اخبار داغ

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با دانا خبر داد:

افزایش 26 درصدی نرخ کرایه های تاکسی، اتوبوس و مترو/ کرایه تاکسی در اردیبهشت ماه گران می شود/ مخالفت شورا با اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد در سال 97

افزایش 26 درصدی نرخ کرایه های تاکسی، اتوبوس و مترو/ کرایه تاکسی در اردیبهشت ماه گران می شود/ مخالفت شورا با اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد در سال 97
محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره میزان تورم اعلامی توسط مرکز آمار ایران جهت تعیین نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی در شهر تهران گفت: آن چیزی که من شنیدم 26.9 درصد است که تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو می تواند این عدد را گِرد کند.
[

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره سرانجام شکایت پلس راهور از معاونت حمل و نقل شهرداری پیرامون اخذ عوارض از خودروها در محدوده زوج و فرد گفت: این موضوع به شهرداری ارتباط دارد و شورا در جریان جزییات این شکایت نیست و بنده هم از طریق رسانه ها از این موضوع خبردار شدم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

علیخانی با بیان اینکه شکایت نهادهای دیگر از شهرداری به شورا ارتباط ندارد گفت: آن چیزی را که معاونت حمل و نقل شهرداری از شورا استعلام کرد و همان موقع پاسخش را دادیم این است که شورا تعرفه ای برای محدوده زوج و فرد در سال 97 تصویب نکرده است و نباید از این محدوده عوارضی گرفته شود.

,

وی با بیان اینکه استفساریه را معاون شهردار نمی تواند انجام دهد، گفت: اگر برای شهرداری این استعلام کفایت نمی کرده، شهردار می بایست با فرستادن لایحه استفساریه این موضوع را پیگیری می کرد. هروقت این اتفاق بیافتد، شورا پاسخ خواهد داد.

,

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه درباره اجرایی شدن نرخ نهایی تاکسی ها در شهر تهران باید از دستگاه اجرایی مربوطه سوال شود، گفت: وظیفه شورا تنها تصویب و ابلاغ لوایح پیشنهادی است.

,

علیخانی درباره زمان اجرایی شدن نرخ جدید تاکسی ها افزود: آخرین صحبتی که با مدیرعامل سازمان تاکسی رانی داشتم، زمان اجرای نرخ های جدید اول اردیبهشت اعلام شد.

,

وی درباره تاخیر ایجاد شده در اعلام نرخ جدید تاکسی ها گفت: سازمان تاکسیرانی حسب مصوبه شورا استعلامی از مرکز آمار کرده که منتظر پاسخ مکتوب این سازمان هستند تا نرخ تورم پایان سال 97 اعلام شود.

,

عضو شورای شهر تهران درباره میزان تورم اعلامی توسط مرکز آمار هم گفت: آن چیزی که من شنیدم 26.9 درصد است که تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو می تواند این عدد را گِرد کند.

,

علیخانی درباره اعتراض معاونت فرمانداری به نحوه محاسبه نرخ کرایه ها در شهر تهران گفت: فرمانداری با این نحوه افزایش کرایه ها در بخش حمل و نقل شهر تهران مخالفت نکرده است و اگر مخالفتی بود باید ظرف 10 روز کاری از تصویب این لایحه اعلام می شد تا در هیئت تطبیق شورا مورد رسیدگی قراربگیرد و در صحن عمومی بررسی شود.

,

وی با بیان اینکه فرمانداری قانوناً نمی تواند با مصوبه شورا مخالفت کند، گفت: الان بیش از یک ماه از این مصوبه گذشته و مراحل قانونی آن طی شده است، لذا قابلیت طرح مجدد در شورا را ندارد. تاکنون اعتراض کتبی به نحوه قیمت گذاری حمل و نقل عمومی در شهر تهران توسط فرمانداری انجام نگرفته است اگر انجام می گرفت حتما به دست اعضای شورا می رسید.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه