اخبار داغ

رمزگشایی از دلیل عدم انتخاب سرمربی برای تیم ملی

رمزگشایی از دلیل عدم انتخاب سرمربی برای تیم ملی
انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال از مهمترین سوژه های این روزهای فوتبال است اما چرا فدراسیون فوتبال در انتخاب سرمربی ناموفق بوده است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از سوژه های مهم و پر ابهام این روزهای فوتبال انتخاب سرمربی تیم ملی است. مدتهاست که اسامی مختلفی برای جانشینی کارلوس کی روش مطرح می شود اما فدراسیون فوتبال با زیرکی و شاید به دلیل نامشخص بودن برخی مسائل از تایید و تکذیب این اسامی خودداری کرده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کارلوس,

روند انتخاب سرمربی تیم ملی در سالهای گذشته و در دوران قبل از انتخاب کی روش باعث شده تا فدراسیون نشین ها رویه سکوت را در پیش گیرند غافل از اینکه واسطه ها و رسانه های خارجی جلوتر از مردان فدراسیون وارد عمل می شوند و به محض رایزنی فدراسیون با گزینه مورد نظرش اسم فرد مورد نظر بر سر زبان ها افتاده است.

,

با این حال هیچ کدام از این موارد دلیلی بر این نشده که اعضای فدراسیون فوتبال به صورت رسمی در مورد گزینه های مورد نظر اظهار نظر رسمی کنند. البته که شیوه مدیریتی مهدی تاج به گونه ای است که جز خودش کسی هم حق اظهار نظر ندارد و اعضای هیات رئیسه هم به دلیل خصوصیات اخلاقی تاج ترجیح می دهند روند اطلاع رسانی از زبان خود رئیس فدراسیون باشد. 

, شیوه مدیریتی,

روز گذشته جلسه هیات رئیسه فدراسیون هم با محوریت انتخاب سرمربی تیم ملی و روند عملکرد رئیس فدراسیون در این زمینه برگزار شده است. 

,

مهدی تاج گزارش خود را بابت روند مذاکرات با گزینه هایی که مدنظر دارد ارائه کرده است. اما سوالی که ایجاد می شود این است که مدتهاست که تاج روند مذاکرات را در قالب گزارش در اختیار هیات رئیسه قرار می دهد اما چرا انتخابی صورت نمی گیرد؟ جواب به این پرسش شاید فعلا مهمتر از این باشد که چه کسی گزینه اصلی هدایت تیم ملی است. 

,

به گزارش فارس؛ مهمترین و بزرگترین مشکل فدراسیون فوتبال برای نهایی شدن مذاکرات با گزینه اصلی، مسائل اقتصادی است. دغدغه فدراسیون و اعضایش این است که بتوانند خواسته های مالی طرف مورد نظر را طبق قول و قراری که گذاشته می شود تامین کنند. مسئله ای که در مورد کی روش بارها فدراسیون را با این سرمربی دچار چالش کرد. تازه مسئله همین است که زمان حضور کی روش و ماندن 8 ساله او در ایران با شرایط فعلی که با تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران اوضاع اقتصادی را بدتر کرده فرق دارد. فدراسیون در این بازه زمانی که از جام ملت ها گذشته با گزینه های مختلفی مذاکره کرده است اما بزرگترین مانع بابت نتیجه گرفتن با این مربیان بحث انتقال پول به این نفرات بوده است. مسئله ای که در طول مدت حضور کی روش در ایران هم فدراسیون با آن درگیر بود و اکنون شرایط سخت تر از قبل شده است. برای مربیان خارجی که شناختی از وضعیت درونی ایران ندارند پذیرش وعده سخت است و مربیان مطرح خارجی برای داشتن اطمینان خاطر بابت اجرای قرارداد خود ضمانت اجرایی قوی می خواهند. افرادی مثل لوپتگی و کلینزمن ... که از گزینه های فدراسیون هستند و یا بودند با وعده و وعید حاضر نیستند هدایت تیم ملی را برعهده بگیرند. از سوی دیگر انتخاب فردی که بتواند شرایط تیم ملی را از زمان حضور کی روش بهتر و روان تر کند کار چندان ساده ای نیست و مطالبه مردم هم از فدراسیون انتخاب گزینه ای هست که حداقل از کی روش پایین تر نباشد. 

, گذشته, افرادی,

با این شرایطی که هست به نظر می رسد فعلا فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی دچار چالش باشد.

,

مسئله مهم دیگری که در جلسه هیات رئیسه بحث شده بررسی عملکرد زلاتکو کرانچار سرمربی تیم امید بوده است. تیم امید با میزبانی در تهران مرحله اول مقدماتی المپیک را با اما و اگر پشت سرگذاشت و با ساق های لرزان توانست به مرحله دوم انتخابی المپیک صعود کند. این مسئله مهم فنی باعث شده تا کمیته فنی برای ادامه همکاری با کرانچار دچار تردید باشد. هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تصمیم گیری نهایی بابت ادامه همکاری با کرانچار را برعهده کمیته فنی گذاشته است اما آنچه مشخص است مجموعه فدراسیون فوتبال خیلی علاقه به ادامه همکاری با این مربی کروات ندارد و ترجیح بر استفاده از مربی ایرانی با تجربه و کاربلد است. گزینه هایی مثل مهدی مهدوی کیا و یحیی گل محمدی هم مدنظر برخی از افراد هستند اما اینکه چه زمانی قرار است کمیته فنی به جمع بندی برسد سوالی است که هنوز جوابی برای آن داده نشده است. 

, کرانچار, کرانچار, کرانچار, کاربلد,

انتهای پیام/

, انتهای]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه