اخبار داغ

ترمز واردات در یزد برید!/واردات مدادرنگی و روزگار سیاه صادرات

ترمز واردات در یزد برید!/واردات مدادرنگی و روزگار سیاه صادرات
بر اساس آمارهای رسمی در سال گذشته صادرات کالا هم از نظر وزن و هم ارزش ریالی در مقایسه با سال قبل آن کاهش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، بر اساس آمارهای رسمی در سال گذشته دو میلیون و 105 هزار تن کالا به ارزش 454 میلیون و 855 هزار دلار از استان یزد صادر شده است که این میزان کالا هم از نظر وزن و هم ارزش در مقایسه با سال قبل آن کاهش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

علاوه بر این که کاشی و سرامیک، ظروف شیشه‌ای ،فولاد ، نایلون، اکسید مولیبدن و هیدرو کربن از عمده محصولات صادراتی استان یزد هستند صیفی‌جات، کشمش، عسل طبیعی، پتو و زیرانداز، عینک آفتابی، حنا، شیرین بیان و آنغوزه نیز در میان کالاهای صادراتی استان دیده می‌شود که جلب توجه می‌کند.

,

بررسی آمارهای گمرکی حاکی از آن است که همچنان کشورهای همسایه مانند عراق و افغانستان مقصد عمده کالاهای صادراتی استان هستند به طوری که نزدیک به 62 درصد از کالای صادراتی استان فقط به کشور عراق صادر می شود و این موضوع محدود بودن بازارهای صادراتی یزد را نشان می دهد.

,

با این که محدود بودن بازارهای صادراتی تنها مشکل استان یزد نیست و یک ضعف ملی است اما متأسفانه این موضوع، این حوزه را بسیار آسیب‌پذیر کرده و ریسک صادرات کالا را افزایش داده است.

,

افزایش 60 درصدی واردات استان یزد

, افزایش 60 درصدی واردات استان یزد,

بر اساس آمارهای گمرک، در سال گذشته 58 هزار و 169 تن کالا به ارزش 177 میلیون و 385 هزار و 554 دلار از کشورهای مختلف وارد استان یزد شده است که این میزان کالا از نظر وزن 60 درصد و از لحاظ ارزش نیز 35 درصد در مقایسه با سال قبل از آن افزایش داشته است.

,

با این که مواد اولیه تولید و ماشین‌آلات موردنیاز صنایع عمده کالاهای وارداتی به استان یزد هستند اما کالاهای مصرفی مانند خودکار، مداد، مدادرنگی، لوازم دفتر کار، مداد تراش، لامپ LED، مبلمان و ... نیز در میان اقلام وارداتی به استان دیده می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه