اخبار داغ

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

نقش سپاه به نگاه عمیق و نافذ امام راحل بر می گردد/برگزاری همایش رسانه های نوین در کرمان

نقش سپاه به نگاه عمیق و نافذ امام راحل بر می گردد/برگزاری همایش رسانه های نوین در کرمان
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت : نقش سپاه به نگاه عمیق و نافذ امام راحل بر می گردد و هر چه از عمر انقلاب می گذرد می بینیم کار به جایی رسیده که سپاه را در لیست تروریستی قرار می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران و گزارش عملکرد سپاه ثارالله استان در سیل استان خوزستان برگزار شده بود، گفت: مردم استان کرمان عنایت ویژه ای نسبت به سپاه داشتند و با توجه به محبت های گوناگونی که به برادران خود در این ارگان داشتند با راهپیمایی نسبت به حرکت آمریکا و تروریست خواندن سپاه واکنش نشان دادند و ما صمیمانه از آن ها تشکر می کنیم.

وی ابراز داشت: یکی از تدابیر حکیمانه و عمیقی که امام راحل در بدو پیروزی انقلاب اتخاذ کردند و این حرکت در تمام انقلاب هایی که انجام شده کم نظیر است و امام در کنار مجموعه های قبل از انقلاب دستور تشکیل بسیج و سپاه را دادند و حرکت ماندگاری به وجود آمد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به شکل گیری نهادهای مختلف و حفظ نهادهای دیگر برای حفظ انقلاب افزود: تجربه ای که امام نسبت به تاریخ معاصر داشتند برای حفظ انقلاب دستور به تشکیل نهادی برای حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن دادند و این نشان از نگاه حکیمانه و بلند امام (ره) نسبت به انقلاب داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: انسان در عرفان اسلامی به نقطه ای می رسد که قدرت تشخیص نسبت به موضوعات پیدا می کند و باورها در آن روزها خیلی سخت بود و می گفتند چه ضرورتی به سپاه پاسداران است.

,

وی بیان کرد: نقش سپاه به نگاه عمیق و نافذ امام راحل بر می گردد و هر چه از عمر انقلاب می گذرد می بینیم کار به جایی رسیده که سپاه را در لیست تروریستی قرار می دهند.

,

ابوحمزه با اشاره به خباثت آمریکا علیه سپاه یادآور شد: سپاه توانسته طی چهل سال گذشته ماموریت خود را انجام دهد و البته بحث آمریکایی ها تنها سپاه نیست و آنها با اسلام مخالف هستند و سعی می کنند سپاه را مورد هجمه قرار دهند .

,


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: آمریکایی ها ضربات شکننده ای در لبنان، سوریه و عراق خورده اند و سپاه با تدابیر رهبری نقش کلیدی در این ضربات داشته است و همچنان خادم مردم و بازوی ولایت مطلقه فقیه است و فقط تدابیر و اوامر حکیمانه رهبری در تمامی عرصه ها را انجام می دهد.

وی در رابطه با حضور سپاه در مناطق سیل زده تشریح کرد: یکی از دستورات صریح رهبری حضور نیروهای مسلح در کمک رسانی به مردم سیل زده بود و ما نیز از روزهای اول وارد کار شدیم و به جمع آوری کمک ها و نیازمندی های آن ها در سطح استان و پایگاه ها و رده های بسیج پرداختیم.

,
,
,
,

این مقام مسئول اظهار داشت : ۱۰۰ نفر گروه جهادی متخصص همراه با کف کش، بیل و کلنگ به منطقه پلدختر لرستان اعزام شدند و در استان خوزستان نیز شهرستان حمیدیه به سپاه ثارالله استان کرمان سپرده شد.

,

ابوحمزه گفت : مردم حمیدیه ۲۳ هزار دام سبک و سنگین دارند و شغل عمده آن ها دامداری و کشاورزی است و بعد از سیل جمع بندی مسئولین خوزستان این بود که شهرستان و روستاها باید تخلیه شود و ما بعد از ورود به حمیدیه شاهد بودیم که کسی در شهرستان حضور نداشت و افراد به اردوگاه منتقل شده بودند و سپاه با کمک موکب های اعزامی خدمات ارائه می دادند .

,

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: از ۷۰ روستای این شهرستان ۲۵ روستا در وضعیت خاص قرار گرفته بودند که خطر احساس می شد و ۱۵ روستا به زیر آب رفته بودند و ما صبح روز ۱۸ فروردین به سمت حمیدیه حرکت کردیم و شهر کاملا تعطیل و تخلیه شده بود .

,

این مقام مسئول تصریح کرد: روحیه دفاع مقدس در دوران جنگ کاملا در جوانان حمیدیه دیده شد ولی جوانان قرص و محکم ایستاده بودند ؛ مردم و مسئولین و دستگاه های اجرایی نیز همگی فعالیت می کردند و با برنامه ریزی مدون برای ایجاد سیل بند انجام شد.

,

وی افزود: در پنج روز اول تلاش کردیم که آب وارد شهر نشود و علی رغم همه مشکلاتی که ایجاد شد شهرستان حمیدیه دچار مشکل نشد و در نماز جمعه نیز از مردم خواستیم مردم به شهر باز گردند و سپاه با تمام توان و امکانات وارد عمل شد و ۷۰ قایق تندرو را در حمیدیه مستقر کرده بود .

,

ابوحمزه ابراز داشت: تا کنون ۳۰ کامیون اقلام به شهرستان حمیدیه اعزام شده است که شامل لوازم بهداشتی ،پتو، سرویس بهداشتی،آب معدنی و پلاستیک بود و با هماهنگی با استاندار و مسئولین اجرایی نیز ۵۰ دستگاه سبک و سنگین به حمیدیه اعزام شد.

,

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان این که استان کرمان تنها استانی می باشد که تمامی مسئولین استانی به شهرستان معین خود آمدند؛ گفت: کمک استان کرمان به شهرستان حمیدیه در تاریخ ماندگار خواهد شد .

,

وی با اشاره به این که حمیدیه نقش بسیار کلیدی نسبت به خوزستان و کشور در دوران دفاع مقدس داشته است؛عنوان کرد: دو گروه جهادی و سه موکب از استان به حمیدیه اعزام شده است که در این موکب ها ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ غذای گرم تهیه می شود و ۲۵۰ میلیون تومان توسط سپاه در سطح رده ها و پایگاه به غیر از کمک های دیگر جمع آوری شده است.

,

وی ادامه داد:در روزهای ابتدایی با بالگرد غذا برای مردم ارسال می شد و همکاران هلال احمر در این زمینه زحمت بسیار کشیدند ولی بعد از استقرار مردم باید اقلام و امکانات اولیه زندگی آن ها تامین شود و برخی از منازل به ویژه منازل روستایی باید نوسازی و بهسازی شوند و سپاه هم اعلام کرده است تا به مردم کمک کند.

,

ابوحمزه توضیح داد: ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری نیز همایش رسانه های نوین در شکل دهی نهادهای اجتماعی در کرمان  برگزار خواهد شد که این همایش به همت سازمان بسیج اساتید ، بسیج رسانه و مرکز فضای مجازی برگزار می شود.

,

این مقام مسئول در پایان گفت: مدعوین این برنامه مدیران و معاونین فضای مجازی کشور رییس سازمان بسیج رسانه ، وزیر ارتباطات،معاون وزیر ارشاد، چهل رسانه جبهه مقاومت بین المللی  و ۳۰ نفر پژوهشگر و استاد عرصه رسانه و پروفسور فرهنگی پدر علم رسانه و ارتباطات هستند که این همایش در محل دانشگاه هایتک شهر ماهان برگزار خواهند شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه