اخبار داغ

رئیس کل بیمه مرکزی:

۳۰ میلیون واحد مسکونی تا سقف ۳۰ میلیون تومان بیمه می شوند

۳۰ میلیون واحد مسکونی تا سقف ۳۰ میلیون تومان بیمه می شوند
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: طبق دستور العملی که به دولت ارسال کرده‌ایم قصد داریم ۳۰ میلیون واحد مسکونی را تا سقف ۳۰ میلیون تومان بیمه کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، غلامرضا سلیمانی امیری ظهر امروز در آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی فاینکس با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اظهار کرد: وضعیت عملکرد بانک، بورس و ببمه در هر کشور نشان دهنده رشد اقتصادی آن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

رئیس کل بیمه مرکزی عنوان کرد: زمانی نظام ایده آل خواهیم داشت که این سه حوزه متناسب با یکدیگر عمل کنند تا به شکوفایی برسند.

,

سلیمانی امیری تاکید کرد: نقش بیمه در این میان تاثیرگذارتر است و اگر این صنعت بتواند در بخش اعتبارات و سهام اطمینان بخشی کند می تواند نقش مهمی را در اقتصاد ایفا کند، بیمه می تواند با استفاده از صندوق های خرد بیمه گزاری ها در حوزه های مالی مختلف سرمایه گذاری کند.

,

وی افزود: بیمه در حدود ۶۰ هزار میلیارد حق پرتفوی بیمه دریافت می کند که می تواند این رقم را تا ۱۸۰ هزار میلیارد تومان افزایش دهد. در سال ۱۳۹۷ حدود ۷۰ میلیون بیمه‌نامه صادر شده است. صنعت بیمه ظرفیت بالایی در کشور دارد که از این جهت باید تلاش کنیم تا صنعت بیمه را در کشور بومی کنیم.

,

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین به رشد سهم بیمه زندگی از مجموع بیمه‌نامه‌ها در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: سهم بیمه زندگی در سال ۱۳۹۲ حدود ۱.۲ درصد بود که این آمار سال گذشته به ۱۵ درصد رسید.

,

وی ضمن اشاره به سهم اوراق بهادار بیمه‌ای در سطوح جهانی بیان داشت: اوراق بهادار بیمه‌ای در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۳ میلیارد دلار ارزش داشتند. ارزش این اوراق در سال ۲۰۱۸ به حدود ۳۰ میلیارد دلار رسید که ۵۰ درصد آن مربوط به ریسک‌های فاجعه‌آمیز است.

,

سلیمانی گفت: تحریم‌ها عاملی برای قبول ریسک حوادث فاجعه‌آمیز در کشور است. اگر بتوانیم این لایحه را به تصویب برسانیم کار بزرگی کرده‌ایم. طبق دستور العملی که به دولت ارسال کرده‌ایم قصد داریم ۳۰ میلیون واحد مسکونی را تا سقف ۳۰ میلیون تومان بیمه کنیم. هزینه این بیمه نامه‌ها حدود ۱۲۰ هزار تومان خواهد بود که دولت ۵۰ درصد از آن را پرداخت خواهد کرد و مردم هم ۶۰ هزار تومان مابقی را به قرار ماهی ۵,۰۰۰ تومان پرداخت خواهند کرد.

,

گفتنی است، در این نمایشگاه نمایندگانی از کشورهای انگلیس، سوئیس، عمان، اردن، سوریه، بلغارستان و آلمان حضور دارند و دو موسسه بزرگ بین المللی با نام انجمن بین المللی روابط عمومی IPRA و شرکت ARJAN CAPITAL به منظور برگزاری کارگاه آموزشی در فاینکس دوازدهم حضور پیدا کرده‌اند.
معاونان و مدیران ارشد بورس عمان، نمایندگانی از نهاد ناظر بازار سرمایه سوریه و نمایندگانی از کشور بلغارستان، سوئیس و آلمان نیز به ایران سفر کردند و در این نمایشگاه حضور دارند.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه