اخبار داغ

اقدام فوری سپاه برای نجات روستاهای درگیر سیلاب/ ساخت دایک یک کیلومتری با 70درصد پیشرفت فیزیکی در هیرمند

اقدام فوری سپاه برای نجات روستاهای درگیر سیلاب/ ساخت دایک یک کیلومتری با 70درصد پیشرفت فیزیکی در هیرمند
فرمانده قرارگاه منطقه ای قدس نزسا گفت: احداث دایک جدید در شهرستان هیرمند و در محل رودخانه نیاتک سریع ترین و بهترین تصمیم برای بهبود بحران است که ساخت آن توسط سپاه تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرتیپ پاسدار محمد مارانی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون درخصوص آخرین اقدامات انجام سیلاب منطقه سیستان توسط سپاه پاسداران افزود: در سیلاب اخیر این منطقه دو اقدام بزرگ توسط سپاه انجام شد که یک مورد آن احداث دایک جدید در شهرستان هیرمند و دیگری رفع بحران از منطقه لنگر بارانی بود.

وی در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: رودخانه نیاتک از دو نقطه طغیان کرده، نقطه اول منطقه لنگر بارانی بود که ظرف 20 ساعت سپاه آن بحران را رفع و چهار روستایی که در معرض آبگرفتگی بودند، را نجات داد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای قدس نزسا ادامه داد: نقطه دوم کنار پل نیاتک بود که بر اساس تقسیم کار صورت گرفته قرار بود ستاد بحران این مشکل را رفع کند منتهی چون نتیجه نداد، سپاه دایکی به موازات دایک قدیمی به طول یک کیلو متر بر روی رودخانه نیاتک مکانی که این رودخانه طغیان کرده و 8 روستا دچار آبگرفتگی و تخلیه شده اند؛ ایجاد کرد.

وی با اشاره به بازدیدی که صبح امروز توسط هلی کوپتر از منطقه سیستان داشت، افزود: این دایک سریع ترین و بهترین تصمیم برای بهبود بحران بود که ساخت آن توسط سپاه تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید می رود تا پایان وقت امروز این دایک ساخته و بحران 8 روستای تخلیه شده، رفع شود.

مارانی بیان کرد: بیشترین همکاری در این زمینه از سوی شرکت آب منطقه ای صورت گرفته است.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه