اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

برف به ۵۰ درصد باغات استان اردبیل آسیب زد

برف به ۵۰ درصد باغات استان اردبیل آسیب زد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تاکنون در بیش از ۵۰ درصد از سطح باغات استان اردبیل بر اثر سرما خسارت وارد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما،خلیل نیکشاد، عصر امروز در بازدید از باغات خسارت دیده از بارش برف مشگین شهر اظهار کرد: با توجه به استمرار شرایط نامساعد جوی بر اساس اطلاعیه‌های هواشناسی استان و تداوم سرما احتمال وقوع و افزایش خسارت وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: لازم است باغداران استان اردبیل با توجه به اطلاعیه‌های فنی و کارشناسی مراکز خدمات جهاد کشاورزی نسبت به جلوگیری از خسارت جدی‌تر و بیشتر به باغات میوه اقدامات توصیه شده و پیشگیرانه را انجام دهند.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: بر اساس برآورد‌های اولیه در حدود ۵۰ درصد از سطح باغات دچار خسارت شده است و با توجه به اینکه با استناد به اطلاعیه‌های فنی سازمان هواشناسی استان این توده هوای سرد طی روز‌های آتی نیز در استان فعال خواهد بود به همین دلیل برآورد دقیق و تکمیلی میزان خسارت پس از برآورد‌های تکمیلی اعلام خواهد شد.

,

نیکشاد از باغداران استان خواست به توصیه‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان باغبانی و ترویج به دقت گوش دهند و در صورتی که باغات خود را به سیستم‌های حرارتی تجهیز کرده اند آن‌ها را همچنان تا رفع کامل سرما فعال نگه دارند و با سوزاندن سرشاخه‌های بجا مانده از هرس درختان و کاه و کلش و ایجاد دوده‌های گسترده درجه حرارت محیط داخلی باغات خود را در سطح بالا نگه دارند تا به این وسیله میزان خسارت را به حداقل ممکن برسانند.

,

فرماندار مشگین شهر نیز با بیان اینکه این آمار هنوز قطعی نمیباشدتصریح کرد با خارح شدن توده هوای سرد در دوروز آینده میزان دقیق خسارت وارده اعلام خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه