اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با دانا؛

بررسی اصلاحات طرح مقابله به مثل با آمریکا در مجلس/ تمامی قوانین بین المللی برای اجرایی شدن طرح مقابله به مثل با آمریکا در نظر گرفته شده است

بررسی اصلاحات طرح مقابله به مثل با آمریکا در مجلس/ تمامی قوانین بین المللی برای اجرایی شدن طرح مقابله به مثل با آمریکا در نظر گرفته شده است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امروز اصلاحات طرح مقابله به مثل با آمریکا در مجلس بررسی می شود، گفت: تمام جوانب کار اندیشیده شده تا اگر جایی آمریکایی ها بخواهند، علیه منافع ملی و نیروهای مسلح و امنیتی ما اقدامی انجام دهند، دست ایرانی ها برای مقابله به مثل با آنان از جمیع جهات، متناسب با قوانین بین المللی باز باشد.
[

ابوالفضل حسن بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا به آخرین وضعیت طرح حمایت از سپاه اشاره کرد و اظهار داشت: طرح اولیه که تقدیدم مجلس شد با توجه به خباثتی که ترامپ انجام داد جمعی از نمایندگان مجلس یک پیشنهادی دادند و خوشبختانه این پیشنهاد در صحن مجلس با 98 درصد رای تصویب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: به طرح حمایت از سپاه، پیشنهاداتی از سوی وزارت خارجه، وزارت دفاع، سپاه، ارتش و نیروی های مسلح برای اجرایی شدن طرح ارائه شد تا همه جوانب در نظر گرفته شود.

,


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: این طرح برای اجرا شدن از نظر نیروهای مسلح و ارگان های مربوطه نیاز به اصلاحاتی دارد، از این رو این طرح مجدد در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور نمایندگانی از ارتش و سپاه و نیز معاون پارلمانی وزارت خانه های دفاع و امور خارجه مورد بررسی قرار گرفت.

,
,


حسن بیگی افزود: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: جمعی از کارشناسان خبره هم در این جلسه بررسی کمیسیون حضور داشتند و دلیل قانونی و محکمی از نظر مقرارت بین المللی هم عنوان شد تا اگر آمریکایی ها دست از پا خطا کردند به طور دقیق بدانیم بر چه اساس و قانون جهانی در عمل با آنان برخورد کنیم.

,
,


وی اشاره کرد: از این رو با توجه به پیشنهادات جدید، طرح در کمیسیون مطرح شد و با آراء بالایی رأی آورد و امروز نیز در مجلس به شور گذاشته می شود تا پس از تصویب از سوی نمایندگان و سپس تأیید شورای نگهبان، قابلیت اجرایی شدن را داشته باشد.

,
,


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: بدین ترتیب تمام جوانب کار اندیشیده شده است تا اگر جایی آمریکایی ها در هر نقطه از دنیا بخواهند علیه منافع ملی، سپاه و در مجموع نیروهای مسلح و امنیتی ما اقدامی انجام دهند، دست ایرانی ها برای مقابله به مثل با آنان از جمیع جهات، متناسب با قوانین بین المللی باز باشد.

,
,


حسن بیگی با بیان این که روند بررسی طرح مورد نظر عادی و مطابق با روند بررسی هر طرح فوریت دار دیگری بود، اظهار کرد: با توجه به حساس بودن بودن این طرح باید در مجلس بررسی های دقیق انجم شود، تا برای اجرا شدنش خلع قانونی در آینده به وجود نیاید و نیاز به اصلاح نداشته باشد.

,
,

 

,

وی افزود: در آمریکا بر سر مسئله مورد نظر هنوز به توافق نرسیده اند و به نظر در بین نمایندگانشان مسکوت مانده است، اما این طرف نمایندگان ما اقدامات مناسبی را در کوتاه ترین زمان برای اینکه هر زمان نیروهای مسلح ما بتوانند مقابله به مثل کنند اقدامات مؤثری را انجام داده اند.

,


حسن بیگی در پایان با تأکید بر اینکه امروز آمریکا از سوی 220 کشور عضو شورای امنیت تحت فشار است و از رفتار خبیث ترامپ از سوی آنان محکوم شده است، گفت: در منشور سازمان ملل داشتن نیروهای مسلح برای دفاع از منافع ملی و تمامیت ارضی یک کشور در نظر گرفته شده و سپاه پاسداران هم طبق قانون اساسی کشور ما جزئی از نیروهای دفاعی ایران است و آمریکا به هیچ عنوان نمی تواند اهانتی به این ارگان داشته باشد، چرا که خلاف قوانین بین المللی است.

,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه