اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

خسارت ناشی از سرمازدگی باغات در آذربایجان‌غربی جبران می‌شود

خسارت ناشی از سرمازدگی باغات در آذربایجان‌غربی جبران می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در برخی شهرستان‌ها شاهد وارد آمدن خسارت به باغات بر اصر سرمازدگی هستیم، گفت: خسارات باغداران در این زمینه جبران خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، رسول جلیلی عصر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به خسارت وارد شده به کشاورزان آذربایجان‌غربی در بارش‌های فروردین ماه، اظهار داشت: سیل ۴۳ میلیارد تومان به محصولات زراعی این استان خسارت وارد کرده که سازمان  جهاد کشاورزی منتظر دستور ستاد مدیریت بحران کل کشور است تا جبران خسارات صورت گرفته انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: در چند روز اخیر شاهد بارش برف و باران و برودت هوا در سطح استان هستیم ولی خوشبختانه کاهش دما رخ نداده و سرما‌زدگی به محصولات کشاورزی هنوز نمایان نشده است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، گفت: کاهش دما فقط در ۳ شهرستان چالدران، ماکو و اشنویه  مشاهده شده که خسارت چندانی در چالدران پیش بینی نشده  ولی انتظار می‌رود برودت هوا به ماکو و اشنویه خسارت وارد کند.

,

وی، خاطرنشان کرد: خسارت درختان هسته‌دار از جمله هلو، شلیل، آلو، آلبالو و سیفی‌جات، سبزی‌ها،نهال‌ها و میوه‌های دانه دار مانند انگور، گلابی، گردو را هدف گرفته است.

,

جلیلی، ابراز داشت: به کشاورزانی تحت پوشش بیمه که بر اثر سیل و کاهش دمای چند روز اخیر خسارت وارد شده است، بیمه جبران این خسارت‌ها را برای زارعان جبران خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه