اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اعلام کرد:

درگیری ۱۱۸ قزوینی با ایدز/ اجازه گرانفروشی به بیمارستان "رحیمیان" نمی‌دهیم

درگیری ۱۱۸ قزوینی با ایدز/  اجازه گرانفروشی به بیمارستان "رحیمیان" نمی‌دهیم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تاکنون ۲۵۳بیمار مبتلا به اچ آی وی شناسایی شده‌اند که ۱۱۸نفر از آن‌ها زنده‌اند؛ از این میزان ۹۸نفر تحت درمان قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، منوچهر مهرام امروز(سه شنبه) در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت در سالن کنفرانس علوم پزشکی اظهار کرد: یپیشگیری از بروز بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند میزان بالایی از هزینه‌های درمانی را کاهش دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: بسیاری از افراد معلول ذهنی موجود در بهزیستی درصورت تشخیص و غربالگری زود به نیروی کارآمد و مولد برای کشور می‌شوند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: از ابتدای سال 90 تاکنون 982بیمار کم کار تیروئید و 28بیمار "پی کی یو" در دوران نوزادی و درمجموع بیش از 27هزار نوزاد در استان شناسایی شده‌اند.

,

وی افزود: طبق آخرین آمار مرگ و میر نوزادان کاهش یافته که حاصل تغیبر فرهنگ و عادات مردم هست.

,

رشد نگران‌کننده اضافه وزن و چاقی

, رشد نگران‌کننده اضافه وزن و چاقی,

این مسئول عنوان کرد: 24.6 از افراد بالای 18سال به فشار خون بالا مبتلا هستند و استان را در رتبه 21قرار داده‌اند، البته احتمال افزایش این میزان وجود دارد و این مطلوب نیست.

,

وی افزود: پیش از این قزوین رتبه دوم دیابت را دارا بود و اکنون به 24 ارتقا یافته است که در این موضوع فعالیت فرهنگی تاثیرگذار بوده است.

,

مهرام بیان کرد: اکنون ۸/۵درصد جمعیت بالای ۱۸سال استان دچار اضافه وزن و چاقی هستند که این میزان نسبت به گذشته افزایش یافته و از 48درصد به 63/7 و رتبه هشتم در کشور رسیده است. 

,

وی ادامه داد: مصرف سیگار در هر دو جنس زن و مرد 13درصد است که در میان بانوان افزایش یافته است. 

,

وضعیت تخت‌های بیمارستانی استان بحرانی است

, وضعیت تخت‌های بیمارستانی استان بحرانی است,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اذعان کرد: وضعیت تخت‌های بیمارستانی همیشه با مشکل روبرو بوده و تا رسیدن به شاخص 2/6فاصله دارد و در حد1/6است؛ البته برای این موضوع فعالیت‌هایی آغاز شده که با مشکلاتی خارج از حیطه دانشگاه و استان مواجه شده است.

,

وی افزود: اکنون نیز وضعیت استان بحرانی هست و تا بیمارستان‌های جدیدی ساخته نشود مشکل حل نمی‌شود که البته کار اجرایی برخی از این بیمارستان‌ها ازجمله 120تختخوابی الوند و سجادیه مهرگان و محمدیه گره خورده و همین روند کار را کند کرده است. 

,

این مسئول عنوان کرد: رسانه‌ها، مردم، امام جمعه و افراد مختلف دانشگاه را طرف حساب می‌دانند این درصورتی است که تامین منابع و عدم همکاری شهرداری، شورای شهر الوند، اتوبوسرانی و سازمان برنامه و بودجه است که روند کار را با مشکل مواجه ساخته است.

,

وی تاکید کرد: درصورتی که تحریم‌ها به سلامت افراد استان آسیب بزند موضوع را از مراجع ذی صلاح بین المللی پیگیر می‌شویم.

,

مهرام ابراز کرد: درباره بیمارستان رحیمیان الوند علوم پزشکی موافق و عامل تعطیلی آن نبود و رسما مخالفت را به وزارتخانه اعلام کرده است، اکنون نیز بخش‌های درمانگاهی آن آغاز به کار کرده اما مراجع قانونی وارد کار شده و درصورت ادامه تعطیلی بخش‌های بستری برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

,

مسئولان بیمارستان رحیمیان به‌دنبال خصوصی کردن هزینه‌های درمان هستند

, مسئولان بیمارستان رحیمیان به‌دنبال خصوصی کردن هزینه‌های درمان هستند,

وی افزود: تعرفه مشکلی است که بیمارستان رحیمیان با آن مواجه است؛ زیرا اساسنامه خیریه دارد و باید تعرفه متناسب با آن ارائه دهد، اما عوامل بیمارستان از این موضوع استنکاف می‌کنند و دانشگاه به عنوان ناظر با آن برخورد کرده است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی از نقش نظارتی بر تمام مراکز درمانی برخوردار است و اکیدا به هیچ بیمارستانی اجازه گرانفروشی نمی‌دهد.

,

وی افزود: عوامل بیمارستان سعی کردند با ایجاد جوسازی رسانه‌ای و اجتماعی به خواسته نابجای خود برسند که اجازه این موضوع داده نشد، درواقع بیمارستان خیریه موظف است طبق اساس نامه قانونی که کشوری است، عمل کند.

,

این مسئول اظهار کرد: نمایندگان استان هم نظر نیستند و بخشی از آن‌ها حمایت مطلوب دارند و بخشی هم نه؛ اما از ظرفیت‌هایی که می‌توانستیم استفاده کردیم و جایی که نیاز باشد سماجت می‌کنیم تا منابع مورد نیاز را تامین کنیم.

,

بازی‌های سیاسی مانع از رشد سلامت استان می‌شود

, بازی‌های سیاسی مانع از رشد سلامت استان می‌شود,

مهرام اذعان کرد: درواقع می‌توان گفت استان بی رمق، مبتلا و درگیر بیماری جناح بازی سیاسی است و به همین دلیل حمایت‌ها آنطور که باید و شاید صورت نمی‌گیرد و اصطکاک موجود مانع از رشد استانی می‌شود که پول مورد نیاز را داراست و نسبت به برخی استان‌ها پولدار است.

,

وی افزود: استان باید برای حال و آینده برنامه داشته باشد نه اینکه در تاریخ خود متوقف شود.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: پزشک خانواده و پرونده سلامت الکترونیک مورد تایید و از مواردی است که مورد توجه جدی قرار دارد.

,

وی عنوان کرد: تعرفه پزشکی متناسب با تورم نیست و مالیات سنگین برای آن‌ها درنظر گرفته شده به همین جهت علاقه و انگیزی برای حضور پزشکان در بخش دولتی وحود ندارد و آن‌ها به بخش خصوصی جذب می‌شوند و از طرفی همین موضوع بیمارستان‌های بخش دولتی را نیز با مشکل مالی مواجه می‌کند.

,

این مسئول افزود: درواقع تصمیم اشتباه در سطح ملی، قشر پایین جامعه را با مشکلات درمانی و آسیب مواجه می‌کند.

,

شناسایی 253 بیمار قزوینی مبتلا به ایدز

, شناسایی 253 بیمار قزوینی مبتلا به ایدز,

وی با اشاره به آمار برخی بیماری‌ها گفت: تاکنون 253بیمار مبتلا به اچ آی وی شناسایی شده‌اند که 118نفر از آن‌ها زنده‌اند؛ از این میزان 98نفر تحت درمان قرار دارند.

,

مهرام ادامه داد: 40خانم و 78نفر از مبتلایان به اچ آی وی آقا هستند و به ازای هر 100هزار نفر 9/2مبتلا به این بیماری وجود دارد که 44درصد آن‌ها با تزریق؛ 39درصد با رابطه جنسی و 17درصد نیز با عوامل نامشخص درگیر این بیماری شده‌اند.

,

وی ابراز کرد‌: در رابطه با شپش، 91درصد دانش آموزان غربالگری شده‌اند و2/1درصد شیوع داشته که این میزان نسبت به سال گذشته ثابت است. 

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: در سال 97 سه مورد مالاریا در افرادی که از خارج وارد شده‌ بودند مشاهده شد؛ 275مورد نیز گزیدگی گزارش شده که نسبت به گذشته روند افزایشی داشته است.

,

وی عنوان کرد: همچنین 82مورد سل نیز شناسایی شده که شامل 39مورد سل ریوی مثبت؛ 14مورد سل ریوی منفی و 29مورد سل خارج ریوی است. 

,

این مسئول در پایان گفت: هر ماموریت هوایی ۲۳تا ۲۴میلیون تومان هزینه دارد که برای مردم رایگان است و ۴۴۵نفر در ۳۶۶عملیات در مدت سه سال جابه جا شده‌اند و تمام هزینه‌ها که از طرف بخش سلامت تامین می‌شود؛ ضمن اینکه ماموریت‌های اورژانس نیز رایگان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه