اخبار داغ

اجرای طرح تاب‌آوری اجتماعی زنان در مناطق سیل‌زده لرستان

اجرای طرح تاب‌آوری اجتماعی زنان در مناطق سیل‌زده لرستان
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان از اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در مناطق سیل‌زده خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک،ناهید پرویزپور،مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان امروز در اولین جلسه کارگروه بانوان و خانواده که با موضوع سیل و نحوه امداد رسانی به زنان و کودکان برگزار شد، اظهار کرد: زنان در حوادث و بلایای طبیعی از دو نظر نسبت به مردان آسیب پذیرتر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی ادامه داد: اول اینکه در حوادث طبیعی وضعیت بهداشت و سلامت زنان به‌دلیل عدم دسترسی به وسایل بهداشتی، آب سالم و تغذیه مناسب در معرض مخاطره هستند و دوم اینکه انسجام عاطفی اعضای خانواده از وظایف آنان است و در شرایط بحرانی زنان تمام اندوه ناشی از بحران را در خود فرو می‌ریزند و به همین دلیل مشکلات روحی زیادی را تجربه و تحمل می‌کنند.

,

 

,

پرویزپور گفت: ما اکنون وارد فاز دوم امدادرسانی به مردم سیل زده هستیم و باید تمام تمرکز خود را بر جذب کمک‌های نقدی مردم، خیرین و تهیه لوازم ضروری منزل کنیم.

,

 

,

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به اهمیت آموزش‌های تاب‌آوری اجتماعی زنان در مناطق سیل زده بیان کرد: در سال جاری طرح تاب‌آوری زنان جوامع محلی با تمرکز بر بانوان این مناطق اجرا خواهد شد و تمام تلاش ما این است که به آنان کمک کنیم تا بتوانند در مواجهه با بحران‌ها به شیوه منطقی برخورد کرده و بنیاد خانواده را حفظ کنند.

,

 

,

وی به اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در مناطق سیل زده اشاره کرد و افزود: معاونت زنان ریاست جمهوری با همکاری وزارت کار و تعاون اعتباری را برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار تخصیص داده است که شامل زنجیره آموزش‌های تخصصی، تامین منابع و تجهیزات و فروش محصولات می‌شود و در سال جاری اجرا خواهد شد بنابراین زنانی که علاقه‌مند به حضور در این طرح هستند می‌توانند با مراجعه به امور بانوان نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

,

 

,

پرویزپور گفت: در حوزه بهداشت زنان و کودکان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی پیگیر اعتباری برای ارائه خدمات مامایی و مشاوره روان شناسی به مادران مناطق سیل زده هستیم و امیدواریم پس از تامین اعتبار این طرح نیز اجرایی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه