اخبار داغ

گزارش دانا از تشدید اختلافات شورای شهر و شهردار تهران؛

شهردار سوم به خط پایان نزدیک شده است؟ / حناچی زیر تیغ گروکشی های سیاسی شورای اصلاح‌طلب

شهردار سوم به خط پایان نزدیک شده است؟ / حناچی زیر تیغ گروکشی های سیاسی شورای اصلاح‌طلب
در عمر حدود بیست ماهه ای که از عمر شورای شهر تهران گذشت 2 شهردار تهران رفتند و به هزار ضرب و زور حناچی به صندلی مدیریت شهری تکیه زد ولی حالا این شهردار هم با خطر استیضاح مواجه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شورای پنجم دو سال و چند ماه تا سوت پایان خودش فاصله دارد و حالا اختلافات درون خانوادگی اش از در و دیوار آن بالا می‌رود و در برخی موارد ابتدایی‌ترین موضوعات نیز به جنجال کشیده می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در عمر حدود بیست ماهه ای که از عمر شورای شهر تهران گذشت دو شهردار تهران رفتند و به هزار  ضرب و زور حناچی به صندلی مدیریت شهری تکیه زد ولی حالا این شهردار هم با مشکلاتی مواجه است. خصوصا اینکه برخی از اعضای شورای شهر تماما اصلاح‌طلب در مقابل شهردارشان قد علم کرده‌اند و از استیضاح «پیروز حناچی» صحبت می‌کنند. موضوعی که کاملا عجیب و قابل تامل است که چرا شورای شهری‌ها تا به این میزان با عجله به تهدید شهردار همسو با خود مبادرت ورزیده‌اند.

,

 

,

اختلافات شورا و شهردار علنی تر شد

, اختلافات شورا و شهردار علنی تر شد, اختلافات شورا و شهردار علنی تر شد,

چندی پیش بود که نامه محمدجواد حق‌شناس یکی از اعضای شورای شهر تهران نامه‌ کاملا عجیبی خطاب به حناچی نوشت و در آن به صراحت رویکرد سیاسی جناحی اصلاح‌طلبان در شورای شهر تهران را نشان داد.

,

, ,

در بخشی از این نامه آمده است: پیش از انتخاب انتظارات و تعهداتی مشخص در حفظ و حراست از رویکرد اصلاح‌طلبی و حفظ هماهنگی و تعامل با شورا و کمیسیون‌های آن و مواردی از این دست مبنای مذاکرات و پیش‌شرط حمایت از شما بوده است.پاینکه به محض نشستن بر کرسی قدرت فراموشی پیشه کرده و خلف وعده آغاز نمایید که متأسفانه روندی تصاعدی به خود گرفته است از عجایب روزگار ما است.

,

وی در بخش دیگری از این نامه نوشت: شورای شهر اصلاح‌طلب شهرداری را انتخاب کرده است تا نماینده این شورا و رأی‌دهندگان آن در اداره امور شهر باشد، اما شهرداری که به دلیل شهرت و گذشته اصلاح‌طلبیش انتخاب شده بلافاصله در چرخشی عجیب، خود را وام‌دار انتخاب و رأی‌دهندگان ندانسته و در رویکردی عجیب همصدا با افراط‌گرایان علیه اصلاح‌طلبان و در انتصابات، خود را جزیره‌ای مستقل و خودمختار می‌داند و برخلاف رأی و نظر شورای شهر عمل می‌کند و حتی منتظر اعلام نتیجه استعلام خود نمی‌ماند.

,

جالب اینجاست هاشمی از اینکه چرا حق‌شناس چنین درخواست سیاسی از حناچی دارد گلایه‌مند نیست بلکه از اینکه این نامه افشا شده و نیات جناحی سیاسی اصلاح‌طلبان در شورای شهر برملا شده است، انتقاد می‌کند.

,

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص موضوع انتصابات شهرداری نیز گفت: شورا در انتصابات دخالت نمی‌کند اما نظر خود را ارائه می‌دهد و این حق شهردار است که به این موضوعات رسیدگی کند.

, .,

, ,

محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در توضیح علت نگارش نامه تهدید آمیزی که اخیرا به شهردار تهران نوشت اظهار کرد: موضوع این نامه را مجدد در نشست هم اندیشی که پیش از عید با شهردار تهران داشتیم مطرح کردیم، زیرا به نظر می‌رسد در انتصابات شهرداری نگاهی خاص وجود دارد که باید اصلاح شود.

,

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه انتخاب معاونان از اختیارات شهردار است، تاکید کرد: این کار مستلزم این است که با شورا مشورت شود و در عین حال وقتی که شورا در کمیسیون‌های تخصصی می‌تواند انتصابات را بررسی کند، عدم مشورت با شورا و رای مردم قطعا موجب اختلال در روند اجرایی می‌شود و به روابط شورا و شهرداری لطمه می‌زند.

حق شناس با بیان اینکه اعضای شورا در انتصاباتی که بدون نظر شورا انجام شده هماهنگی دارند و تذکرات جدی‌تری هم به صورت مستقیم و مکتوب به شهردار داده‌اند، گفت: امیدوارم که آقای حناچی روند خود را اصلاح کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه واکنش او به درخواست‌های شورا چه بود، تصریح کرد: او در پاسخ به ما گفت که به نظر شورا احترام می‌گذارم و آن‌ها را پیگیری می‌کنم، اما تاکنون در عمل اتفاقی رخ نداده است.

, .,
,
, امیدوارم که آقای حناچی روند خود را اصلاح کند, .,
,
, .,

از سوی دیگر ماجرا تهدید حناچی منوط به حق شناس نیست بلکه برخی از اعضای شورای شهر تهران نیز از شهردار تهران مطالبه دارند و او را تهدید به استیضاح می‌کنند.

,

 

,

حناچی تهدید به استیضاح شد!

, حناچی تهدید به استیضاح شد!, حناچی تهدید به استیضاح شد!,

حجت نظری، دیگر عضو شورای شهر تهران درباره نحوه تعیین مدیرعامل سازمان ورزش اظهار کرد:متأسفانه در کمتر از یک سال گذشته شهرداری سه سرپرست برای سازمان ورزش انتخاب کرده است و این نشان از بی‌ثباتی است.

,

او اضافه کرد: سرپرست جدید سنخیتی با سازمان ورزش ندارد و در مورد انتصابات به شهردار تهران تذکر می‌دهم و در صورت عدم توجه نسبت به صلاحیت خود ایشان در صحن شورا تصمیم‌گیری می‌‌کنیم.

,

, ,

 

,

تهدید علنی شهردار در صحن شورا

, تهدید علنی شهردار در صحن شورا, تهدید علنی شهردار در صحن شورا,

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران ضمن تذکری به شهردار تهران گفت: شهردار محترم تهران باید شأن و جایگاه شورا و اعضای آن را رعایت کند. شایسته نیست پاسخ نامه عضو شورا توسط مدیر دفتر ایشان داده شود.

, شهردار محترم تهران باید شأن و جایگاه شورا و اعضای آن را رعایت کند.,

علیخانی تأکید کرد: متأسفانه یکی از کانال‌های تلگرامی وابسته به یکی از مدیران شهرداری در مقابل تذکرات و انتقادات اعضای شورا مبادرت به تخریب و توهین می‌کند. لذا به شهردار تهران تذکر می‌دهم که جلوی این کار را بگیرند در غیر این صورت و در صورت تکرار این عمل برخورد من با خود شهردار خواهد بود.

, به شهردار تهران تذکر می‌دهم که جلوی این کار را بگیرند در غیر این صورت و در صورت تکرار این عمل برخورد من با خود شهردار خواهد بود.,

, ,

 

,

مناظره غیابی با آقای رئیس

, مناظره غیابی با آقای رئیس, مناظره غیابی با آقای رئیس,

پیروز حناچی در جلسه شورای معاونان شهرداری تهران بر پاسخگویی دقیق مدیران شهری به سوالات اعضای شورای شهر تاکید کرد و گفت: تلاش کنید به صورت درست و مستدل به سوالات اعضای شورا پاسخ دهید. برخی اعضای شورای شهر گلایه دارند که وقتی نسبت به پاسخ ها اعتراض دارند اعتراضشان باز هم به همان مقام ارجاع می شود.

,

وی عنوان کرد: واقعیت این است که رابطه ما با شورا مثل مجلس تعریف شده نیست؛ در مجلس آیین نامه و چارچوب مشخصی درباره سوال نمایندگان از وزرا وجود دارد، اما در رابطه شهرداری و شورای شهر چنین چارچوبی نیست و اتفاقا بد نیست پیشنهاد بدهیم دولت برای این رابطه چارچوبی تعیین کند.

,

, ,

محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تهران درباره این اظهارات شهردار تهران گفت: وضعیت تذکرات به شورای شهر روشن است و ماده ۸۳ قانون شوراها در خصوص آن تکلیف را روشن کرده است.

,

وی افزود: طبق آیین نامه اعضا باید قانوناً تذکر را به‌صورت کتبی به رئیس منتقل کنند و رئیس شورا آن را به شهردار بدهد و اگر عضو از پاسخ قانع شد از آن عبور کند، در غیر این‌صورت آن را به‌ شکل سؤال طرح کند و اگر پاسخ به سؤال به نتیجه نرسید و عضو را قانع نکرد، با امضای ۷ عضو دیگر می‌توان سؤال را تبدیل به استیضاح کرد.

, طبق آیین نامه اعضا باید قانوناً تذکر را به‌صورت کتبی به رئیس منتقل کنند و رئیس شورا آن را به شهردار بدهد و اگر عضو از پاسخ قانع شد از آن عبور کند، در غیر این‌صورت آن را به‌ شکل سؤال طرح کند و اگر پاسخ به سؤال به نتیجه نرسید و عضو را قانع نکرد، با امضای ۷ عضو دیگر می‌توان سؤال را تبدیل به استیضاح کرد.,

 

,

اظهار نظر شهردار تهران به مذاق اصلاح‌طلبان خوش نیامد

, اظهار نظر شهردار تهران به مذاق اصلاح‌طلبان خوش نیامد, اظهار نظر شهردار تهران به مذاق اصلاح‌طلبان خوش نیامد,

یکی از عجیب‌ترین رفتارها درباره این اظهار نظر شهردار تهران از سوی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران مشاهده شد. آقای محمدجواد حق‌شناس در توییت معنادار خود با پیوست کردن تصویر اظهارات شهردار تهران درباره 9 دی‌ماه به کنایه از انتخاب اشتباه شورای شهر گفت. وی نوشت: «ما ز یاران چشم یاری داشتیم، خود غلط بود آنچه می‌پنداشتیم؟ گفت‌وگو آیین درویشی نبود، ورنه با تو ماجراها داشتیم.»

,

, ,

اما این تنها مخالفت و کنایه به شهردار تهران نبود. آقای عماد بهاور، رییس شاخه جوانان سازمان منحله نهضت آزادی هم به اظهارات پیروز حناچی، شهردار تهران درباره 9 دی‌ماه و فتنه سال ۸۸ واکنش نشان داده و نوشت که چون گزینه اصلاح‌طلب نداشتیم یه شهرداری‌چی گذاشتیم که تهران را جمع کند! وی که به تازگی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان شده در توییت خود نوشت: پیروز جان! چون گزینه اصلاح‌طلب نداشتیم، یه شهرداری‌چی گذاشتیم اونجا تهران رو جمع کنه؛ کی بهت گفت حرف سیاسی بزنی؟ به کارت برس!

, پیروز جان! چون گزینه اصلاح‌طلب نداشتیم، یه شهرداری‌چی گذاشتیم اونجا تهران رو جمع کنه؛ کی بهت گفت حرف سیاسی بزنی؟ به کارت برس, !,

 

,

انتقاد از مدیریت دوچرخه ای آقای شهردار!

, انتقاد از مدیریت دوچرخه ای آقای شهردار!, انتقاد از مدیریت دوچرخه ای آقای شهردار!,

تمرکز حناچی روی طرح دوچرخه سواری در تهران که برخی آنرا نمایشی می نامند باعث شده تا  اعضای شورای شهر از جمله «محسن هاشمی» رئیس شورای شهر تهران نیز به آن انتقاد کنند.

,

محسن هاشمی با اانتقاد از این طرح گفت: «مساله ساده است. ما می‌خواهیم آلودگی هوا و ترافیک کم شود. خب راه حل چیست؟ حدود ۱۸ میلیون سفر در شهر داریم که باید با سیستم‌های غیرآلاینده مثل مترو انجام شود که می‌توان ۱۰ میلیون سفر را با مترو و پنج میلیون سفر را با اتوبوس الکتریکی انجام داد؛ اما می‌بینیم که برخی‌ها به جای توسعه مترو در خیابان دوچرخه‌سواری می‌کنند و این درحالیست که سهم دوچرخه نیم در هزار است و حالا ۱۰ میلیون سفر را رها کرده‌اند و به نیم در هزار چسبیده‌اند و این درحالیست که تونل و ایستگاه مترو آماده است و باید آن را تجهیز کنیم اما به دوچرخه‌سواری در خیابان مشغولند.

, .,

این موضوع حتی مورد انتقاد غلامحسین کرباسچی، شهردار تهران در دوره اصلاحات نیز قرار گرفت. کرباسچی درباره دوچرخه سواری حناچی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: ای کاش اقای حناچی بجای دوچرخه صبح زود بدون ترافیک با ماشین می رفت در دفتر کارش و پیگیر و تلاش می کرد که زودتر صدها واگن معطل مانده مترو به خطوط مترو ملحق شوند که صدها هزار مسافر مترو راحت تر و سریعتر برسند و دهها هزار اتومبیل کمتر بیرون بیایند.

, ., ای کاش اقای حناچی بجای دوچرخه صبح زود بدون ترافیک با ماشین می رفت در دفتر کارش و پیگیر و تلاش می کرد که زودتر صدها واگن معطل مانده مترو به خطوط مترو ملحق شوند, .,

حالا این سوال اساسی به وجود می‌آید که تا کی این گروکشی‌ها در شورای شهر تهران وجود دارد و آیا این مسائل سیاسی جناحی سبب می‌شود که شهردار دیگر تهران یعنی حناچی هم عطای این پست را به لقایش ببخشد و باز هم تهران در زمان مدیریت اصلاح‌طلبان در شورای شهر تهران بی‌شهردار بماند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه