اخبار داغ

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند:

آغاز عملیات اجرایی پارک جنگلی بیرجند/ نیازمند تعاون دستگاه‌ها و شرکت‌های خدمات‌رسان برای تحقق درخواست‌های مردم هستیم

آغاز عملیات اجرایی پارک جنگلی بیرجند/ نیازمند تعاون دستگاه‌ها و شرکت‌های خدمات‌رسان برای تحقق درخواست‌های مردم هستیم
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: نیازمند تعاون بیشتر دستگاه‌ها و شرکت‌های خدمات‌رسان برای تحقق درخواست‌های مردم هستیم چرا که بخشی زیادی از اعتبارات شورا به مصوبات ارائه می‌شود و ابزار اجرایی در دسترس نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، ابراهیم تقی‌زاده رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر بیرجند دارای 5 کمیسون است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، ابراهیم تقی‌زاده رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر بیرجند دارای 5 کمیسون است.,
وی افزود: تا کنون 160 جلسه در شورای شهر برگزار شده و 425 مصوبه با کمک شورا به تصویب رسیده است.
,
 
,
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند بیان کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته جهت ساماندهی و بهینه‌سازی کنترل بودجه، 40 درصد بودجه نسبت به سال 96 در سال گذشته افزایش یافت و 40 درصد بودجه نیز نسبت به سال قبل بیشتر تخصیص پیدا کرد.
,
 
,
تقی‌زاده از تحقق 60 درصدی بودجه شهرداری و رشد 40 درصدی آن خبر داد و گفت: بودجه سال 98 نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.
,
 
,
وی با بیان اینکه باید معمولا 59 درصد بودجه شهرداری برای برنامه‌های جاری و 41 درصد برای برنامه‌های عمرانی هزینه شود، اظهار کرد: اما 90درصد بودجه شهرداری برای برنامه‎های جاری و 10 درصد به بودجه عمرانی تعلق یافته و برای همین طی بیش از ۱۴ سال گذشته شاهد کارهای عمرانی زیادی در شهر نبودیم.
,
 
,
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: طی این مدت تلاش شده که روند بودجه شهرداری افزایش داشته باشد و همچنین نیازمند کمک دستگاه‌های دولتی برای شهرسازی هستیم.
,
 
,
تقی‌زاده با بیان اینکه پروژه‌های متعددی در سال گذشته انجام شده، افزود: آیلند‌سازی، آبیاری قطره‌ای فضای سبز، احداث فضای سبز و پارک‌ها در مهرشهر و سایت اداری، پارک خطی مهرشهر، ایجاد چهارشنبه بازار در شمال، آسفالت برخی از خیابان‌های مهرشهر، پروژه فرزان و پل موسی بن جعفر (ع) از جمله پروژه‌های اجرا شده است.
,
 
,
وی با بیان اینکه باید شمال و جنوب شهر در حد امکان از تناسب در بحث امکانات برخوردار باشد، گفت: بیش از 70 درصد بودجه شهرداری به شمال شهر برای فراهم شدن زیر ساخت‌ها پرداخت می‌شود و این در حالی است که پرداخت 30 درصد عوارض شهرداری مربوط به مردم شمال شهر و 70 درصد مربوط به جنوب شهر است.
,
 
,
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به آماده بودن پروژه فرزان و عدم بهره‌بردای آن تاکنون، اظهار کرد: در حال حاضر مشکل پروژه فرزان روشنایی است که اگر همکاری شرکت برق و راه شهرسازی را داشته باشیم طی روزهای آینده با حضور مسئول کشوری به بهره برداری می‌رسد.
,
 
,
تقی زاده عنوان کرد: متاسفانه راه و شهرسازی نسبت به همکاری با شورا و شهرداری به تعهدات خود عمل نکرد که اگر نسبت به آسفالت منطقه مهرشهر و پروژه فرزان همکاری صورت می‌گرفت بسیاری از بودجه‌های شهرداری برای سایر موارد عمرانی شهر هزینه می‌شد.
,
 
,
وی اظهار کرد: بهسازی خیابان جمهوری از دیگر برنامه‌هایی بوده که آغاز شده و در دو فاز انجام خواهد شد.
,
 
,
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: عملیات اجرایی پارک جنگلی نیز با توجه به طرح ارائه شده آغاز شده است.
,
 
,
تقی‌زاده به اجرای پروژه بزرگ باغ ایرانی و ساخت میدان اجتماعات شهرداری به عنوان بزرگترین میدان شهر اشاره کرد و افزود: طرح جامع ترافیک شهری، بهره‌برداری از اتوبوس‌های خریداری شده که شامل 18 اتوبوس و 9 مینی‌بوس است در روز نهم اردیبهشت، بهره‌برداری از فاز اول پارک خطی محدوده دانشگاه آزاد اسلامی و ادامه بلوار پیامبر اعظم (ص) تا خلیج فارس، احداث فرهنگ‌سرا در پارک صیاد شیرازی با بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار انجام بازنگری طرح تفصیلی شهر و اجرای طرح پسماند از جمله پروژهای شهرداری در سال جاری است.
,
 
,
وی همچنین بر همراهی و همکاری برای انتقال پروژه پساب شهری و آبیاری فضای سبز اشاره کرد و افزود: با توجه به کمبود فضای سبز در شهر اگر طرح جامع 450 هکتاری به فضای سبز تبدیل می‌شد بهتر بود.
,
 
,
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند خاطرنشان کرد: شهرداری فعلا توان تملک اراضی پادگان را ندارد .
,
 
,
تقی‌زاده با اشاره به املاکی که در دست بنیاد مستضعفان است، اظهار کرد: عواید املاک مستضعفان باید به دست مردم شهر برسد اما متاسفانه دیده می‌شود املاکی که در شهر دارای بافت تاریخی است به فروش می‌رسد.ارگ بهارستان با توجه به اینکه سند آن به نام بنیاد مستضعفان است اما برای فروش به مزایده گذاشته شده است که اگر در اختیار شهرداری گذاشته شود می‌توان از ظرفیت آن برای استفاده گردشگران استفاده کرد.
,
 
,
وی همچنین در خصوص بند دره، اظهار کرد: شهرداری آمادگی لازم برای استفاده از آن به عنوان مکان تفریحی و استفاده شهروندان را دارد.
,
 
,
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: نیازمند تعاون بیشتر دستگاه‌ها و شرکت‌های خدمات‌رسان برای تحقق درخواست‌های مردم هستیم چرا که بخشی زیادی از اعتبارات شورا به مصوبات ارائه می‌شود و ابزار اجرایی در دسترس نیست.
,
 
,
تقی‌زاده در خصوص بودجه سال 98 گفت: برای امسال 120 میلیارد تومان بودجه برای شهرداری پیش‌بینی شده که امیدواریم با کار
,
جهادی تا مرز 150 میلیارد تومان برسد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: در سال 97 حدود 78 میلیارد تومان اعتبار برای شهرداری پیش‌بینی شده بود.
,
 
,
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به پروژه هلال اظهار کرد: مهمترین مشکل پروژه هلال، تامین پارکینگ است و تا پارکینگ تامین نشود پایان کار داده نخواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه