اخبار داغ

احتمال تعلیق کشتی ایران

احتمال تعلیق کشتی ایران
دبیر مجمع فدراسیون کشتی گفت: اگر وزارت ورزش بخواهد بدون هماهنگی با مجمع و نظر آن‌ها فردی را به عنوان سرپرست منصوب کند، قطعاً تبعات بدی خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با توجه به نزدیک شدن به پایان دوره ۶ ماهه سرپرستی حمید بنی‌تمیم در فدراسیون کشتی و مشخص نشدن زمان برگزاری انتخابات این فدراسیون این روزها حرف و حدیث‌های زیادی به وجود آمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
رضا لایق، دبیر مجمع عمومی فدراسیون کشتی در واکنش به حواشی اخیر گفته است: به شخصه معتقد بودم که انتخابات فدراسیون کشتی باید سال گذشته برگزار می‌شد تا آرامش کشتی پیش از حضور کشتی گیران در رقابت‌های مهم حفظ می‌شد.
,
 
,
وی ادامه داد: تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی باید در رقابت‌های آسیایی چین به میدان بروند و پس از آن نیز ما کار سختی را برای آماده سازی تیم جهت حضور در رقابت‌های جهانی قزاقستان که کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز هست پیش رو داریم و در این مقطع زمانی ایجاد حاشیه‌های انتخاباتی باعث برهم خوردن تمرکز کادر فنی و کشتی گیران می‌شود.
,
 
,
لایق در مورد اینکه گفته می‌شود باید فردی بی طرف بعنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شود تصریح کرد: طبق اساسنامه فدراسیون منعی برای حضور سرپرست در انتخابات نیست و اگر قرار باشد سرپرستی نیز انتخاب شود، حتماً باید با نظر اعضای مجمع که اکثریت آن با هیأت‌های کشتی است انجام شود.
,
 
,
وی افزود: این موضوع از سوی برخی از رؤسای هیأت‌های کشتی نیز در رسانه‌ها انعکاس داده شده است و خواسته من به عنوان دبیر مجمع نیز این است که تمامی موارد باید طبق اساسنامه مصوب فدراسیون انجام شود و اگر وزارت ورزش و جوانان نیز قرار است فردی را به عنوان سرپرست انتخاب کند باید مورد تأیید مجمع باشد.
,
 
,
لایق در مورد اعتراض برخی کاندیداها به این موضوع که سرپرست فدراسیون نمی‌تواند همزمان کاندیدای ریاست نیز باشد اظهار داشت: ملاک کار ما اساسنامه فدراسیون کشتی است که به تأیید مراجع بین المللی نیز رسیده است و تمامی کاندیداها نیز طبق همین اساسنامه در انتخابات حضور پیدا کرده اند. از سوی دیگر مگر در انتخابات دوره‌های پیش رئیس فدراسیون استعفا می‌داد و سرپرست تعیین می‌شد تا انتخابات برگزار شود؟
,
 
,
دبیر فدراسیون کشتی گفت: امور فدراسیون کشتی در حال حاضر به خوبی انجام می‌شود و ما طبق برنامه اردوها و مسابقات خود را برگزار کرده ایم و در حال حاضر نیز تیم‌های در رقابت‌های قهرمانی آسیا در چین شرکت می‌کنند. با توجه به تجربه ۶ ساله‌ای که گروه مدیریتی حاضر بر فدراسیون کشتی دارد بر تمامی امور تسلط کافی را دارد و اگر بخواهیم به دلیل انتخابات، فردی را بعنوان سرپرست تعیین کنیم قطعاً در این فرصت کوتاه و در شرایطی که تیم‌های ما برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده می‌شود، نمی‌توان تضمینی داد که کارها به خوبی پیش برود و این موضوع قطعاً به ضرر کشتی خواهد بود.
,
 
,
لایق تصریح کرد: البته موضوع دیگری که وجود دارد ابعاد بین المللی این تصمیم خواهد بود چراکه اگر وزارت ورزش و جوانان بخواهد بدون هماهنگی با مجمع و نظر آن‌ها فردی را بعنوان سرپرست منصوب کند، قطعاً تبعات بدی خواهد داشت چراکه این دست موضوعات به خوبی به سازمان‌های بین المللی گزارش می‌شود و احتمال تعلیق و جریمه کشتی را نیز باید درنظر بگیریم.
,
 
,
دبیر مجمع عمومی فدراسیون کشتی در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که قبلاً هم گفتم به شخصه علاقمند بودم که انتخابات فدراسیون کشتی سال گذشته برگزار می‌شد تا حواشی و تبعات آن به برنامه‌های آماده سازی تیم‌های ملی آسیبی نزند اما درخواستی که در حال حاضر دارم این است که کاندیداهای محترم منافع ملی را به منافع شخصی ترجیح دهند و بگذارند تا کشتی در آرامش و بدون حاشیه به کار خود ادامه دهد چراکه تمام هدف ما اعتلا و موفقیت کشتی ایران است.
,
 
,
منبع: ایسنا
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه