اخبار داغ

معاون پلیس آگاهی ناجا خبرداد

انسداد ۱۵ هزار سیم کارت بدون صاحب

انسداد ۱۵ هزار سیم کارت بدون صاحب
گروه ناجا معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا از کاهش چشمگیر وقوع کلاهبرداری کارت به کارت خبر داد و گفت: با تلاش و پیگیری کارآگاهان پلیس آگاهی ناجا طی دو مرحله ۱۵ هزار سیم کارت بی نام و نشان مسدود شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ محمدرضا اکبری دراین باره گفت: در سال‌های اخیر عده‌ای از کلاهبرداران با استفاده از تلفن‌های همراه بی نام و نشان با شهروندان، تماس و به بهانه‌های مختلف از جمله برنده شدن در قرعه کشی و مسابقات، مخاطبان خود را پای دستگاه خودپرداز کشانده و در ادامه با انجام اقدامات فریبکارانه و متقلبانه، موفق به سرقت وجوه آنان می‌شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با اشاره به اینکه وقوع این جرم تاکنون باعث وارد شدن خسارات مالی زیادی به شهروندان شده است، افزود: پلیس آگاهی ناجا در جهت برخورد قاطع با این اقدام مجرمانه، نسبت به برگزاری جلسات متعدد با دادستانی کل کشور، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقدام و در گام نخست، ۳۰۰۰ سیم کارت بی نام و نشان در اسفندماه سال گذشته مسدود شد.
,
 
,
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: در مرحله دوم طرح که در فروردین ماه امسال انجام شد، ۱۲ هزار سیم کارت بی نام و نشان دیگر مسدود که این امر، منجر به کاهش قابل توجه وقوع این نوع کلاهبرداری در سطح کشور شد.
,
 
,
اکبری با ابراز تأسف از اینکه با وجود هشدارهای متعدد پلیس در رسانه‌های دیداری، شنیداری، جراید، فضای مجازی و…، همچنان شاهد غفلت برخی از هموطنان می‌باشیم؛ تصریح کرد: واریز یا انتقال هرگونه وجهی به حساب افراد، بدون مراجعه به عابر بانک نیز میسر بوده و لازم نیست به باجه‌های خودپرداز (عابر بانک) مراجعه شود.
,
 
,
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا همچنین هشدار داد: تماس‌های تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی‌های صدا و سیما، اپراتورهای تلفن همراه، مسابقات و…، قطعاً دامی برای سرقت اموال مردم می‌باشد و در هیچ شرایطی نباید به درخواست شیادان برای مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز اعتماد کرد.
,
 
,
براساس اعلام پلیس، وی در پایان از شهروندان خواست به پیامک‌های مشکوک توجه نکرده و اطلاعات محرمانه مربوط به حساب‌های بانکی را به صورت تلفنی یا پیامکی در اختیار هیچ فردی قرار ندهند.
,
 
,
منبع: ایسنا
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه