناسب با این ظرفیت هایی که زنان دارند و با توجه به نقش مادری و همسری که بر عهده دارند، می توان ایده ها و امکانات و تسهیلاتی را با رویکرد خانواده برای قشر زنان تعریف کرد تا هم حضور این پتانسیل را در بحث تولیدی و اقتصادی داشته باشیم و هم از طرفی دیگر کیان خانواده محفوظ بماند.

,

باقری با بیان اینکه مرکز فکر و سیاست گذاری در حوزه بانوان، هم اندیشی کنند و برای خانم های مجرد، متاهل، زنان سرپرست خانوار هر کدام ایده های جداگانه ای طراحی کنند، افزود: تا زمانی که این اقدامات هدفمند نشود، نمی توان انتظار داشت بانوان به عرصه رونق تولید نقش افرینی کنند.

,

وی تاکید کرد: باید مجاری فعالیت بانوان در عرصه اقتصادی و رونق تولید باز شود چرا که ظرفیت، پتانسیل و توانمندی این اقدام در بانوان فوق العلاده وجود دارد.

,

کارشناس اقتصاد خانواده، گفت: معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری و شورای فرهنگ اسلامی زنان که زیر مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد، از دست اندرکار حوزه های زنان و خانواده هستند که باید نسبت به این امر توجه ویژه ای داشته باشند که البته قوه قضائیه هم اگر تمهیداتی در این زمینه دارند می توانند فعال شوند.

,

باقری اظهار کرد: در حوزه اجرا، قانونگذاری و سیاستگذاری و حتی نظارتی باید هیئت مشترکی تحت عنوان ستاد ملی زنان و خانواده ایجاد و در این زمینه کار شود.

,

وی با اشاره به اینکه سریعترین راهی که می توان در این زمینه نتیجه گرفت، اقدامات جهادی است، افزود: می توان از ظرفیت سازمان بسیج هم برای تعریف ایده های اقتصادی، کارآفرینی و تولیدی در حوزه بانوان استفاده کرد چرا که این سازمان از لحاظ عملیاتی با اقشار مردم ارتباط وسیعتری دارد.

,

کارشناس اقتصاد خانواده با بیان اینکه سازمان بسیج در زمینه اقتصاد مقاومتی اقدام داشته و قطعا در زمینه رونق تولید نیز می تواند ورود پیدا کند، تصریح کرد: هر چند بسیج به صورت کلی در بحث اقتصاد مقاومتی نسبتا موفق بوده ولی در بخش اقتصاد زنان موفق نبوده است چون به صورت ویژه به این بخش ورود پیدا نکرده و این قابلیت را برای زنان برنامه ریزی نکردند.

,

باقری خاطر نشان کرد: بسیج را برای طراحی ایده های متناسب با اقشار مختلف زنان دارای قابلیت می دانم که امیدوارم از این ظرفیت استفاده بیشتری شود  یعنی اتاق فکری با حضور اندیشمندان این حوزه تشکیل و عالمانه تر وارد این بحث شوند.

,

وی ابراز کرد: زنان زیادی هستند که یا ایده دارند، یا سرمایه دارند و یا علاقه دارند که حیف است از این عناصر استفاده نشود و این ظرفیت ها تعدیل و یا خاموش شود و رونق تولید تبدیل به شعار شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه