اخبار داغ

لرستان صدرنشین جدول بارش سال زراعی 97-98 در کشور

لرستان صدرنشین جدول بارش سال زراعی 97-98 در کشور
مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: تا کنون لرستان با اختلاف 95 میلیمتر با استان ایلام که در رتبه دوم قرار دارد پر بارش ترین استان کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک محمد ناصر هاشمی در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت بارش استان گفت: میانگین بارندگی پهنه ای استان لرستان در سال زراعی جاری از اول مهر 97 تا تاریخ 2 اردیبهشت 98 به میزان 963 میلیمتر ثبت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی اظهارداشت: تا کنون لرستان با اختلاف 95 میلیمتر با استان ایلام که در رتبه دوم قرار دارد پر بارش ترین استان کشور می باشد و این میزان بارش نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل 223درصد افزایش و نسبت به بارش بلندمدت 106درصد افزایش داشته است.

,

 

,

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان داشت: در این بازه زمانی بیشترین بارش در لرستان مربوط به خرم آباد (مرکز استان) با 1156 میلیمتر و کمترین بارندگی مربوط به شهرستان دلفان با 780 میلیمتر  می باشد ضمنا بارندگی بالای 1000 میلیمتر در سه شهرستان خرم آباد ، دورود و الیگودرز در لرستان در سال زراعی 98-97 به ثبت رسید.

,

 

,

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا مشابه بارندگیهای سال زراعی اخیر در سالهای قبل ثبت شده یا خیر گفت از سال 1327 تا کنون که هواشناسی آمار بارندگی را ثبت نموده مقدار بارندگی که در سال زراعی 98-97 اتقاق افتاد در سنوات گذشته به ثبت نرسیده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه