اخبار داغ

استاد گروه اکیپ مطالعاتی دانشگاه عالی دفاع ملی:

زیرساخت های کشور برای مقابله با بحران های احتمالی فراهم شود

زیرساخت های کشور برای مقابله با بحران های احتمالی فراهم شود
رئیس گروه اکیپ مطالعاتی دانشگاه عالی دفاع ملی بر لزوم فراهم شدن زیرساخت های کشور برای مقابله با بحران های احتمالی تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نفل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، حسین باقری ظهر امروز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران که با حضور اساتید دانشگاه ملی در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: یکی از عوامل تغییر حکومت‌ها و نظام‌ها عدم مدیریت بحران است که در کشورهای همسایه نمونه آن را مشاهده کرده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی افزود: در این راستا یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران این است که مدیریت بحران در آن به درستی صورت می‌گیرد.

,

مؤسس مدیریت بحران در کشور افزود: مدیرانی که از راه پله بالا آمدن موفق هستند اما مدیرانی که آسانسوری هستند هیچ وقت توفیق مدیریت بحران‌ها را ندارند.

,

وی ضمن تقدیر از استاندار کرمانشاه در مدیریت بحران‌هایی که اتفاق افتاد گفت: بدون شک این استاندار یکی از آن مدیرانی است که از پله بالا آمده است و تمام فراز و نشیب‌ها را طی کرده و چنین مدیرانی مایه خرسندی و مباهات برای نظام هستند.

,

باقری مدیریت بحران را یک علم دانست و یادآور شد: اینکه می‌گویند حادثه خبر نمی‌کند اشتباه است چرا که حادثه فریاد می‌زند فقط باید مدیریت شود اگر زیرساخت‌ها فراهم شود هیچ مشکلی در حوادث به وجود نخواهد آمد.

,

رئیس گروه اکیپ مطالعاتی دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: ۳ حادثه از جمله آتش سوزی جنگل‌ها، سیل و زلزله در کشور ما زیاد است که باید برای مقابله با آن پیشگیری‌های لازم صورت بگیرد.

,

وی خاطر نشان کرد: از این ۳ جریان پر خطر حدود دو سوم آن را طی یک سال استان کرمانشاه تجربه کرد و دیدیم که با مدیریت صحیح کمترین آسیب‌ها وارد شد که لازم است از تجربیات مدیران این استان برای مقابله با حوادث احتمالی در آینده استفاده کنیم.

,

باقری با اشاره به همکاری نیروهای مسلح در حوادث زلزله و سیل استان کرمانشاه یادآور شد: نیروهای مسلح در ۲ برهه از نظام یکی در دفاع مقدس و دیگری در همین حوادث اخیر برگ زرینی بر تاریخ افتخارات افزودند.

,

وی ادامه داد: وقتی مردم می‌بینند نیروهای مسلح در کنار آنها هستند احساس می‌کنند پشتوانه قوی دارند و با خیال راحت با مسائل و مشکلات کنار می آیند.

, می, آیند,

رئیس گروه اکیپ مطالعاتی دانشگاه عالی دفاع ملی افزود: الگوی به کارگیری ظرفیت نیروهای مسلح برای مقابله با بحران‌ها در کشور بسیار مهم است لذا باید مطالب را بر این اساس جمع بندی کنیم.

, کارگیری,

وی با تاکید بر اینکه نباید امکانات موجود را مستهلک کنیم گفت: باید در بحران‌ها کاری کنیم که مردم به زندگی روزمره بلافاصله برگردند و در این جریانات استان کرمانشاه بسیار خوب درخشید و باید این تجارب جمع‌بندی شود که اگر در آینده حوادثی را به صورت ترکیبی داشتیم چگونه آن را مدیریت کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه