اخبار داغ

کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با دانا؛

دموکرات ها به دنبال زیر سوال بردن مشروعیت ترامپ هستند/ اتهامات علیه ترامپ تائید نشده است/ احتمال پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات 2020 آمریکا

دموکرات ها به دنبال زیر سوال بردن مشروعیت ترامپ هستند/ اتهامات علیه ترامپ تائید نشده است/ احتمال پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات 2020 آمریکا
علیرضا کوهکن با اشاره به استیضاح ترامپ گفت: نمایندگان دموکرات سنا با استیضاح ترامپ به دنبال این هستند که بتوانند از آن به عنوان ابزاری برای زیر سوال بردن مشروعیت ترامپ استفاده کنند.
[

علیرضا کوهکن، کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به مطرح شدن مجدد استیضاح رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: با توجه به گزارش بازرس ویژه ای که کنگره منصوب کرده است که بخش هایی از آن را هم دادستان آمریکا منتشر کرد، احتمال استیضاح نسبت به ماه های قبل کاهش پیدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در تشریح کاهش احتمال استیضاح ترامپ گفت: 2 اتهام اصلی که در مورد ترامپ مطرح بود یعنی تبانی با روسیه و جلوگیری از اجرای قانون، که طبق آن می توانستند رئیس جمهور را در فرآیندی شبیه محاکه قرار دهند چون استیضاح یک اصطلاح است که در قانون اساسی آمریکا به کار می رود.

,

کارشناس مسائل آمریکا خاطر نشان کرد: هیچ کدام از این 2 اتهامات را بازرس آمریکا تائید نکرده است و در قسمتی از آن سکوت اختیار کرده و نظر نهایی نداده است و در قسمتی هم بیان می کند که ما هیچ شواهدی مبنی بر ارتباط ترامپ با روسیه پیدا نکرده ایم.

,

کوهکن در ادامه افزود: بر همین اساس عملاً  به دلایل حقوقی، فرآیند انجام استیضاح به شدت سخت می شود.

,

وی به تمایل نمایندگان دموکرات مجلس سنا آمریکا اشاره کرد و گفت: نمایندگان دموکرات سنا با استیضاح ترامپ به دنبال این هستند که بتوانند از آن به عنوان ابزاری برای زیر سوال بردن مشروعیت ترامپ استفاده کنند.

,

این کارشناس تاکید کرد: بزرگ ترین هدف دموکرات ها انجام خود استیضاح نیست بلکه هدف اصلی آن ها این است که در انتخابات آینده تاثیر بگذارند و در واقع درصدد این هستند که از این مسئله به عنوان تبلیغات استفاده کنند و بگویند ترامپ دفعه قبل هم با تبانی رئیس جمهور شده است تا سر آخر مشروعیت ترامپ را زیر سوال ببرند.

,

کوهکن ادامه داد: این که آیا این مسئله می تواند در انتخابات 2020 موثر باشد یا نه محل سوال است، چون در انتخابات میان دوره ای کنگره یکی از روش هایی که ترامپ برای تبلیغ و حفظ خودش به کار برد، این بود که اعلام کرد دموکرات ها می خواهند آراء مردم آمریکا را نادیده بگیرند و او که با رای مردم رئیس را کنار بگذارند.

,

وی اظهار داشت: ترامپ مدعی شده بود که اگر مردم در انتخابات گنگره به دموکرات ها رای دهند، وی را استیضاح خواهند کرد که این تبلیغ بسیار مهمی برای جمهوری خواهان شد و به همین دلیل هم دموکرات ها علی رغم این که ابتدا در انتخابات میان دوره ای راجع به استیضاح صحبت می کردند بعدها به طور کل بحث استیضاح را کنار گذاشتند و الان دوباره در صدد قوت بخشیدن به استیضاح ترامپ هستند.

,

کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: در شرایط فعلی بعید است موضوع استیضاح یک روند حقوقی و رسمی را طی کند، مگر این که اتفاق دیگری بیافتد یعنی شواهد جدیدی افشاء شود یا اینکه مناسبات کلان قدرت تغییر کند.  

,

کوهکن در پاسخ به این سوال که "ارزیابی و پیش بینی شما از انتخابات 2020 آمریکا چیست؟" گفت: صحبت کردن و پیش بینی راجع به انتخابات 2020 آمریکا که در دور دوم ریاست جمهوری ترامپ برگزار خواهد شد، خیلی سخت است.

,

وی با بیان اینکه نظرسنجی ها ملاک و معیار مناسبی برا انتخاب ریاست جمهوری نیست، گفت: نظرسنجی ها، نظرسنجی های متفاوتی است اما کلیت جمعیت در ایالت متحده می گوید دموکرات ها جلوتر هستند.

,

کارشناس آمریکا ادامه داد:  در انتخابات 2016 که ترامپ رئیس جمهور شد، تعداد آن هایی که در نظر سنجی ها به دموکرات ها رای دادند بیش تر بود، اما در نهایت نماینده جمهوری خواهان منتخب مردم آمریکا شد.

,

علیرضا کوهکن بیان داشت: اما باید توجه داشته باشیم تعداد آن هایی که در سال 2016 به ترامپ رای داده بودند و در انتخابات 2020 هم شرکت خواهند کرد و اکثریت قابل توجه شان همچنان از ترامپ حمایت می کنند و عملکرد ترامپ برای آن دسته از مردم که به او رای دادند، مورد قبول است.

,

وی اشاره کرد: دلیل رضایت مردم از ترامپ هم این است که کارهایی که ترامپ می کند اگر چه در مناسابات جهانی و از دید مردم دنیا کارهایی غیر متمدنانه و با آن تبلیغاتی که آمریکایی ها از خودشان می کردند و می کنند، در تضاد است، اما مورد علاقه مردم آمریکا است.

,

این کارشناس در پایان گفت: اینکه شما رفتارهایی کنید که مخالف حقوق بین الملل، یکجانبه گرا، مبتنی بر قدرت و تا حدودی نژادپرستانه باشد، چیزهایی است که دسته زیادی از آمریکایی ها از آن ها استقبال می کنند و به آن رای می دهند.

,

 

,

انتهای پیام/  

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه