اخبار داغ

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌های کشور:

شهرداری ها با توصیه ها هیکل بزرگ پیدا کرده اما ناکارآمد هستند

شهرداری ها با توصیه ها هیکل بزرگ پیدا کرده اما ناکارآمد هستند
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور گفت: به توصیه‌های مسئولان مختلف نیرو جذب شهرداری‌ها شده است و شهرداری‌ها یک هیکل و شکم بزرگ پیدا کرده است و نباید انتظار داشت در مقابل بحران‌ها، خدمات، مبلمان، تأسیسات و آینده شهری موفق باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ سعید رضا جندقیان در حاشیه بازدید از شرق اصفهان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در حال حاضر 62 هزار آبادی و روستا در کشور داریم؛ که بالای 20 خانوار را روستا و زیر این عدد را آبادی می‌نامیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور تصریح کرد: در ده سال گذشته و در آخرین آمار سرشماری کشور اتفاق شگفت‌انگیزی افتاد؛ در سرشماری سال 85 بُعد خانوار ما در روستاها 4.4 که در سال 95 به 3.4 رسیده است و در شهرها عدد 3.9 به عدد 3.3 در سال 95 رسیده است این بدان معناست که بعد خانوار روستایی و شهری تقریباً برابرشده است.

,

وی افزود: در کل کشور هزار و 279 شهرداری با 500 هزار نفر نیرو وجود دارد؛ مرکز پژوهش‌های مجلس طبق تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیده است که باید 135 هزار تا 150 هزار نفر نیرو در این شهرداری‌ها فعالیت کند و این بدان معنی است که 350 هزار نفر نیروی مازاد وجود دارد؛ که اگر این عدد را در دو میلیون و 500 هزار تومان ضرب کنیم چه عددی به دست می‌آید؟

,

جندقیان عنوان کرد: هم‌اکنون با 350 هزار نفر نیروی اضافی، 22 هزار پست خالی در شهرداری‌ها ازجمله کارشناس پسماند، کارشناس آی تی، کارشناس آتش‌نشانی و کارشناسی مدیر مالی خوب وجود دارد.

,

سعید رضا جندقیان گفت: به توصیه‌های مسئولان مختلف، نیرو جذب شهرداری‌ها شده است و شهرداری‌ها یک هیکل و شکم بزرگ پیدا کرده است و نباید انتظار داشت در مقابل بحران‌ها، خدمات، مبلمان، تأسیسات و آینده شهری موفق باشد.

,

وی افزود: هرگز اجازه نخواهم داد در دهیاری‌ها هم‌چنین اتفاقی بیافتد؛ خیلی‌ها مخالف بودن من در این پست هستند چون مانع تفکرات آن‌ها هستم.

,

جندقیان عنوان کرد: نگاه من این است که هر دهیاری باید به ‌صورت مجزا برای خود درآمد ثابت داشته باشد؛ اگر بخواهیم به هر دهیاری ماهیانه 10 میلیون تومان پرداخت کنیم به مشکل برمی خوریم.

,

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور بیان کرد: تعداد دهیاری‌های ما بسیار زیاد است که این امر مدیریت آن ها را سخت کرده است؛ باید دهیاری‌ها اضافه شوند اما مدیریت آن‌ها باید تجمیع شود.

,

وی ادامه داد: در مورد استخدام دهیارها به وزیر پیشنهاد دادم 350 هزار نیروی زیادتری که دارید را آرام آرام تعدیل کنید و اول دهیاران تمام‌ وقت ما که 3 هزار نفرند را جذب کنید؛ البته پیشنهادات این چنینی الزامات قانونی می‌خواهد.

,

جدقیان اذعان کرد: ما در حال حاضر مشکلمان اشتغال روستایی نیست؛ شاید خیلی‌ها فکر می کنند مشکل ما اشتغال روستایی بوده که اشتباه و به خاطر همین اشتباه است که مشکل روستاهای ما حل نمی‌شود؛ مشکل روستاهای ما اقتضای روستایی است.

,

سعید رضا جندقیان بیان کرد: ما هر چه پول بدهیم و اشتغال ایجاد کنیم اما متناسب با روستا نباشد از بین خواهد رفت؛ ما روستاها و دهیاری‌ها را 20 سال قبل طبقه‌بندی کردیم.

,

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: اینکه دهیاری‌ها به سبک شهرداری‌ها و یا سایر کارکنان دولت‌ به ‌دولت وصل شوند این اتفاق نخواهد افتاد؛ اما به دنبال حفظ امنیت شغلی دهیاران هستیم.

,

وی افزود: پیشنهاد دادیم که دهیاران پاره‌ وقت بیمه تمام‌ وقت شوند، سابقه شغلی در دهیاری از سابقه استخدام آن‌ها کم می‌شود و یک سهمیه و یا اولویت برای استخدام دهیاران لحاظ شود؛ پیشنهاد دادم دهیاری‌ها طبقه‌بندی شود و بر اساس آن در برخی نهادهای غیردولتی که وابسته به دولت هستند جذب شود.

,

جندقیان اظهار کرد: این پیشنهاد‌ها در کمیسیون اجتماعی دولت تائید شده است و به هیئت دولت فرستاده شده که اگر تصویب شود قابلیت اجرایی دارد.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه