اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد؛

دلار و یورو حربه استکبار برای بازی با جان مردم است/ در شرایط فعلی حذف صفر از پول ملی هزینه بزرگی به کشور تحمیل می کند

دلار و یورو حربه استکبار برای بازی با جان مردم است/ در شرایط فعلی حذف صفر از پول ملی هزینه بزرگی به کشور تحمیل می کند
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: دلار و یورو در واقع حربه استکبار یعنی آمریکا و اروپا برای بازی با جان مردم است و تا این وابستگی قطع نشود تغییر صفر پول ملی جز هدر دادن بیت المال چیزی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان در خصوص حذف صفر از پول ملی گفت: تصمیمی که توسط دولت و بانک مرکزی برای حذف یک یا چند صفر از پول ملی اقتباس شده است در حال حاضر هدر دادن هزینه است و تصمیم به موقعی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: ثمره این کار در واقع اتلاف هزینه است چرا که ما باید در ابتدا شرایط ثبات ارزش پول ملی را فراهم کنیم و سپس صفرهای پول را حذف کنیم.

,

شیخی در ادامه با تشریح شرایط ثبات ارزش پول ملی بیان کرد: یکی از شرایط رساندن نرخ تورم به زیر ۵ درصد است و دیگری قطع کردن وابستگی ریال به دلار و یورو است چرا که در حال حاضر اقتصاد ما دلار و یورو محور است و این ها با ارزش پول ملی بازی می کنند.

,

وی تاکید کرد: دلار و یورو در واقع حربه استکبار یعنی آمریکا و اروپا هستند و این ها با عوامل و واسطه های خود عملا با جان مردم بازی می کنند و تا این وابستگی قطع نشود تغییر صفر پول ملی جز هدر دادن بیت المال چیزی نیست.

,

کارشناس مسائل اقتصادی در پایان مطرح کرد: بنابراین حذف صفر پول ملی بدون فراهم کردن شرایط ثبات آن، ایجاد یک غائله محاسباتی در بین اجتماع و هدر دادن چاپ اسکناس جدید است و هزینه بزرگی به کشور تحمیل می کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه