اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با دانا؛

پیوند بین اروپا و آمریکا عمیق‌تر از آن است که اروپا به آمریکا اعتراض کند/ اروپا می‌خواهد ایران را در ماندن و یا خروج از برجام معلق نگه دارد

پیوند بین اروپا و آمریکا عمیق‌تر از آن است که اروپا به آمریکا اعتراض کند/ اروپا می‌خواهد ایران را در ماندن و یا خروج از برجام معلق نگه دارد
جمالی نوبندگانی به سکوت اروپا در قبال اقدامات آمریکا اشاره کرد و گفت: احتمال می رود یک تقسیم کار بین اروپایی ها و آمریکا شده باشد که آن ها به این نحو عمل کنند و اروپایی ها هم با پرداخت سهمشان با آمریکا همراهی کنند و ایران را در یک حالت معلق بین خروج یا ماندن در برجام نگه دارند تا بعد به اهدافشان برسند.
[

محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به سکوت اروپا در قبال دو اقدام ضد ایرانی اخیر آمریکا اظهار داشت: اروپایی ها در دیدار با مقامات ایرانی همیشه اعلام می کنند که اروپا به دلایل مختلفی از جمله اقتصادی، نظامی، فرهنگی و سیاسی توانایی برخورد و مقابله با آمریکا را ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: یک پیوند عمیقی بین اروپا و آمریکا وجود دارد که در این پیوند آمریکایی ها دست برتر را دارند و اروپایی ها خودشان اذعان می کنند که توان بیش از این ندارند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به حضور خود در برخی از جلسات اشاره کرد و گفت: علی رغم انتقادات سطحی که ممکن است برخی از رؤسای اروپایی به ترامپ داشته باشند، کسی نباید به اشتباه بیوفتد که این به معنای مقابله و رویارویی است، خیر؛ زیرا آن ها حدود 700 میلیارد دلار با آمریکا مراوده مالی دارند و نظامیان آمریکا در خاک اروپا مستقر هستند و همچنین بانک جهانی و سازمان های بین المللی در اختیار آمریکا است.

,

جمالی نوبندگانی در تشریح سیاست اروپا خاطر نشان کرد: یک دیدگاه بدبینانه تری هم وجود دارد و این که احتمال می رود یک تقسیم کار بین اروپایی ها و آمریکا شده باشد که آن ها به این نحو عمل کنند و اروپایی ها هم با پرداخت سهمشان با آمریکا همراهی کنند و ایران را در یک حالت معلق بین خروج یا ماندن در برجام نگه دارند تا بعد به اهدافشان برسند.

,

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "واکنش دستگاه دیپلماسی ما برای مواجهه با اروپا باید چه باشد؟" گفت: واکنش ها به چند دسته تقسیم می شوند؛ واکنش های تئوریک که بارها دستگاه دیپلماسی ایران چه دیپلماسی دولت و چه دیپلماسی مجلس این اعتراضات را مطرح کرده اند.

,

نماینده مردم فسا در مجلس به واکنش دیگری که دستگاه دیپلماسی می تواند در مواجه با سکوت اروپا از خود نشان دهد اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر ارتباط اقتصادی زیادی با اروپایی ها نداریم، مجموعه ارتباطات اقتصادی ما با اروپا شاید به اندازه ارتباطات اقتصادی ما با عراق باشد و بر همین اساس، دستگاه دیپلماسی ما می تواند با اقدامات عملی، اعتراضات خود را مطرح کند.

,

جمالی نوبندگانی افزود: بنا بر روابط اقتصادی اندک ایران با اروپا در رابطه با اقدامات عملی، متاسفانه دست دستگاه دیپلماسی آنقدر باز نیست که بخواهد اقدام متقابل انجام دهد؛ متاسفانه به همین دلیل فعلاً باید به این سمت و سو رفت که اروپایی ها را مجبور کرد تا به سمت مذاکره 5+1 بیایند.

,

وی در پایان با اعلام اینکه اروپایی ها منافع ایران را از برجام تامین نکرده اند گفت: من عاقبت خوبی برای برجام نمی بینم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه