اخبار داغ

یک گام به سمت رونق تولید؛

ظرفیت‌های عظیمی در حوزه فولاد داریم/ ثبات بازار آهن در اردیبهشت ۹۸

ظرفیت‌های عظیمی در حوزه فولاد داریم/ ثبات بازار آهن در اردیبهشت ۹۸
یک مقام مسئول با اشاره به ظرفیت‌های عظیم فولاد در کشور، از ثبات بازار آهن و فولاد، در اردیبهشت امسال خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا رستگار رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ظرفیت‌های عظیم فولاد در کشور، از خودکفایی این صنعت و قطع واردات آن خبر داد و گفت: این صنعت می تواند اقتصاد کشور را متحول کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی رونق تولید را از مهمترین دلائل خودکفایی صنعت فولاد دانست.
,
 
,
رستگار، فاصله گرفتن از اقتصاد غیر دولتی، عدم توجه به تجربه پیشکسوتان عرصه تولید و تلاش برای رفع به هنگام موانع را از مهمترین دلائل  پیچیدگی در رونق تولید معرفی کرد.
,
 
,
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تصریح کرد: امروزه بخش خصوصی بدلیل برخوردار نبودن از امتیاز‌های ویژه توان رقابت در بازارهای جهانی را ندارد و تداوم این روند موجب حذف آنان خواهد شد.
,
 
,
رستگار در ادامه افزود: یکی از مشکلات دیگر،  تصمیمات خلق الساعه  در حوزه اقتصاد است چراکه این موضوع تمام معادلات و برنامه ریزی‌های بنگاه‌های اقتصادی را دچار آشفتگی کرده و امکان پیش بینی منطقی را از آنها در مبادلات تجاری گرفته است. بطور مثال همکاران ما در حوزه فولاد، بار‌ها و بار‌ها بدلیل این نوسانات، متضرر شده اند.
,
 
,
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با بیان اینکه دولت، تولیدکننده، توزیع کننده و صادرکننده باید نقش خود را بدرستی ایفا کنند گفت: مداخله در این حوزه ها، موجب هرج و مرج اقتصاد می‌شود که البته نقش نظارتی دولت، لازم و ضروری است.
,
 
,
رستگار با اشاره به اینکه باید اتاق فکری با حضور همه گروه‌های اقتصادی در همه بخش‌ها تشکیل شود تا به یک اتفاق نظری دست یابند اظهار کرد: پیش بینی‌ها از ثبات بازار فولاد، در اردیبهشت حکایت دارد.
,
 
,
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در پایان‌ گفت: نکته حائز اهمیت این است که ما باید بدانیم سرنوشت همه گروه‌های اقتصادی (تولیدکننده، سرمایه گذاری، توزیع کننده) در گرو برنامه‌های مشترک بوده و هریک باید در اقتصاد، نقش خود را ایفا کنند تا موانع برطرف شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه