اخبار داغ

گلایه اهالی مشوکی از هدررفت رواناب به سمت افغانستان/ امامی: امکان احداث سد وجود ندارد

گلایه اهالی مشوکی از هدررفت رواناب به سمت افغانستان/ امامی: امکان احداث سد وجود ندارد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به مطالعات انجام شده توسط مشاور طرح، امکان احداث سد در منطقه مشوکی وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  خاورستان، طی هفته اخیر در استان شاهد بارندگی و در پی آن وقوع سیل در اغلب شهرستان‌های خراسان جنوبی‌بودیم.در بسیاری از شهرستان‌های استان جهت جلوگیری از هدر رفت رواناب‌ها سد و سیل‌بندهایی احداث شده و رواناب‌ها ذخیره‌سازی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  خاورستان,  خاورستان,  خاورستان, ، طی هفته اخیر در استان شاهد بارندگی و در پی آن وقوع سیل در اغلب شهرستان‌های خراسان جنوبی‌بودیم.در بسیاری از شهرستان‌های استان جهت جلوگیری از هدر رفت رواناب‌ها سد و سیل‌بندهایی احداث شده و رواناب‌ها ذخیره‌سازی می‌شود.,
 
,
با توجه به اظهارات مردم روستای مشوکی شهرستان سربیشه با توجه به اینکه در این منطقه سدی برای ذخیره سازی آب وجود ندارد در پی وقوع سیلاب هفته گذشته شاهد هدررفت رواناب به سمت مرز افغانستان بودیم
,
 
,
 
,
خسروی یکی از اهالی روستای مشوکی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: در سال 1384 طرح مطالعاتی برای احداث سد در روستای مشوکی توسط آب منطقه‌ای استان انجام شده اما تا کنون با گذشت حدود 14 سال شاهد اقدام عملی در این خصوص نیستیم.
, خاورستان, خاورستان,
 
,
 
,
وی اظهار کرد: باتوجه به حجم آبی که طی هفته‌های گذشته در پی سیل از این منطقه به سمت مرز افغانستان هدر رفت اگر سدی برای ذخیره‌سازی رواناب وجود داشت آب مورد نیاز کشاورزی این منطقه حداقل برای 20 سال آینده ذخیره شده بود.
,
 
,
 
,
خسروی گفت: چندین مرتبه برای پیگیری و احداث سد در این منطقه به آب منطقه‌ای استان مراجعه داشتیم و هر بار با گفتن نبود اعتبار یا اولویت داشتن ساخت سد سیاهو پاسخ ما را داده‌اند.
,
 
,
 
,
وی افزود: متاسفانه رواناب‌هایی که از این مرز به سمت افغانستان می‌رود موجب ذخیره سازی آب در این کشور و رونق کشاورزی در افغانستان به جای ایران می‌شود.
,
 
,
 
,
حسین امامی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: در سال 1384 مطالعات احداث سد برای منطقه مشوکی انجام گرفته که نظر به مطالعات انجام شده و بررسی‌های لازم امکان احداث سد مخزنی در منطقه وجود نداشته و احداث سد تغذیه مصنوعی، در دست بررسی است.
, خاورستان, خاورستان,
 
,
 
,
 وی افزود: در سال جاری مطالعات طرح با رویکرد تغذیه مصنوعی در دستور کار قرار گرفته است که پس از انتخاب مشاور، انجام مطالعات و تصویب آن عملیات اجرایی طرح آغاز خواهد شد.
,
 
,
 
,
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار لازم، پروژه تا سال 1400 اجرایی شود.
,
 
,
 
,
 امامی خاطرنشان کرد: با توجه به مطالعات انجام شده توسط مشاور طرح، امکان احداث سد در منطقه مشوکی وجود ندارد.
,
 
,
 
,
 
 انتهای پیام/
,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه