اخبار داغ

مدیر کل کار خراسان شمالی اعلام کرد:

تجلیل از واحد نمونه کارگری استان در جشنواره ملی امتنان/انحراف ۲۷ میلیاردی در اعطای تسهیلات مشاغل پایدار استان

تجلیل از واحد نمونه کارگری استان در جشنواره ملی امتنان/انحراف ۲۷ میلیاردی در اعطای تسهیلات مشاغل پایدار استان
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از تجلیل واحد نمونه کارگری استان در زمینه سلامت در جشنواره ملی امتنان در هفته کار و کارگر خبر داد و گفت: فعالان این واحد در دیدار جامعه کارگری کشور با مقام معظم همچنین در هفته کارگر دعوت خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، حسن نوری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در نشست خبری با بیان این مطلب همچنین اظهار کرد: این واحد نمونه کارگری استان شامل یک شرکت تعاونی در حوزه سلامت فعالیت دارد که این واحد در جشنواره ملی امتنان تجلیل می شود و فعالان این واحد در هفته کار و کارگر در دیدار جامعه کارگری کشور با مقام معظم رهبری همچنین در دیدار با رئیس جمهور دعوت خواهند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصر اترک, ، حسن نوری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در نشست خبری با بیان این مطلب همچنین اظهار کرد: این واحد نمونه کارگری استان شامل یک شرکت تعاونی در حوزه سلامت فعالیت دارد که این واحد در جشنواره ملی امتنان تجلیل می شود و فعالان این واحد در هفته کار و کارگر در دیدار جامعه کارگری کشور با مقام معظم رهبری همچنین در دیدار با رئیس جمهور دعوت خواهند شد.,

نوری در بخشی دیگر از سخن خود به نرخ بیکاری و نرخ مشارکت اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری استان خراسان شمالی طی سال 97 در فصل بهار 8.8 درصد، در فصل تابستان 9.8 درصد، در فصل پاییز 10.7 درصد و در فصل زمستان 12.6 درصد بوده که در مجموع نرخ بیکاری استان در سال 97 10.4 درصد بوده است.

,

وی افزود: طی سال 97، نرخ بیکاری کشور در فصل بهار 12.1 درصد، در فصل تابستان 12.9 درصد، در فصل پاییز 11.7 درصد و در فصل زمستان 12.1 درصد بوده که در مجموع نرخ بیکاری کشور در سال 97، 12 درصد بوده است.

,

افزون بر این، وی بیان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان طی سال 97 در فصل بهار 46 درصد، در فصل تابستان 46.8 درصد، در فصل پاییز 44.6 درصد و در فصل زمستان 42.4 درصد بوده که در مجموع نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال 97، 44.9 درصد بوده است.

,

نوری افزود: طی سال 97، نرخ مشارکت اقتصادی کشور در فصل بهار 41.1 درصد، در فصل تابستان 49 درصد، در فصل پاییز 45 درصد و در زمستان 39.5 درصد بوده که در مجموع نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال 97، 40.5 درصد بوده است.

,

وی درباره بیمه کارگران در استان نیز عنوان کرد: سهم معافیت بیمه ای برای کارگران خراسان شمالی برای پوشش 18 هزار  و 513 کارگر بود که تاکنون 16 هزار و 805 کارگر صساختمانی استان پس از ثبت نام تحت پوشش این معافیت بیمه ای قرار گرفته اند.

,

وی افزود: هنوز هزار و 700 فقره از این سهم بدون متقاضی است.

,

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی درباره رخداد خوادث ناشی از کار در استان طی سال 97 نیز اظهار کرد: طی سال گذشته 64 فقره حادثه ناشی از کار در استان رخ داد که در همین زمینه هفت نفر از کارگران ساختمانی و دو نفر از کارگران نیز بر اثر انفجار در پمپ بنزین فوت شدند.

,

وی یادآور شد: در سال 96 نیز 9 نفر از کارگران استان بر اثر حوادث ناشی از کار فوت شدند.

,

وی تصریح کرد: این اداره کل در سال 97 با هدف کاهش رخدادهای حوادث ناشی از کار در استان به مدت 27 هزار نفر ساعت دوره آموزشی برگزار کرد که در مقایسه با سال 96 برگزاری این دوره های آموزشی تا 54 درصد افزایش یافت.

,

نوری درباره اعطای تسهیلات به مشاغل پایدار روستایی و عشایری در استان در سال 97 نیز اعلام کرد: در سال 97 سهم خراسان شمالی برای جذب و اعطای این تسهیلات به متقاضیان 400 میلیارد تومان بود که 270 میلیارد آن برای متقاضیان حوزه غیر نهادهای حمایتی و مابقی سهم برای متقاضیان حوزه نهادهای حمایتی ( کمیته امداد، بهزیستی و جامعه ایثارگری) بود.

,

وی افزود: متقاضیان حوزه غیر نهادهای حمایتی 270 میلیارد تومان سهمیه تسهیلاتی را دریافت کردند.

,

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سهمیه تسهیلاتی حوزه نهادهای حمایتی دیرتر به استان ابلاغ شد، در همین راستا، هنوز اعطای تسهیلات به متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی استان در حال انجام است.

,

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی یادآور شد: انحراف از اعطای این تسهیلات در استان حدود 10 درصد ( 27 میلیارد تومان ) بوده است.

,

وی عنوان کرد: تمرکز برای نظارت بیشتر بر روی اعطای این تسهیلات به متقاضیان بیشتر خواهد شد.

,

نوری خاطر نشان کرد: متقاضیانی که با دریافت تسهیلات، تسهیلات را در راستای پروژه معرفی شده هزینه نکرده اند، بازپرداخت تسهیلات آنها با کارمزد 18 درصد برای آنان محاسبه خواهد شد درحالیکه کارمزد این تسهیلات چهار و شش درصد و در زمینه سرمایه در گردش نیز 10 درصد است.

,

انتهای پیام/ قهرمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه