اخبار داغ

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

وضعیت سد مشمپا تا خرداد ماه تعیین تکلیف می شود/در انتخابات مجلس شرکت می کنم

وضعیت سد مشمپا تا خرداد ماه تعیین تکلیف می شود/در انتخابات مجلس شرکت می کنم
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است خروجی مطالعات بر روی سد مشمپا تا خرداد ماه تعیین تکلیف شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،علی وقف چی دوشنبه شب، در جمع خبرنگاران، استان زنجان، اظهار داشت: مردم حق دارند مسائل و فعالیت های نمایندگان حوزه انتخابیه را بدانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی افزود: اعتقاد دارم اگر به یک سری مسائل پیش پا افتاده توجه نکنیم،چالش های پیش رو همچنان تکرار می شود.

,

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بزرگترین چالش های امروز جامعه را اختلاف طبقاتی، شکاف بین مردم، حاشیه نشینی و بیکاری جوانان عنوان کرد و گفت: ضروری است با عدالت همه جانبه به این موضوعات نگاه شود.

,

وقف چی بیان داشت: تقسیم بیت المال به صورت عادلانه امروزه انجام نمی شود اگر چه به صورت پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی ارائه دادم که تنها 57 رای به این پیشنهاد داده شد.

,

وی خاطرنشان کرد: تمام درآمدهای دولتی به خزانه واریز و از این طریق وزارتخانه ها به مردم خدمات ارائه می کنند.

,

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: مدیریت منابع باید به صورت مستقیم به مردم واگذار شود و به جای دادن یارانه به وزارتخانه ها اگر این موضوع مغایر با قانون اساسی نیست، به مردم داده شود.

,

وقف چی با بیان اینکه به جای پول نقد کارت اعتباری به مردم ارائه شود،افزود: از این طریق عدالت اجتماعی برقرار می شود.

,

وی از حضور خود در استان های سیل زده خوزستان، گلستان و لرستان خبرداد و گفت: متاسفانه عملیات پیشگیرانه که هزینه کمتری دارد در این مناطق انجام نشده است.

,

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:امروز انتظار این است که کارهای اساسی انجام شده و به آبخیزداری،آبخوان داری،مهار آب های سطحی و مدیریت اراضی توجه ویژه شود.

,

این نماینده با بیان اینکه متاسفانه در بیشتر این مناطق بستر رودخانه ها تملک و موجب مسدود شدن مسیر آب شده است، افزود: ضروری است دولت یا زمین جایگزین یا باقیمت گذاری هزینه افراد را پرداخت کند.

,

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی برضرورت توزیع عادلانه پروژه های عمرانی تاکید کرد و گفت: 50 درصد سدهای کشور در خوزستان قرار دارد در حالی که در استانی مثل لرستان چنین اقداماتی انجام نشده است.

,

وقفی چی با اشاره به ورود آب به شهرهای خوزستان به دلیل تغییر مسیر آب به ویژه در هورالعظیم،افزود: سیل موجب آسیب جدی به این شهرها شده است.

,

وی بیان داشت: رانت، انحصار و ویژه خواری به دلیل چند نرخی بودن ارز است و وقتی ارز به واردات بسیاری از محصولات اختصاص می یابد، هیچ تولید کننده داخلی نمی تواند با ارز 12 هزار تومانی رقابت کنند.

,

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 14 هزار میلیارد تومان برای کالاهای اساسی تخصیص یافت،افزود: تلاش شد تا بیشترین میزان به تولید کننده اختصاص یابد.

,

وقف چی میزان صادرات فرش را نامطلوب عنوان کرد و گفت: 16 میلیارد تومان اعتبار برای فرش باید اختصاص می یافت که بالای یک و نیم میلیون شغل ایجاد کرده است که متاسفانه این امر نیز محقق نشده است.

,

وی با بیان اینکه ارزش ریالی و صادراتی فرش افزایش یافته است، افزود: اما از نظر ارزی این پیشرفت قابل توجه نبوده است.

,

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: میزان خسارات وارد شده به منازل مسکونی مردم در خوزستان بسیار زیاد بود و حتی از نظر اسکان نیز وضعیت نامطلوب بود.

,

وقف چی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی سد مشمپا به دلایلی در زمان استانداری انصاری متوقف شد،افزود: در شهریور 96 فعالیت های این سد ادامه یافت.

,

وی با بیان اینکه اعتباری که بتواند پیشرفت سد را تسریع بخشد، وجود نداشت،افزود: یک هزار و 400 میلیارد تومان هزینه برای تکمیل این پروژه نیاز بود.

,

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با نامه محیط زیست مبنی بر توقف پروژه سد مشمپا، عملیات اجرایی آن متوقف شد.

,

وقف چی با بیان اینکه جلسه ای با کلانتری برگزار شد،افزود: قرار است خروجی مطالعات بر روی این سد تا خرداد ماه تعیین تکلیف شود.

,

وی گفت: ما کمک می کنیم سد شهریار آبگیری شود و نمایندگان آذربایجان مشکلی با سد مشمپا ندارند.

,

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در خصوص سلامت کاری نمایندگان،خاطرنشان کرد: به عنوان نماینده سعی کردم شرافت، هویت، اصالت و نجابت مردم زنجان را حفظ کنم و یکی از پاکترین نمایندگان مجلس بودم و خواهم بود.

,

وقف چی گفت: همه گرفتاری های مملکت را از مجلس می بینم جایگاهی که باید مجلس داشته باشد، ندارد، قوانین جامعی است که از این ظرفیت استفاده نمی شود.

,

وی با بیان اینکه مردم در انتخاب خود در بحث نمایندگی توجه ندارند، افزود:مردم باید قبل از انتخاب نماینده به ویژگی هایی همچون ارق نماینده نسبت به مردم و میزان حقوق دریافتی توجه کنند.

,

این نماینده گفت: در خصوص آموزش و پرورش بر روی فرد اصرار و نظری نداشتیم و تلاش کردیم افرادی که دارای ظرفیت بودند معرفی شوند.

,

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در خصوص حضورش در انتخابات آتی، گفت: با توجه به کارنامه ای که دارم و استقبال مردم، تبلیغی نخواهم کرد و اگر مردم دوباره به من اعتماد کنند با شعار رای پاک مسیر خود را ادامه می دهم.

,

وقف چی با اشاره به تحصیل هشت ماه یکی از فرزندانش در خارج از کشور، گفت: فرزندم دارای استعداد و معدل بالا برای تحصیل در خارج از کشور بود و از هیچ رانتی در این زمینه استفاده نشد.

,

وی بیان داشت: صرفه جویی 245 میلیارد تومان از پیش بینی در آمدهای استان یکی از مهمترین فعالیت های من در دوران مجلس بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه