اخبار داغ

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

۴۵ درصد مرگ ها در کرمانشاه به دلیل بیماری قلبی است

۴۵ درصد مرگ ها در کرمانشاه به دلیل بیماری قلبی است
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در سال گذشته ۱۰ هزار مرگ در استان رخ داده که ۴۵ درصد آن ناشی از بیماری های قلبی بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، ابراهیم شکیبا صبح امروز در همایش سفیران سلامت دانش آموز اظهار داشت: ۴۷ هزار سفیر سلامت دانش آموز با کمک آموزش و پرورش تربیت شده و در این میان آموزش و پرورش رسالت بسیار بزرگی را برعهده گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد, آموز, آموز,

وی گفت: سال گذشته در استان کرمانشاه ۱۰ هزار مرگ و میر رخ داد که ۴۵ درصد آن ناشی از بیماری‌های قلب و عروق، ۱۴ درصد سرطان و ۱۲ درصد دیابت بوده است.

, میر,

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه آمار مذکور نشان دهنده این است که مسیر گذر مرگ و میر از بیماری‌های واگیر به غیرواگیر است بیان کرد: عمده مرگ و میرهای رخ داده شده در استان ما نیز بر همین روال است.

, میر, غیرواگیر,

وی با بیان اینکه بیماری‌های واگیر قابل پیش گیری هستند، عنوان کرد: بیماری‌های مذکور با مدیریت تغذیه و کاهش مصرف نمک، شکر و نیز داشتن تحرک بدنی، فعالیت‌های جسمانی و پرهیز از مصرف دخانیات به طور چشمگیری کاهش می‌یابند.

, گیری,

شکیبا خاطرنشان کرد: دانش آموزان آینده سازان مملکت ما هستند و می‌توانند در ترویج سلامتی نقش مهمی میان بزرگسالان ایفا کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه