اخبار داغ

رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از کارگران:

هر قدر خودمان اراده کنیم نفت را صادر میکنیم/دشمن پاسخ اقدام خود را خواهد گرفت

هر قدر خودمان اراده کنیم نفت را صادر میکنیم/دشمن پاسخ اقدام خود را خواهد گرفت
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: تلاش اینها به جایی نمیرسد. ما آن‌قدری که نیاز داریم و خودمان اراده میکنیم، میتوانیم نفت خود را صادر کنیم. آنها به خیال خودشان راه را مسدود کرده‌اند اما ملت فعال و مسئولین بیدار اگر دامن همت به کمر بزنند بسیاری از بن‌بست‌ها را باز خواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز هفته کار و کارگر در دیدار هزاران نفر از کارگران صنایع مختلف، کار جهادی و بی‌وقفه را از شرایط مهم رونق تولید و تحقق راهبرد عزت آفرین اقتصاد مقاومتی خواندند و با تأکید بر لزوم رسیدگی به مسائلی همچون امنیت شغلی و مزد و احترام به کارگران افزودند: دشمن برای به زانو در آوردن ملت ایران بر فشار اقتصادی متمرکز شده است اما بداند این ملت هیچگاه به زانو در نمی آید و ضمن استفاده از فرصت تحریم برای رشد و شکوفایی، دشمنی‌های امریکا را بی پاسخ نمی‌گذارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رهبر انقلاب اسلامی دیدار امسال با کارگران را با توجه به سال «رونق تولید»، دارای اهمیت بیشتری دانستند و با تشبیه کار به بهار به‌عنوان زمینه‌ای برای بروز ظرفیتها و استعدادها گفتند: کار یک ارزش والا است و این موضوع باید به یک فهم عمومی در جامعه تبدیل شود تا جایگاه ارزشمند کارگر نیز شناخته شود.
,
 
,
حضرت آیت الله خامنه‌ای یکی از عوامل تحقق رونق تولید را کار جهادی و فوق العاده دانستند و افزودند: رونق تولید یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است و اگر اقتصاد مقاومتی محقق شود، تصمیم‌های سردمداران امریکایی و صهیونیستی درباره نفت و مسائل اقتصادیِ دیگر، تأثیرگذار نخواهد بود.
,
 
,
ایشان خاطرنشان کردند: «رونق تولید»، «حمایت از کالای ایرانی»، «تحرک کاری» و «اقتصاد مقاومتی» در واقع زمینه‌ساز عزت ملی و نفوذناپذیری در برابر تصمیم‌های بیگانگان خواهد شد.
,
 
,
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه عزت ملی یکی از اولویت‌ها و مسائل اصلی هر ملتی است، گفتند: ملتها هیچگاه راضی نخواهند شد تا تحت تأثیر و نفوذ تصمیمات دشمنان خود قرار گیرند.
,
 
,
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به ادعاهای مقامات امریکایی و صهیونیستی افزودند: آنها می‌گویند دشمن نظام جمهوری اسلامی هستیم و با ملت ایران دشمنی نداریم اما دشمنی با جمهوری اسلامی، دشمنی با ملت ایران است زیرا جمهوری اسلامی به کمک و مدد مردم برپاست و اگر کمک مردم نبود، جمهوری اسلامی نبود.
,
 
,
ایشان با اشاره به توطئه‌های گوناگون دشمنان ملت ایران در چهل سال گذشته از جمله تمرکز بر موضوع کار و کارگر و شکست این تلاشها، تأکید کردند: ملت ایران به‌ویژه کارگران در همه این موارد، بر دهان دشمن زدند و او را مأیوس کردند.
,
 
,
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه جامعه کارگری از وفادارترین قشرها به جمهوری اسلامی بوده و هست، افزودند: مسئولان کشور و سیاست‌سازان و مجریان سیاستها باید قدر جامعه کارگری را بدانند و به مسائل اساسی آنها همچون امنیت شغلی، احترام به کارگر و موضوع دستمزد کارگران توجه صحیح و دقیقی داشته باشند.
,
 
,
حضرت آیت الله خامنه‌ای در همین زمینه گفتند: بعضی خریداران کارخانه‌ها با از بین بردن کارخانه، فروش تجهیزات آن، و تبدیل کردن زمین کارخانه به بُرج، سوءاستفاده می کنند که همه مسئولان در سه قوه، باید با اینگونه مسائل مقابله جدی کنند.
,
 
,
ایشان واردات بی‌رویه را از دیگر مسائلی برشمردند که به تولید داخل و کارگر ایرانی ضربه وارد می‌کند و افزودند: در زمینه مقابله با واردات بی‌رویه کالاهای خارجی، مقررات سختی وجود دارد اما این ضوابط باید با قاطعیت اجرا شوند.
,
 
,
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: تحریمها اگرچه در برخی موارد زمینه‌ساز بروز مشکلات می‌شوند اما اگر با آنها مقابله صحیح و منطقی شود، به نفع کشور خواهد بود زیرا تحریمها موجب تکیه بر توان، ظرفیت و ابتکارهای داخلی خواهد شد.
,
 
,
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به توطئه های مختلف و ناکام دشمنان در چهل سال اخیر علیه «ملت ایران، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی» تأکید کردند: امریکایی‌ها با تمرکز بر مسائل اقتصادی به دنبال به زانو درآوردن ملت ایران هستند اما بدانند این حرکت اخیر آنان نیز ناکام می‌ماند و ملت بزرگ و عزیز ایران در مقابل شیطان بزرگ هیچگاه به زانو در نخواهد آمد.
,
 
,
رهبر انقلاب اسلامی درباره تلاش امریکا برای مسدود کردن راههای صادرات نفت ایران افزودند: ملت فعال و مسئولان هوشیار ایران نشان داده اند اگر همت کنند همه بن‌بست‌ها را می‌شکنند و قطعاً این تلاش امریکایی‌ها هم به جایی نمی‌رسد و جمهوری اسلامی هر مقدار لازم داشته باشد و اراده کند، نفت صادر خواهد کرد.
,
 
,
ایشان با یادآوری یک نکته مهم خطاب به دشمنان ملت ایران تأکید کردند: بدانید دشمنی‌های شما بی‌پاسخ نخواهد ماند و ملت ایران، ملتی نیست که علیه او کار و توطئه کنند و او بنشیند و تماشا کند.
,
 
,
حضرت آیت الله خامنه‌ای در نکته‌ای دیگر در زمینه تشدید فشارهای نفتی امریکا گفتند:  کاهش وابستگی به فروش نفت را قدر و نوعی فرصت می‌دانیم و از آن برای تکیه بیشتر بر توانایی‌های داخلی استفاده می‌کنیم.
,
 
,
رهبر انقلاب توانایی‌های ملت ایران و جوانان پرتلاش و خوش استعداد میهن را بسیار فراتر از وضع فعلی خواندند و خاطرنشان کردند: باید فرهنگ کار و تولید و تلاش را ترویج دهیم و روحیه انتظار برای ثروت بادآورده را از بین ببریم و روشهایی شبیه بخت آزمایی را ترویج نکنیم که دستگاههای مختلف از جمله صدا و سیما باید متوجه این معنا باشند.
,
 
,
ایشان با استناد به آیه شریفه قرآن کریم دستاورد حقیقی انسان را حاصل سعی و تلاش او برشمردند و افزودند: رشد فرد و جامعه در گرو اراده و همت و تلاش است و جوامعی که در دنیا از لحاظ مادی رشد کرده‌اند، بر اثر همین عوامل بوده است چراکه خداوند وعده داده به کسانی که برای دنیا هم کار می‌کنند، کمک خواهد کرد.
,
 
,
حضرت آیت الله خامنه‌ای، «رفاه ملت» و «رشد اقتصادی، فناوری و علمی» را در کنار «معنویت و پیشرفت اخلاقی»، از اهداف اصلی نظام اسلامی خواندند و خاطرنشان کردند: تحقق این اهداف به کار و تلاش مستمر نیاز دارد.
,
 
,
ایشان گفتند: هدف از بیان گام دوم این بود که باید با همان انگیزه و همت بلندی که کشور را از زیر لگد مستکبران خارج کرد به حرکت پرشور برای رسیدن به قله‌های بلند پیشرفت و عزت ادامه داد.
,
 
,
رهبر انقلاب، جوانان با انگیزه، تحصیلکرده و پرتلاش را محور دستیابی کشور به آینده روشن دانستند و افزودند: به فضل الهی مجموعه‌های گوناگون و غالباً جوان در سراسر ایران عزیز مشغول فعالیت هستند تا در پرتو حرکتی عظیم، ملت ایران به قله‌های رفیع عزت مادی و معنوی برسد.
,
 
,
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به عصبانیت دشمن از تلاش و یکپارچگی ملت ایران افزودند: در همین بلای طبیعیِ سیل، با وجودی که کسی ملت را به صحنه دعوت نکرد، مردم همچون سیل به کمک سیل‌زده‌ها رفتند و جوانان از سراسر کشور به کمک مردم و جوانان محلی شتافتند که این وحدت و همدردی و تلاش ملی، بسیار مهم و نوید دهنده آینده‌ای خوب خواهد بود.
,
 
,
رهبر انقلاب در پایان سخنانشان تأکید کردند: همانگونه که اخیراً گفته شد، تلاشهای دشمنان آخرین نفسهای دشمنیِ آنان است و دشمنان سر انجام از خصومت علیه ملت ایران خسته خواهند شد اما این ملت از کار و تلاش و پایداری و پیشرفت هیچگاه خسته نخواهد شد.
,
 
,
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، محمّد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گزارشی گفت: کنترل واردات، اصلاح سیاستهای مالیاتی، استفاده از منابع بودجه عمومی برای بهبود تولید، راه‌اندازی نهضت مهارت‌افزایی، تلاش مضاعف برای بهبود فضای کسب و کار و تشکیل منظم کارگروه‌های رفع موانع تولید از جمله برنامه‌های دولت برای صیانت از اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه