اخبار داغ

احتمال افزایش روابط دفاع روسیه و کره شمالی

احتمال افزایش روابط دفاع روسیه و کره شمالی
وزیر دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) گفت:روسیه برای روابط دوستی و همسایگی خوب با کره‌شمالی ارزش قائل است. ما آمادگی خودمان را برای همکاری بیشتر ابراز می‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در کنفرانس امنیتی مسکو گفت: به دنبال خروج آمریکا از پیمان نیروهای هسته‌ای میان‌برد موسوم به آی‌ان‌اف، آشکار شد که تولید اینگونه از تسلیحات علیه تضعیف بازدارندگی بالقوه روسیه و چین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
شویگو تاکید کرد: با این حال اسناد مفهومی آمریکا رسماً ماهیت ضد روسی این سامانه‌های دفاع هوایی را تصریح می‌کند. هیچ نوعی از سامانه‌های دفاع هوایی به صورت ۱۰۰ درصد غیر قابل نفوذ نیست و روسیه به درستی از آن مطلع است. سامانه‌های دفاع هوایی این امکان را دارند که در کوتاه‌ترین زمان توسعه یافته و به خدمت گرفته شوند. روسیه این کار را انجام داده است. ماهیت ثبات‌سازی دفاع هوایی کاملاً مشخص است.
,
 
,
او همچنین تاکید کرد، کل ناتو روسیه را به عنوان رقیب اصلی خودش در نظر می‌گیرد. شویگو گفت: نیت تعریف روسیه به عنوان تهدید اصلی علیه غرب، مجموع سیاست ناتو را در بر می‌گیرد. این بر اصل "خودت بساز و باور کن" استوار است. به عبارت دیگر، آنها خودشان تهدید روسیه را ایجاد کردند و خودشان را با آن می‌ترسانند. اقدامات ناتو نظیر توسعه زیرساخت نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه و تقویت فعالیت در دریای سیاه و دریای بالتیک نیازمند پاسخ‌های متقضی است چرا که به تشدید تنش‌ها منجر می‌شود.
,
 
,
در همین حال نو کوآنگ چول، وزیر دفاع کره‌شمالی به سرگئی شویگو گفته است پیونگ‌یانگ به همکاری سازنده با روسیه در امور دفاعی و امنیت بین‌المللی امید دارد. او گفت: ما به گفت‌وگوهای مثمرثمر و همکاری امید داریم. ما به شرکت در تقویت امنیت بین‌المللی اطمینان داریم.
,
 
,
شویگو هم به همتای خود از کره‌شمالی از آمادگی مسکو برای همکاری بیشتر خبر داد. به گفته شویگو، روسیه برای روابط دوستی و همسایگی خوب با کره‌شمالی ارزش قائل است. ما آمادگی خودمان را برای همکاری بیشتر ابراز می‌کنیم.
,
 
,
منبع: ایسنا
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه