اخبار داغ

مهمترین مطالبه شهروندان از مسئولان:

افزایش کمر شکن اجاره بها و ناتوانی مستاجران در دهدشت+تصاویر

افزایش کمر شکن اجاره بها و ناتوانی مستاجران در دهدشت+تصاویر
امروزه یکی از مهمترین چالش های موجود در سطح شهرها که دامن بسیاری از شهروندان را گرفته است بحث اجاره بها و افزایش پی در پی آن از سوی صاحبان این ملک ها است که به یک چالش نیز تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کهگیلویه؛ جمعیت و فعالیت های اقتصادی هر دو به سمت تمرکز در شهرها گرایش دارد، بیشتر نوسانات قیمت مسکن، از نوسان قیمت در مناطق شهری ناشی می­ شود، بنابراین بررسی علل نوسانات قیمت مسکن شهری، درک ما را در مورد رابطه بین بازار مسکن و اقتصاد افزایش خواهد داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کهگیلویه,

 

,

, ,

 

,

 اما هدف این گزارش بررسی عوامل تاثیر بر افزایش اجاره بهاء در شهر دهدشت است، که در این رابطه نظر مردم این شهر را جویا شدیم.

,

 

,

یکی از شهروندان دهدشتی گفت: اجاره بهای سنگین خانه ها در دهدشت مشکلات زیادی را برای مستاجرین بوجود آورده طوری که برخی از آن ها ترجیح می دهند در شهر های حومه دهدشت سکونت کنند. مهمترین عوامل افزایش اجاره بهای مسکن افزایش قیمت مصالح ساختمانی است که کم شدن میزان ساخت و ساز و به تبع آن کمبود خانه جهت اجاره را شامل شده است. در سال های گذشته وام های مسکن با نرخ سود پایین در اختیار مردم قرار داده می شد که باعث می شد ساخت مسکن برای افراد کم درآمد میسر و متعاقبا اجاره بها کمتر شود.

,

 

,

 

,
, ,
 
,
 
,

همشهری دیگر دهدشتی در رابطه با همین موضوع اینگونه گفت: شرایط کنونی بازار و گرانی های اخیر تاثیر زیادی بر افزایش سرسام آور اجاره بها در شهر دهدشت داشته است. با این وجود هیچکس پاسخگوی مشکلات مردم در این زمینه نیست. در بعضی از مناطق شهر اجاره مسکن سیرصعودی دارد و روز به روز شرایط برای اجاره نشینان سخت تر می شود.

,

 

,

یکی دیگر از شهرونددهدشتی گفت: ازعوامل  بالا رفتن اجاره بهای مسکن در شهر دهدشت مهاجرت از این شهر به شهر های هم جوار مثل یاسوج کمتر شده و همچنین مهاجرت از شهر ها و روستاهای همجوار به دهدشت مثل گذشته و شاید بیش از پیش ادامه دارد که در نتیجه آن تهیه تقاضا زیاد و عرضه کاهش می یابد و موجب افزایش اجاره بهای مسکن می شود.

,

 

,
, ,
 
,

شکرایی یکی دیگر از شهروندان در مورد همین موضوع گفت: کاهش ساخت و ساز در ماه ها و حتی در سال های اخیر موجب کمبود مسکن و در نتیجه آن افزایش اجاره بها شده است.  مسئولین باید پیگیر باشند و باید با تلاش و کوشش شرایط گرانی را برطرف کنند. دولت مردان با همراهی مردم میتواند سخت ترین مشکلات را از سر راه بردارند همانطور که در هشت سال دفاع مقدس توانستیم.

,

 

,

متاسفانه در شهرستان کهگیلویه با وجود شرایط اقتصادی نسبتا ضعیف نسبت به شهرستان های دیگر استان و حتی کشور ،بیکاری و عدم اشتغال مناسب برای جوانان اجاره بهای منزل بسیار بسیار بیش از آن چیزی است که باید وجود داشته باشد و  لازم است به دلیل اهمیت فراوان آن مسئولین ورود جدی به آن داشته باشند و راهکاری مناسب برای آن پیدا و عملی کنند.

,

 

,
, ,
 
,
 
,
, ,
 
,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه