اخبار داغ

آغاز فعالیت تخت‌روانچی در سازمان ملل

آغاز فعالیت تخت‌روانچی در سازمان ملل
«مجید تخت‌روانچی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد پس از تقدیم استوارنامه خود به دبیرکل این سازمان رسما فعالیتش را در سمت جدید آغاز کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «مجید تخت‌روانچی» معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور که ۲۰ فروردین ماه سالجاری به پیشنهاد محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و تأیید حسن روحانی رئیس جمهوری به عنوان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک و جایگزین «غلامعلی خوشرو» شد، استوارنامه خود را تقدیم «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی که در سفر ظریف به نیویورک برای شرکت در نشست «روز بین‌المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح» در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شده بود با حضور در مقر سازمان ملل در نیویورک ضمن دیدار با گوترش استوارنامه خود را تقدیم کرد.
,
 
,
نشست «روز بین‌المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح» قرار است امروز (چهارشنبه) در مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شود.
,
 
,
*کارنامه تخت‌روانچی
,
مجید تخت‌روانچی در کارنامه فعالیت‌های خود در دوران خدمت در وزارت امور خارجه در سمت‌هایی چون سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل، سفیر جمهوری اسلامی ایران در برن، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه و دستیار ویژه وزیر امور خارجه فعالیت کرده است.
,
 
,
تخت‌روانچی همچنین در جریان مذاکرات هسته‌ای که در نهایت منجر به توافق برجام شد، عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان بود.
,
 
,
مجید تخت روانچی دستیار سابق سید کمال خرازی و سفیر اسبق ایران در سوئیس شهریور ماه ۱۳۹۲ به جای علی اصغر خاجی عهده‌دار معاونت اروپا و آمریکای وزارت خارجه شد. او آبان ماه سال ۱۳۹۶ و قبل از تغییرات در وزارت خارجه به ریاست جمهوری رفت و عهده‌دار معاونت سیاسی دفتر رئیس جمهور شد. مراسم معارفه مجید تخت روانچی به عنوان معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در ۲۹ آبان ۱۳۹۶ برگزار شد.
,
 
,
در پی تغییر ساختار در وزارت خارجه معاونت‌های منطقه‌ای شامل معاونت اروپا و آمریکا، معاونت عربی و آفریقا و معاونت آسیا و اقیانوسیه حذف و در یک معاونت سیاسی تجمیع شدند که سید عباس عراقچی در حال حاضر عهده‌دار این معاونت است.
,
 
,
‌تخت‌روانچی فارغ التحصیل مهندسی و کارشناسی ارشد در رشته عمران از دانشگاه کانزاس، کارشناسی ارشد اقتصاد سیاسی از دانشگاه فوردهام آمریکا است و دکترای علوم سیاسی خود را در سال ۸۹ از دانشگاه برن سوئیس دریافت کرده است.او با زبان‌های انگلیسی، فرانسه و آلمانی آشنایی دارد.
,
 
,
پیش از روانچی، غلامعلی خوشرو عهده‌دار این سمت بود که در پی تصویب طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان که سفرا و رؤسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور نیز مشمول این قانون قرار گرفتند، به تهران بازگشت و از آن زمان «اسحاق آل حبیب» معاون نمایندگی ایران سرپرست این نمایندگی بود. خوشرو از بهمن ۱۳۹۳ عهده‌دار این سمت و قبل از آن هم به عنوان سفیر ایران در سوئیس مشغول به خدمت بود.
,
 
,
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۷ در اظهاراتی درباره سه سفیری که مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شده‌اند، اظهار داشت: طبق مقررات وزارت خارجه کسی که سفیر بوده می‌تواند ۳۵ سال سابقه و ۶۵ سال سن داشته باشد و سه سفیر داریم که باید ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۷ برگردند.
,
 
,
 
,
برهمین اساس، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد نیز در پایان ماموریت خود ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۷ با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل ملاقات و خداحافظی کرد.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه