اخبار داغ

ایران جابکس، نرخ بیکاری ایران را کاهش می دهد؟

ایران جابکس، نرخ بیکاری ایران را کاهش می دهد؟
دومین نمایشگاه کار ایران (ایران جابکس) هم زمان با برگزاری نمایشگاه فاینکس صبح دیروز در نمایشگاه بین المللی تهران با هدف ایجاد 4500 فرصت شغلی آغاز به کار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ هم زمانی این نمایشگاه با فاینکس سبب شده بود خلوت بودن این نمایشگاه بیشتر نمایان باشد. به نظر می رسد اولین نمایشگاه کار پر رونق تر و با اقبال عمومی بیشتری مواجه بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

این نمایشگاه میزبان شخصیت های اقتصادی همچون مشاور ارشد معاونت سرمایه گذاری اقتصادی مالزی و اساتید دانشگاهی از آلمان، کانادا، سنگاپور و استرالیا خواهد بود.

,

گفتنی است که نمایشگاه دوم ایران جابکس بزرگ ترین موسسه کاریابی جنوب شرق آسیا و مرکز تخصصی خدمات کاریابی از ایرلند، آلمان و سنگاپور حضور دارند.

,

سه میلیون بیکار در کشور وجود دارد

, سه میلیون بیکار در کشور وجود دارد,

با توجه به نرخ آمار بیکاری در ایران، نمایشگاه هایی چون جابکس، می تواند فرصتی مناسب برای اشتغالزایی باشد و درصدی از نرخ بیکاری را در ایران کاهش دهد.

,

بیش از سه میلیون بیکار در کشور وجود دارد و سالانه ۸۰۰ هزار نفر نیروی متقاضی کار جدید به این آمار افزوده و وارد بازار کار می‌شوند که بر این اساس فراهم کردن فرصت های شغلی مناسب برای جوانان جویای کار و تحصیل کردگان دانشگاهی امری ضروری به شمار می‌رود.

,

دولت در برنامه ششم توسعه، مکلف شده است نرخ بیکاری را تا چشم‌انداز ۱۴۰۰ به ۸.۶ درصد کاهش دهد. در حال حاضر دولت با اجرای طرح اشتغال روستایی و عشایری و طرح ساماندهی فارغ التحصیلان بیکار به عنوان دو هدف گذاری مهم در حوزه اشتغال، به سمت مقابله با بیکاری گام برداشته است.

,  ,
 
,

بررسی های جداول آماری نشان می دهد که سهم اشتغال در بخش صنعت در سال گذشته ۳۲ درصد بود که نسبت به سال ۱۳۹۶ کاهش سه دهم درصدی را تجربه کرده است.

,

همچنین سهم بخش های کشاورزی و خدمات در اشتغال، در سال ۱۳۹۷ به ترتیب دو دهم درصد و یک دهم درصد افزایش یافته است.

,

دومین نمایشگاه بین المللی کار ایران ( ایران جابکس ) تا پنجم اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران فعالیت خود را ادامه می دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه