اخبار داغ

در جلسه ستاد مدیریت بحران گنبدکاووس مطرح شد؛

شرایط سد گلستان عادی است/ کشاورزان گنبدی نگران کشت بهاره هستند

شرایط سد گلستان عادی است/ کشاورزان گنبدی نگران کشت بهاره هستند
جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران گنبدکاووس با توجه به شرایط جوی حاکم در شهرستان و شرق استان عصر روز گذشته با موضوع بررسی خطرات احتمالی تشکیل شد و در این جلسه ضمن اشاره به شرایط سدها نگرانی کشاورزان از عدم شرایط لازم برای کشت بهاری مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قابوس نامه، مدیر امور منابع آب سه شهرستان گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش در این جلسه گفت: با توجه به اینکه از چند روز گذشته سرریز آب سد گلستان به اتمام رسیده است در حال حاضر شرایط این سد عادی است و در سدهای بوستان و وشمگیر نیز مشکل جدی وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قابوس نامه،, قابوس نامه،, ،,

به گزارش قابوس نامه، حسین قنبری اذعان کرد: با توجه به شرایط جوی و عبور سه منبع آب منبع آب نرماب، چهل چای و خرمارود از حاشیه رودخانه پارک الغدیر آماده پیشگیری از بروز مشکل در این منطقه هستیم.

,

وی با عنوان این مطلب که با توجه به پراکندگی بارش ها احتمال بروز مشکل جدی وجود ندارد تصریح کرد: هر ساله برای لایروبی سه رودخانه قره‌تکن، بایرام شالی و آلماکولی 8میلیارد ریال اختصاص داده شده و کار لایروبی انجام شده است اما برای پیشگیری از خطرات احتمالی انتظار می‌رود در مسیر این رودخانه ها بیل‌های مکانیکی مستقر شوند.

,

قنبری  خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از هر گونه خطر احتمالی از تمام تجهیزات و ظرفیت های ممکن برای استقرار امکانات در مسیر رودخانه ها استفاده می کنیم.

,

اما مسئله دیگری که در این جلسه عنوان شد، نگرانی کشاورزان از نرسیدن اراضی آنها به کشت بهاره بود که مدیرجهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس در این رابطه گفت: با توجه به حجم بالای آب در سیل اخیر و رسوب گل و لای در رودخانه‌ها، اراضی کشاورزی پایین‌دست مسیر روستای قوچمراد، تبدیل به رودخانه شده است.

,

غلامعلی نورا افزود: با توجه به حجم آب و گل و لای در مزارع ، کشاورزان قادر به کشت بهاره نیستند و تبدیل به یک نگرانی برای کشاورزان شده است که نیاز است با استقرار امکانات لازم این مسئله مرتفع شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه