اخبار داغ

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل:

عشایر اردبیل از کوچ زودهنگام خودداری کنند

عشایر اردبیل از کوچ زودهنگام خودداری کنند
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: عشایر برای جلوگیری از تخریب مراتع ییلاقی عشایر استان، از کوچ زودهنگام خودداری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، شهامت هدایت  امروز در جمع خبرنگاران از همه دامداران و مرتعداران  استان اردبیل که دارای پروانه چرای دام یا طرح مرتعداری هستند، خواست تا زمان کوچ و ورود دام به مراتع ییلاقی را رعایت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

 وی با اشاره به صدمات کوچ بیش از موعد به مراتع استان اردبیل، اظهار داشت: کوچ  زودهنگام  سبب تخریب مراتع  می شود فذا عشایربرای بهره برداری اصولی و جلوگیری از تخریب مراتع ییلاقی ر زمان مقرر کوچ کنند. 

,
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل تصریح کرد: : ورود دام بدون پروانه مرتعداری و دام مازاد بر ظرفیت قید شده در پروانه مرتعداری به مراتع به استناد تبصره 2 ماده 47 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، جرم محسوب شده و افراد متخلف از طریق مراجع قضایی تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.
,

وی افزود: پروانه مرتعداری باید بر اساس مقررات موجود هر سال تمدید اعتبار شده باشد و دامداران پیش از زمان ورود دام به مراتع به اداره کل منابع طبیعی استان مراجعه و نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند.
هدایت با بیان اینکه رعایت نکردن مفاد پروانه مرتعداری تخلف محسوب شده و در صورت تکرار به ابطال  پروانه مرتعداری می انجامد، گفت: به همراه داشتن پروانه مرتعداری و یا سند قرارداد اجرای طرح مرتعداری و ارائه آن به ماموران حفاظتی ضروری است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: شورای اسلامی روستاها و بهره برداران مراتع موظف هستند ورود دام های غیر بومی و بدون مجوز به محدوده مراتع خود را در اسرع وقت به نزدیک ترین اداره یا واحد منابع طبیعی تابعه و یا به شماره تلفن 1504 اعلام کنند.

,
,
,

 عشایر  استان اردبیل (ایل شاهسون) با جمعیت 66 هزار و 500 نفری ، شش درصد جمعیت استان اردبیل را تشکیل می دهند که این ایل معمولا نیمی از سال را در قشلاق های مغان و نیمی دیگر را در ییلاق های ارتفاعات و در دامنه های سبلان، بزقوش و باغرو سپری می کنند.

,

بر اساس اعلام کارشناسان منابع طبیعی تاریخ ورود دام به مراتع ییلاقی استان اردبیل 20 خرداد ماه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه