اخبار داغ

تابلو نقاشی آرامش؛

نمایشگاه آثار نقاشی هنرمندان معاصر در گالری دیار سنندج / 22 سال تلاش و هنر بدون استاد!

نمایشگاه آثار نقاشی هنرمندان معاصر در گالری دیار سنندج / 22 سال تلاش و هنر بدون استاد!
طبیعتی پرعظمت، درختان ظریف و نازک که با قامت بلند خود زمین را به آسمان متصل کرده‌اند، درختانی پر از شکوفه که پرندگان در آسمانش به صورت سرخوشانه‌ای در حال پروازند، انگار همیشه بهار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، طبیعتی پرعظمت، درختان ظریف و نازک که با قامت بلند خود زمین را به آسمان متصل کرده‌اند، درختانی پر از شکوفه که پرندگان در آسمانش به صورت سرخوشانه‌ای در حال پروازند انگار همیشه بهار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,


 اسب‌هایی که به فضای ناب و منظره‌های بکر حمید عمرانی انرژی می‌دهند و جریان زندگی را به بیننده نشان می‌دهند. 

,
,

 

,


درختان سر سبزی که به سبکی بالند و بعضی از آنها حتی شاخه هایشان به زمین نمی‌رسد و در آسمان معلق و در حرکت هستند و با قلمی نرم و خطوطی سیال و رنگ‌هایی رقیق ترسیم شده‌اند. 

,
,

 

,


در منظره‌های هنرمندان معاصر دیار گروس هیچ گونه عنصر سختی در آثار دیده نمی‌شود، همه چیز لطیف و با بافت گیاهی پوشیده شده است. جهانی که محجوبی خلق می‌کند جهانی است خیال انگیز که یاد اسطوره‌ها و افسانه‌ها را زنده می‌کند.

,
,

 

,

, ,


نمایشگاه آثار هنری خوشنویسی و نقاشی از دو هنرمند حمید عمرانی و علی آقاخانی از 3 اردیبهشت ماه در محل گالری دیار سنندج دایر شد.

,
,


در این زمینه با حمید عمرانی نقاش هنرمند به گفتگو نشستیم که در ادامه می خوانید:

,
,


وی می گوید: حمید عمرانی هستم از دیار بیجار گروس و نزدیک به 22 سال است که در حوزه نقاشی روغن کلاسیک مشغول به کار هستم و طی این سال ها بدون استاد  و تنها با تلاش و با علاقه ی خودم این کار را شروع کردم و تا به امروز نیز ادامه داده ام و توانستم در جشنواره های مختلف، استانی، کشوری و حتی در جشنواره گرجستان و چند کشور خارجی مقام هایی را کسب کرده ام.

,
,

 

,

, ,


وی گفت: چندین جشنواره را همراه دوست عزیزم که همواره چندین سال است که شراکت داریم و نمایشگاه های خود را همراه هم برگزار می کنیم برای اولین بار در استان کردستان و در گالری دیار سنندج این نمایشگاه را دایر کرده ایم و سعی کرده ایم که این تابلوها را نیز به خاطر استقبال پر شور مردم به فروش برسانیم.

,
,

 

,


وی افزود: خودم و با تلاش و سال ها الگوبرداری از نقاشی های هنرمند، این تابلوها را به تصویر بکشم و این ثمره ی بیش از 20 ساله ی من است و اکثریت در جشنواره ها شرکت کرده ایم و در دو کشور باکو و گرجستان نیز شرکت داشته ایم و تابلوهایمان را به تصویر کشیده ایم.

,
,

 

,


عمرانی ادامه داد: در بیجار آموزشگاهی تحت عنوان مشکین قلم را دایر و  هنرجو ها را استعدادیابی می کنیم و در این سالها خوشبختانه هنرمندان زیادی در این دیار خوش درخشیده اند.

,
,

 

,


وی با بیان اینکه اکثر تابلوهایی که د این گاری در معرض نمایش گذاشته ایم برگرفته از طبیعت است افزود: چون به سبک رئال و کلاسیک علاقه داریم و خودم هم در سعی می کنم برای بهترین ارائه ی کار، چند روز را در طبیعت باشم از مناطق بکر و دیدنی دیار خودمان را به تصویر بکشم .

,
,

 

,

, ,


این هنرمند کُردستانی می گوید: هر چند پول اساس و لازمه ی زندگی است اما من سعی می کنم که در هر منزلی حتی اگر با حدااقل قیمت آنها را به فروش رساده ام باشد تا مخاطب انها را ببیند و لزوما برای پول نیست که بتوان روی این تابلوها قیمت گذاری گذاشت و فقط هدف ما این است که این تابلوها به منازل بروند و مخاطب قدر ان را ببینند چرا که هنر استان کردستان در حال نزول است و سعی می کنیم که دوباره انها را احیائ نمایییم.

,
,

 

,


وی در ادامه گفت: هر کدام از آثارم را مثل بچه هایم می‌دانم و دوست دارم ولی این دوست داشتن باعث نمی‌شود برخلاف برخی قادر به فروششان نباشم بلکه فکر می‌کنم نقاشی‌هایم فرزندان خلفی هستند که باید به موقع تحویل جامعه داده شوند.

,
,

 

,


این هنرمند سنندجی می گوید: سال‌هاست که من در نقاشی از عناصر طبیعت استفاده می‌کنم و بیشتر سوژه‌هایم درخت و به تصویر کشیدن طبیعت منطقه ی کردستان هستند. من این نمادها را بدون فکر انتخاب نکرده‌ام! 

,
,

 

,


درخت را نماد حیات می دانم و در کارهایم استفاده می‌کنم و درک عمیقی از این عناصر به دست آورده‌ام. 

,
,

 

,


وی با اشاره به اینکه هر هنری یک سری مشکلات خاص خود را دارد اضافه کرد: سازمان های فرهنگی و هنری حمایت خود را در حد توان خود انجام داده اند اما در حد حمایت های اداری این کار برای هنرمندان صورت نگرفته است چرا که نقاشی هنر یتیمی است چون علی رغم زحمتی‌که دارد، نگاه چندانی معطوفش نیست و هنرمندان این رشته اغلب نادیده‌گرفته می‌شوند.

,
,

 

,

, ,


گفتنی است؛ این نمایشگاه دربردارنده آثاری با موضوع نقاشی کلاسیک و نقاشی مدرن است و  از 3 لغایت 10 اردیبهشت ماه جاری در دو نوبت صبح و عصر در سنندج، خیابان نمکی، روبروی عمارت احمدزاده، گالری دیار پذیرای بازدید علاقه مندان است.

,
,

 

,

در این نمایشگاه در مجموع ۴۰ اثر رنگ و روغن این دو هنرمند به نمایش گذاشته شده است که علی آقاخانی ( برادر سعید آقاخانی) با ارائه ۱۵ اثر به سبک مدرن و حمیدعمرانی با ۲۵ اثر به شیوه کلاسیک این نمایشگاه دو نفره را برگزار کرده اند.

,

 

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه