اخبار داغ

جانشین فرمانده انتظامی مازندران عنوان کرد

دستگیری شکارچیان غیرمجاز 2 قلاده پلنگ در بهشهر

دستگیری شکارچیان غیرمجاز 2 قلاده پلنگ در بهشهر
جانشین فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری 2 شکارچی غیرمجاز 2 قلاده پلنگ در شهرستان بهشهر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حسن مفخمی شهرستانی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ ، گفت: در راستای طرح تشدید مبارزه با قاچاق به خصوص قاچاق منابع ملی و به منظور حفاظت از گونه های حیوانات وحشی و کمیاب در مناطق بکر و جنگلی استان، فرماندهی انتظامی استان با همکاری عوامل یگان حفاظت محیط زیست اقدامات گسترده پلیسی را در دستور کار دارد.

وی تصریح کرد: در پی کسب خبری از کارشناسان محیط زیست شهرستان "بهشهر" مبنی بر اینکه شکارچیان غیر مجاز در مناطق جنگلی آن شهرستان اقدام به شکار 2 قلاده پلنگ کرده و لاشه آن را آتش زدند، موضوع پرونده برای رسیدگی و دستگیری متهمان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران، اظهار کرد: با بررسی های میدانی و انجام اقدامات اطلاعاتی و استفاده از شگردهای خاص و فنی پلیس، 2 متهم این پرونده از شکارچیان غیر مجاز شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند .

مفخمی افزود: متهمان در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به بزه انتسابی اقرار کردند و در اظهارات خود عنوان داشتند، پس از شکار 2 قلاده پلنگ قصد انتقال و فروش پوست آنان به یکی استان های مرزی کشور را داشتند که با هوشیاری ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه پوست هر 2 قلاده پلنگ در مخفیگاه متهمان کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان، ارزش ریالی پوست های مکشوفه 4 میلیارد و 300 میلیون ریال اعلام شد.

وی گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه