اخبار داغ

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

سیلاب در استان ۲۴۰میلیارد تومان خسارت برجای گذاشت/ حوزه کشاورزی دچار بیشترین آسیب شد

سیلاب در استان ۲۴۰میلیارد تومان خسارت برجای گذاشت/ حوزه کشاورزی دچار بیشترین آسیب شد
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: تا کنون سیل در کل کشور 40هزار میلیارد تومان خسارت در پی داشته است و میزان خسارت وارده به استان قزوین حدود 240میلیارد تومان برآورد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قدرت الله مهدیخانی در گفت‌وگو با شاخص، با اشاره به سیلاب اخیر در استان قزوین اظهار کرد: پیگیری‌ها برای جبران خسارت وارده به استان را آغاز کرده‌ایم و این مسئله را در تهران دنبال می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: خسارتی که در اثر سیلاب به استان قزوین وارد شد نسبت به سایر استان‌ها از جمله لرستان، گلستان، خوزستان و شیراز قابل مقایسه نیست اما با این حال استان دچار خسارت‌هایی شد که باید جبران شود.

,

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: تا کنون سیل در کل کشور ۴۰هزار میلیارد تومان خسارت در پی داشته است و میزان خسارت وارده به استان قزوین حدود ۲۴۰میلیارد تومان برآورد شده است.

,

این مسئول بیان کرد: بیشترین خسارت در بخش‌های کشاورزی، دامداری و راه‌ها، پل‌ها، تاسیسات و شهرداری‌ها بوده است اما با این وجود نسبت به سایر استان‌هایی که شرایط بحرانی دارند، رقم قابل توجهی نیست.

,

, , ,

جبران خسارت سیلاب در استان پیگیری می‌شود

, جبران خسارت سیلاب در استان پیگیری می‌شود,

مهدیخانی با بیان اینکه بیشترین خسارت در سیلاب به بخش کشاورزی استان قزوین وارد شد، ابراز کرد: با پیگیری‌های انجام شده، مسئولین قول دادند تا در اسرع وقت نسبت به جبران خسارت به ویژه در بخش کشاورزی اقدام شود.

,

وی عنوان کرد: سال گذشته هم متاسفانه شاهد سرمازدگی و خسارت به بخش کشاورزی استان به ویژه باغات بودیم که البته دولت با استمهال بدهی بخشی از کشاورزان، تلاش کرد آسیب‌های وارد شده به این گروه را کاهش دهد.

,

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین عنوان کرد: از ۷۵ هزار هکتار از باغ‌های استان فقط ۱۳ هزار هکتار تحت پوشش بیمه بوده است و سال گذشته سرما و سیل در مجموع، ۲هزار میلیارد تومان به باغ‌ها و مزارع خسارت زد.

,

این مسئول افزود: دولت با پرداخت ۳هزارمیلیارد تومان اعتبار برای استمهال خسارت بخش کشاورزی موافقت کرد که از این میزان ۲هزار میلیارد تومان برای استمهال تسهیلات کشاورزان پرداخت شد.

,

, , ,

قزوین یکی از استان‌های پر حادثه کشور است

, قزوین یکی از استان‌های پر حادثه کشور است,

مهدیخانی یادآور شد: میزان خسارت سرمازدگی تعیین شده در بخش کشاورزی استان قزوین ۱۸۸۱ میلیارد تومان برآورد شد که از این میزان تاکنون بدهی ۱۶ هزار کشاورز تسویه شده است.‏

,

وی در ادامه گفت: از ۲هزار میلیاردی که دولت در نظر گرفته بود نیز ۶۰میلیارد تومان سهم قزوین شد و طی دستورالعملی که ابلاغ شده بود تسهیلات تا سقف ۱۲میلیون تومان به کشاورزان استان پرداخت شد.

,

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین خاطرنشان کرد: امسال هم با توجه به سیلاب و خسارت‌های پیش بینی شده نیز این تسهیلات را در بخش کشاورزی در نظر داریم که در حال پیگیری است.

,

این مسئول در پایان افزود: قزوین یکی از استان‌های پر حادثه کشور است به طوری که از ۳۳ حادثه قابل وقوع در کشور، ۲۵ حادثه در استان قزوین رخ می‌دهد.‏

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه