اخبار داغ

جایگاه سوخت یا بمب خفته؛ خطرهمسایگی جایگاه سوخت در دهدشت با منازل مسکونی+تصاویر

جایگاه سوخت یا بمب خفته؛ خطرهمسایگی جایگاه سوخت در دهدشت با منازل مسکونی+تصاویر
براساس پیگیری خبرنگار کهگیلویه جایگاه پمپ بنزین واقع در خیابان مذکور پارسی دهدشت همجوار منازل مسکونی است و تقریبا در مجاورت اماکن عمومی و خیابان اصلی قرار گرفته است و می تواند خطرات زیادی برای ساکنان آن منطقه ایجاد کند. از سوی دیگر، این جایگاه به سیستم های اطفای حریق معمولی و دستی مثل خاموش کننده های دستی و سطل های پر از شن مجهز می باشد که این تجهیزات در برابر آتش سوزی در جایگاه های پمپ بنزین ها کارایی چندانی ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کهگیلویه؛رعایت نکردن استانداردهای ایمنی در یکی از جایگاه های سوخت دهدشت و نبود نظارت کافی بر این جایگاه ها باعث شده است که این پمپ بنزین شهرستان به بمب  خفته تبدیل شوند و هر لحظه احتمال وقوع فاجعه ای بزرگ را داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از کهگیلویه؛, کهگیلویه, .,

 

,

براساس پیگیری خبرنگار کهگیلویه جایگاه  پمپ بنزین واقع در خیابان مذکور پارسی دهدشت همجوار منازل مسکونی است و تقریبا در مجاورت اماکن عمومی و خیابان اصلی  قرار گرفته است .

,

 

,

از سوی دیگر، این جایگاه  به سیستم های اطفای حریق معمولی و دستی مثل خاموش کننده های دستی و سطل های پر از شن مجهز است که این تجهیزات در برابر آتش سوزی در جایگاه های پمپ بنزین ها کارایی چندانی ندارند.

, .,

 

,

, , ,

درحال حاضر بیشتر جایگاه عرضه سوخت در شهر دهدشت در حال فعالیت است که با توجه به نیاز شهروندان 5 جایگاه دیگر در دست احداث است، این جایگاه ها در تمام نقاط پراکنده هستند و روزانه حجم بالایی از بنزین در آنها سوختگیری می شود.

, ., .,

 

,

روزانه تعداد زیادی از انواع وسایل نقلیه برای بنزین و گاز زدن به پمپ های بنزین و گاز میروند،اکنون خانه هایی که در مجاورت پمپ های بنزین و گاز هستند دچار خطراتی از قبیل بخار گازهایی است که وجودشان باعث انواع بیماری های تنفسی و سرطانی می شود.

, .,

 

,

به گفته بیشتر افرادی که اهالی مجتمع های مسکونی مجاوراین جایگاه قراردارند  اعتقاد دارند که بخارات گازها در هوا باعث بیماری های تنفسی برایشان شده است.

, .,

 

,

, ,


یکی از پزشکان عمومی در گفت و گو با کهگیلویه اظهار کرد: در اطراف جایگاه های بنزین‌ ذرات سمی بسیار ریزی وجود دارد که هنگام بنزین زدن به سرعت بخار شده و در هوا پراکنده می‌شوند.

,
, کهگیلویه, کهگیلویه, .,

وی افزود: به همین دلیل دانشمندان معتقد هستند که محل زندگی افراد از پمپ بنزین‌ها باید حداقل ۵۰ متر فاصله داشته باشد، اگر چه این ذرات می‌توانند تا فاصله ۱۰۰ متری هم در هوا منتقل شوند، بعضی از این ذرات مانند بنزین در درازمدت می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد و یکی از مهم‌ترین عوامل بروز سرطان خون در شهرهای بزرگ به حساب می‌آیند و همچنین این گاز می‌تواند باعث بروز رفتارهای خشونت‌آمیز در انسان شود و تمرکز اعصاب او را نیز به هم بزند.

, ،, ،, .,


از مسئولین شهرستانی و نمایندگی استاندارد شهرستان انتظار می رود تا به این موضوع ورود کنند تا قبل از بروز مشکل راهکار مناسبی برای آن پیدا و این مسئله حل شود.

,
,

 

,

 

,

در ادامه تصاویر تکمیلی آمده است؛

,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,

,
, ,

,

, ,
, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه