اخبار داغ

لژیونرها زیر ذره بین

لژیونرها زیر ذره بین
با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی لیگ های مختلف در سراسر جهان، بررسی عملکرد لژیونرهای ایرانی در خارج از مرزها خالی از لطف نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، سال های زیادی از درخشش ایرانیانی همچون علی کریمی، مهدی مهدوی کیا، وحید هاشمیان و علی دایی در فوتبال اروپا و مشخصاً آلمان نگذشته است. روزگاری مهدی جناح راست هامبورگ رویایی را در قبضه داشت، جادوگری آلمان را عاشق فوتبال ایران کرده بود و وحید، هلی کوپتر بوندسلیگا لقب گرفته بود. حالا بعد از گذشته یک دهه از آن دوران، فوتبال ایران به لیگ های سطح چندم و تیم های سطح چندم اروپایی و آسیایی بسنده کرده است و لژیونرهای ایرانی در این تیم‌ها و لیگ‌ها مشغول هستند. حالا با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی لیگ های مختلف جهان بررسی عملکرد ایرانیان شاغل در خارج از مرزها خالی از لطف نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

لیگ روسیه؛ از درخشش سردار آزمون تا دو ایرانی دیگر

, لیگ روسیه؛ از درخشش سردار آزمون تا دو ایرانی دیگر,

سردار آزمون

, سردار آزمون,

سردار آزمون

, سردار آزمون,

بدون شک آزمون بهترین لژیونر فعلی فوتبال ایران است. بازیکنی که در نقل و انتقالات زمستانی به زنیت آمد تا امید اول آبی­‌های سن پترزبورگ برای رسیدن به دروازه حریفان باشد. سردار اگر چه در لیگ درجه دوم اروپا یعنی روسیه بازی می‌­کند اما درخشش در لیگ روسیه و لیگ اروپا به حدی خوب بوده که تمجید همه‌ اروپا و هواداران زنیت را در پی داشته است.

,

آزمون در نیم فصل نخست ۳ گل برای روبین کازان زده بود و از زمانی که به زنیت آمد ۶ گل دیگر نیز برای این تیم به ثمر رسانده تا یکی از شانس‌های کسب آقای گلی لیگ روسیه لقب بگیرد. در اروپا نیز سردار گل زن اول زنیتی­‌ها بود و در ۴ بازی که برای این تیم به میدان رفت ۳ بار دروازه حریفان را باز کرد. حالا مسئولین زنیتی از ۱۲ میلیون دلاری که برای به خدمت گرفتن سردار پرداخت کردند بسیار راضی هستند و سردار ایرانی به شخصیت اول گس پروم آرنا تبدیل شده است.

,

ایران در روسیه دو نماینده دیگر نیز دارد، رضا شکاری از روبین کازان و میلاد محمدی از احمد گروژنی نمایندگان ایران در روسیه هستند. در ایام جام ملت ها خبرهایی مبنی بر پیوستنش میلاد به نیوکاسل شنیده می­‌شد اما در نهایت او در گروژنی ماند. محمدی در این فصل ۱۸۶۹ دقیق برای گروژنی به میدان رفته و دفاع چپ اصلی تیم احمد گروژنی به حساب می­‌آید. رضا شکاری بر خلاف دو ایرانی دیگر روزهای خوبی را در روسیه پشت سر نمی­‌گذارد و در دو فصل حضور خود در روسیه تنها ۶ بازی انجام داده تا شاید برای ادامه حضورش در اروپا دچار تردید شود.

,

انگلیس؛ لیگی که برای ایرانیان خوش یمن نیست!

, انگلیس؛ لیگی که برای ایرانیان خوش یمن نیست!,

علیرضا جهانبخش

, علیرضا جهانبخش,

علیرضا جهانبخش

, علیرضا جهانبخش,

دیگر لژیونر ایرانی که در بهترین و معتبرترین لیگ دنیا بازی می­‌کند جهانبخش است. آقای گل فصل گذشته لیگ هلند در نقل و انتقالات تابستان گذشته و با مبلغ ۱۷ میلیون پوند به برایتون پیوست تا گران قیمت ترین بازیکن ایرانی و گران ترین خرید تاریخ برایتون باشد.

,

حضور جهانبخش در برایتون اما و اگرهای زیادی را برای او به همراه داشت و این بازیکن گیلانی نتوانست درخشش خود در هلند را تکرار کند. البته مصدومیت های زیاد جهانبخش یکی از دلایل اصلی ناکامی این ستاره در جزیره بود و اگر فرصت بیشتری در اختیار داشت یقیناً پایش به گل باز می­‌شد. جهانبخش در این فصل ۷۳۷ دقیقه برای برایتون به زمین رفته است که تاکنون موفق به ثبت گل و پاس گل نشده است.

,

چمپیونزشیپ

, چمپیونزشیپ,

ایران در لیگ دسته دوم انگلیس دو نماینده دارد. کریم انصاری فر و سعید عرت اللهی در تیم های ناتینگهام فارست و ردینگ توپ می­‌زنند. کریم بعد از درخشش نسبی در لیگ یونان به چمیونزشیپ آمد تا فضای یکی از فشرده­‌ترین مسابقات اروپایی را بچشد، لیگی که زیاد به مذاق کریم خوش نیامده و کمتر به بازی گرفته می‌شود. سعید اما در ردینگ بهتر عملکرده و بعد از مصدومیتی که جام ملتها را از سعید گرفت حالا به یکی از یاران اصلی تیمش تبدیل شده است.

,

سامان قدوس و لوشامپیونه

, سامان قدوس و لوشامپیونه,

سامان قدوس

, سامان قدوس ,

سامان قدوس سومین نماینده ایران در لیگ های معتبر اروپایی است که در آمیان فرانسه توپ می­‌زند. سامان در ابتدای فصل قصد پیوستن به هوئسکا، قعر نشین لیگ اسپانیا را داشت اما در نهایت به فرانسه آمد تا اولین ایرانی شاغل در فرانسه لقب بگیرد. سامان با ۳ گل و ۴ پاس گل روی ۷ گل از ۲۶ گل تیمش تأثیر مستقیم داشته است که آمار خوبی برای قدوس به حساب می­‌آید. البته سامان نیز در چند هفته اخیر مثل جهانبخش مصدوم بوده تا از روندخوب خود فاصله بگیرد.

,

لیگ بلژیک؛ در تسخیر ایرانی‌ها

, لیگ بلژیک؛ در تسخیر ایرانی‌ها,

کاوه رضایی

, کاوه رضایی,

ایران در بلژیک نیز نماینده دارد. کاوه رضایی سرشناس ترین بازیکن ایرانی لیگ بلژیک است. کاوه ۳سال پیش بعد از مدتها دوری ایرانی­‌ها از بلژیک به شارلوا رفت و با درخشش در این تیم راهی کلوب بروژ بلژیک، یکی از بزرگترین تیمهای لیگ بلژیک شد. متأسفانه کاوه نیز به بلای شوم مصدومیت دچار شد، بازی­های زیادی را از دست داد و از فرم ایده آل خود فاصله گرفت. حالا کاوه بدترین خرید کلوب لقب گرفته و داستان او با این تیم به احتمال خیلی زیاد به پایان رسیده است.

,

اما علی قلی زاده و یونس دلفی دو ایرانی دیگری هستند که در بلژیک و شارلوا توپ می­زنند. شارلوا با حضور مالک ایرانی خود حالا به سکوی پرتاب بازیکنان جوان و خوش آتیه ایرانی تبدیل شده است. علی قلی زاده یکی از بازیکنان اصلی شارلوا به حساب می­‌آید و اگر مصدومیت او پیش از جام ملتها نبود یقیناً پتانسیل­‌های زیادی را از او شاهد بودیم. یونس دلفی نیز به عنوان جوان ترین لژیونر تاریخ فوتبال ایران در مدت کوتاهی که از حضورش در شارلوا می­‌گذرد ۲ بار برای این تیم به میدان رفته و حالا همه منتظر درخشش این ستاره خوزستانی در فصل آینده لیگ بلژیک هستند.

,

روزگار متفاوت دو هم بازی در کشور همسایه

, روزگار متفاوت دو هم بازی در کشور همسایه,

ترابوزان اسپور

, ترابوزان اسپور,

ترکیه دیگر لیگ اروپایی است که از وجود دو ایرانی در تیم ترابوزان بهره می‌­برد. وحید امیری و مجید حسینی دو بازیکن ایرانی تیم ترابوزان هستند که دو سرنوشت متفاوت داشتند. خالق زیباترین صحنه جام جهانی برای ما ایرانیان یعنی وحید امیری ابتدای فصل علیرغم محرومیت پرسپولیس ترجیح داد سالهای آخر فوتبال خود را خارج از ایران بگذراند و به ترابوزان پیوست.

,

این بازیکن لرستانی در هفته­‌های اخیر به یک نیمکت نشین صرف تبدیل شده که دقایق پایانی بازی فقط برای وقت تلف کردن وارد زمین می­‌شود. وحید در۲۲ بازی، ۳ گل برای ترابوزان به ثمر رسانده که البته بیشتر حضور او در دقایق پایانی رقم خورده است.

,

برخلاف امیری، سید مجید حسینی به یکی از ستونهای دفاعی تیم ترکیه ­ای تبدیل شده و اعتماد مربی تیم را جلب کرده است. مجیدی این فصل در ۲۲ بازی برای ترابوزان به زمین رفته که حاصل آن یک گل در جام حذفی ترکیه بوده است.

,

آخرین سنگر قطر است!

, آخرین سنگر قطر است!,

لیگ ستارگان قطر، لیگی است که بیشترین بازیکن ایرانی را در خود جای داده است. امید ابراهیمی، رامین رضاییان، مهدی طارمی، مرتضی پورعلی گنجی معروف ترین ایرانیان شاغل در قطر هستند که هر کدام وضعیت های متفاوتی دارند. مهدی طارمی که با پرسپولیس روزهای خوشی را تجربه می‌کرد بعد از ناکامی در الغرافه، قصد ترک قطر را دارد، رامین با حضور در الشحانیه خود را احیا کرده، امید استانداردهای همیشگی خود را در الاهلی به نمایش گذاشته و مرتضی پورعلی گنجی نیز بعد از یک رفت و برگشت ناموفق به بلژیگ و باشگاه یوپن حالا به العربی آمده است و امید دارد تا جایگاه خود را تثبیت کند. لیگ قطر به آخرین سنگر ایرانی‌ها برای بازی نکردن در ایران تبدیل شده است.

,

رویا کابوس بار در لهستان و پرتغال

, رویا کابوس بار در لهستان و پرتغال,

به این لژیونرها باید فرشاد احمدزاده را نیز اضافه کرد که با یک عملکرد ناامید کننده در لیگ لهستان و باشگاه شلاسک وروتسواف حالا قصد بازگشت به لیگ ایران را دارد.

,

امیر عابدزاده پیش از جام ملت ها دروازه‌بان اصلی ماریتیمو در لیگ پرتغال بود و هر هفته کیلیپی از واکنش های عقاب وار او در میان فوتبال دوستان رد و بدل می‌شد اما نحثی جام ملت ها همان طور که دامن  گیر پدرش شد دامن او را نیز گرفت و بعد از این تورنمت به نیمکت تیمش دوخته شد.

,

گوچی و اصرار برای بازی در خارج از ایران

, گوچی و اصرار برای بازی در خارج از ایران,

رضا قوچان نژاد

, رضا قوچان نژاد,

گوچی آخرین لژیونر سرشناس فوتبال ایران است که او نیز در لیست اولین­‌ها حضور دارد. رضا اولین ایرانی شاغل در لیگ استرالیا محسوب می‌­شود که زمستان امسال و در نقل و انتقالات زمستانی به سیدنی آمد. رضا دیگر آن گلزن قهار سابق نیست و در ۱۲ بازی خود برای سیدنی تنها یک گل به ثمر رسانده است. گوچی در نیم فصل مشتریان ایرانی زیادی داشت اما ترجیح داد از آپوئل راهی سیدنی شود و به ایران نیاید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه