اخبار داغ

امام جمعه شهرستان قرچک:

اعتمادسازی یکی از راهکارهای افزایش پرداخت زکات است

اعتمادسازی یکی از راهکارهای افزایش پرداخت زکات است
امام جمعه شهرستان قرچک گفت: اعتمادسازی را یکی از راهکارهای افزایش پرداخت زکات است و اگر اعتماد لازم درباره نحوه هزینه‌کرد زکات در مردم ایجاد شود، ضمن ایجاد آرامش، پرداخت زکات افزایش خواهد یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قرچک آنلاین; جلسه شورای زکات با حضور اعضاء این ستاد و مردم قرچک در مسجد صاحب الزمان(عج) روستای برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قرچک آنلاین,

حجت الاسلام و المسلمین حجت اله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچکدر این جلسه با برشمردن فضیلت زکات و اهمیت، اظهار داشت: از آنجا که زکات یک واجب الهی است، باید همه مردم در هر جایگاهی که هستند، برای احیای آن تلاش و تبلیغ کنند.

,

وی فرهنگ‌سازی درباره زکات را یک وظیفه همگانی دانست و گفت: از آنجا که زکات یک واجب الهی است، باید همه مردم در هر جایگاهی که هستند، برای احیای آن تلاش و تبلیغ کنند.

,

اسماعیلی با اشاره به مشکلات ناشی از رسوخ فقر به جامعه، بیان کرد کرد: متاسفانه مردم جامعه آگاهی و اطلاع کافی از این واجب فراموش شده ندارند که تحقق این مهم مستلزم فرهنگ رسانی است و این جلسه با هدف شناسایی آسیب های زکات و ارائه رهکار برای رفع آن در سطح شهرستان برگزار می شود.

,

وی تاکید کرد: اعتمادسازی را یکی از راهکارهای افزایش پرداخت زکات است و اگر اعتماد لازم درباره نحوه هزینه‌کرد زکات در مردم ایجاد شود، ضمن ایجاد آرامش، پرداخت زکات افزایش خواهد یافت.

,

بهمن خطیبی فرماندار قرچک در ادامه پرداخت زکات و هزینه‌کرد درست آن را موجب تحقق عدالت اجتماعی دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه دین اسلام، دینی عدالت‌محور است، تاکیدهای فراوانی در قرآن کریم و روایات اسلامی درباره اهمیت پرداخت زکات شده است.

,

وی ضمن تاکید لازم مبنی بر ترویج فرهنگ زکات در جامعه افزود : مسائل ومشکلات به صورت دقیق ومصداقی بررسی واعلام شود تا ادارات نیز بر حسب وظیفه همکاری وهمراهی لازم داشته باشند.

,

خطیبی اظهار داشت: با برگزاری جلسات با حضور مبلغین و دهیاران می توان نسبت به اجرای بهتر برنامه های شورای زکات اقدام  کرد.

,

وی در پایان خواستار شناسایی افرا متمکن به لحاظ مالی از میان کشاورزان واصناف شد و گفت : با شناسایی این افراد به منظور جمع آوری زکات دیدار چهره به چهره صورت پذیرد و مزایای پرداخت زکات از قبیل تخفیف مالیاتی نیز اعلام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه