اخبار داغ

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری:

اولین جشنواره ماراتن عکاسی کشور در قزوین برگزار می‌شود

اولین جشنواره ماراتن عکاسی کشور در قزوین برگزار می‌شود
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین گفت: اولین جشنواره مارتن عکاسی کشور در شهر قزوین برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، آرش رشوند آوه در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سرای سعدالسلطنه برگزار شد، اظهار کرد: سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین و اولین فتوماراتن کشور را با هدف معرفی، حفظ و حمایت فضاهای ارزشمند شهر قزوین برگزار می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: این جشنواره با محوریت مسیر گردشگری فرهنگی-تاریخی شهر قزوین از تاریخ دهم تا دوازدهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

,

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین عنوان کرد: اولین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه را در خردادماه سال گذشته برنامه ریزی و برگزار کردیم که با محوریت سبزه میدان و دولتخانه صفوی بود.

,

رشوند آوه ادامه داد: این جشنواره در سه بخش دوربین‌های آنالوگ و حرفه‌ای، موبایلی و آرشیو برگزار شد که عکاسان زیادی از آن استقبال کردند.

,

این مسئول یادآور شد: در اولین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین ۱۷۰۴ اثر از ۱۴۴ شرکت‌کننده از ۱۸ استان به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری ۵۱اثر در بخش اصلی یعنی آنالوگ و دیجیتال، ۳۰ اثر در بخش موبایلی و ۲۳اثر هم در بخش آرشیو پذیرفته و به نمایش گذاشته شد.

,

, , ,

وی گفت: نگاه ما این بود که به جای کارهای کالبدی نیز به نرم افزاری هم بپردازیم و جامعه و مردم را با فرهنگ و تاریخ شهر آشنا کنیم، از این رو به این نتیجه رسیدیم که جشنواره عکس برگزار کنیم تا این رویداد را از نگاه هنرمندان ثبت کنیم.

,

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین در ادامه گفت: نمایشگاه عکس در سعدالسلطنه را برگزار کردیم و مهمترین دستاوردهای این جشنوراه نیز رویدادهای فرهنگی، مذهبی، ترافیکی، تاریخی و گردشگری است و موفق شدیم کتاب اولین جشنواره عکس دارالسلطنه را چاپ کنیم و ۲۵ اسفندماه رونمایی شد.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: در اولین فوتو ماراتن کشور که در قزوین برگزار می‌شود نیز مسیر عکاسی از دروازه درب کوشک تا امامزاده حسین(ع) خواهد بود.

,

رشوند آوه ابراز کرد: فوتو ماراتن یک رقابت عکاسی است که شرکت‌کنندگان آن از قبل مشخص شده و در یک بازه زمانی تعیین شده، آثار خود را ثبت می‌کنند.

,

وی بیان کرد: این جشنواره در چهار بخش اصلی(فوتوماراتن)، بخش جنبی(معماری)، بخش تلفن همراه و بخش آرشیوی (عکس‌های قدیمی) برگزار خواهد شد.

,

, , ,

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین عنوان کرد: تاکنون بیش از ۵۵۰نفر در سایت جشنواره ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، ۳۶۷ تفر تایید شده و از بین آن‌ها ۸۰ نفر به عنوان عکاس مدعو از ۳۰استان و ۷۰ نفر از استان قزوین در جشنواره حضور خواهند داشت و مابقی افراد می‌توانند به صورت آزاد در جشنواره حضور یابند.

,

این مسئول ابراز کرد: برای اولین بار در کشور، یک جشنواره عکس در قالب ماراتن عکاسی برگزار می‌شود که جذابیت زیادی برای عکاسان، رسانه‌ها، گردشگران و شهروندان خواهد داشت.

,

رشوند آوه گفت: از جمله اهداف و رویکردهای دومین جشنواره در قالب ماراتن عکاسی می‌توان به ایجاد شور و نشاط اجتماعی در روزهای برگزاری فتوماراتن در محور گردشگری و ثبت تعداد قابل توجهی تصاویر مستند اجتماعی و معماری از محور گردشگری تاریخی-فرهنگی قزوین اشاره کرد.

,

وی تصریح کرد: برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جشنواره، علاقه‌مندان می‌توانند به سایت این جشنواره به آدرس darolsaltaneh.qazvin.ir مراجعه کنند و یا با دبیرخانه به شماره ۳۳۲۴۷۶۵۹ تماس بگیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه