اخبار داغ

در بازدید شبانگاهی سردار غیب پرور از روستاهای سیل زده پلدختر و معمولان مطرح شد؛

اسکان موقت مهمترین نیاز سیل زدگان پلدختر/ پاکسازی 90 درصد کوچه ها و منازل روستای "چم مهر"

اسکان موقت مهمترین نیاز سیل زدگان پلدختر/ پاکسازی 90 درصد کوچه ها و منازل روستای "چم مهر"
با گذشت بیش از سه هفته از سیل در لرستان، 90 درصد کوچه ها و منازل پاکسازی شده و این کار تا قبل از ماه رمضان به اتمام می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک سیل 12 فروردین ماه ویرانی هزاران خانه، بی خانمانی بسیاری از هم استانی هایمان در پلدختر و روستاهای اطراف را رقم زد اما از همان ابتدا بسیج و سپاه در کنار سایر نیروهای امدادی برای کمک به سیل زدگان آستین همت بالا زدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

نیروهای جهادگر از سراسر کشور خود را به روستاها و شهر پلدختر رساندند تا در راستای زدودن مشکلات و غم و اندوه سیل زدگان قدم بردارند.

,

, ,

 

,

با گذشته سه هفته از سیل در لرستان شامگاه چهارشنبه سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین برای دومین بار از مناطق سیل زده لرستان بازدید کرد تا از نزدیک در جریان روند اجرای خدمت رسانی و وضعیت سیل زدگان قرار بگیرد.

,

 

,

 سیل

, سیل,

 

,

سردار غیب پرور بعد از بازدید از روستای "چم مهر" پلدختر اظهارداشت: مردم مناطق سیل زده در جریان سیل اخیر با مشکلاتی روبرو شدند و زندگی مردم به شت آسیب دیده است.

,

 

,

وی اضافه کرد: گروه های جهادی از استان های همدان، سمنان و تهران بعد از وقوع سیل به مناطق سیل زده وارد شدند اما حجم کار بالاست و تاکنون اقدامات لازم برای پاکسازی معابر، منازل صورت گرفته و در گام بعدی مهمترین مسئله اسکان موقت سیل زدگان است.

,

 

,

به گفته وی با توجه به این که هوا رو به گرمی می رود اسکان موقت مهمترین موضوعی است که باید برای آن فکری شود و کار گروهی نیاز است تا با همفکری عزیزان در بنیاد مسکن بتوانیم اقدامات موثری انجام دهیم و آلام مردم را کاهش دهیم.

,

 

,

 سیل

, سیل,

 

,

سردار غیب پرور تصریح کرد: باید تلاش کرد تا مردم سیل زده سریعتر به زندگی عادی خود برگردند و باید توجه داشت که این مردمان فقیر نیستند بلکه کسانی بودند که زندگی داشتند و تولیدکننده بودند و باید به بهترین شکل با آنها رفتار کرد و خدمات لازم را برای رفع مشکلات به انها ارائه داد.

,

 

,

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: نمی خواهیم نقش دولت را ایفا کنیم چرا که دولت و دستگاه ها وظایف ذاتی خود را دارند و ما به عنوان سپاه به مدد آمدیم و قول دادیم که تا روز آخر می ایستیم و این اتفاق همت همگانی نیاز دارد چرا که عمق خسارت بسیار زیاد است و در برخی از استانهای سیل زده هم وضعیت مناسب نیست اما با انسجام و صبوری مشکلات برطرف می شود.

,

 

,

, ,

 

,

وی بیان کرد: در حال حاضر مهمترین مشکل اسکان موقت سیل زدگان است و باید فکری شود و مرحله بعد ساخت و ساز اساسی خانه های مردم است که برنامه داریم تا با همکاری بنیاد مسکن این خانه ها ساخته و تحویل مردم سیل زده داده شود.

,

 

,

به گفته وی همچنین در راستای مشکلات در راه های ارتباطی دستگاه های راهسازی در منطقه حضور دارند و در یک فرآیند زمانی مشکلات راه حل می شود.

,

 

,

در ادامه سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: هفت سپاه استان برای لرستان در راستای امداد و کمک رسانی در سیل مشخص شد که از این تعداد سه سپاه استانی در پلدختر و چهار سپاه هم در سایر شهرستانها مستقر شدند.

,

 

,

 سیل

, سیل,

 

,

وی اضافه کرد: با توجه به حضور نیروهای جهادگر کار پاکسازی منازل و معابر ظرف 10 روز انجام شد و تنها روستا چم مهر باقیمانده که سپاه استان سمنان مشغول به کار است و سایر نیروهای جهادی از استان های دیگر نیز به کمک امده اند اما کار سنگینی است و از مجموع 330 منزل این روستا تنها 40 منزل در راستای پاکسازی باقیمانده است.

,

 

,

سردار کشکولی با اشاره به ضرورت اسکان موقت در مناطق سیل زده افزود: فاز بعدی این کار اسکان موقت است چرا که ساخت خانه های سیل زدگان حداقل بین 8 ماه تا یک سال طول می کشد و زندگی کردن در چادر بسیار سخت است.

,

 

,

, ,

 

,

در ادامه جابر دوست محمدی فرمانده سپاه سمنان اظهارداشت: 13 فروردین وارد پلدختر شدیم و حوزه ای بود که برای پاکسازی به این استان محول شد که برای لایروبی و پاکسازی ابتدا روز اول با حضور 120 جهادگر سمنانی کار رو شروع کردیم اما در روزهای دوم و سوم 680 نفر از جهادگران سمنان امدند و در راستای لایروبی اقدام کردند.

,

 

,

, ,

به گفته وی در مدت 10 روز 680 منزل که تحت پوشش حوزه ما بودند به خوبی لایروبی شد و هم اکنون در روستای چم مهر هستیم که عمق فاجعه در این روستا بسیار بالاست و ارتفاع گل و لای تا سه متر هم رسیده است.

,

 

,

وی بیان کرد: حدود 90 درصد معابر و منازل هم در این روستا پاکسازی شده و تلاش می شود تا قبل از ماه رمضان کار پاکسازی و لایروبی به اتمام برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه