اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل مطرح کرد:

سکوت جوامع حقوق‌بشری با دریافت رشوه از عربستان/ چهره منافقانه مدعیان حقوق بشر برای افکار عمومی روشن‌ شد

سکوت جوامع حقوق‌بشری با دریافت رشوه از عربستان/ چهره منافقانه مدعیان حقوق بشر برای افکار عمومی روشن‌ شد
کارشناس مسائل بین الملل گفت: سکوت نهاد‌های مدعی دفاع از حقوق بشر نسبت به اعدام ۳۷ شهروند شیعه عربستان نشان می‌دهد که عربستان با پرداخت رشوه‌های کلان، آن‌ها را وادار به سکوت می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار صبح توس در مورد اعدام ۳۷ نفر از مردم عربستان اظهار کرد: اقدام اخیر رژیم آل سعود در اعدام ۳۷ تن از شهروندان شرق عربستان در حقیقت ناشی از نگاه طایفه‌ای عربستان نسبت به شهروندان این کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,


وی افزود: رژیم آل سعود از ده‌ها سال پیش حدود پنج میلیون نفر از ساکنان منطقه الشرقیه را تنها به دلیل گرایش به مکتب اهل‌بیت(ع) از همه حقوق شهروندی محروم کرده است؛ درحالی‌که شیعیان بخشی از ساختار اجتماعی عربستان را تشکیل می‌دهند.

کارشناس مسائل بین الملل بیان کرد: متأسفانه این رژیم به دلیل نگاه خاصی که نسبت به شیعیان دارد همواره این قشر را از همه حقوق محروم کرده و بسیاری از جوانان شیعه حق ورود به دانشگاه و مراکز دولتی را ندارند؛ در حقیقت سازمان‌های مدعی دفاع از حقوق بشر به دلیل برخورداری عربستان از مصونیت بین‌المللی، نسبت به کشتار شیعیان سکوت اختیار کرده‌اند.

هانی زاده با بیان اینکه اعدام دردناک شیخ نمر روحانی برجسته سعودی با سکوت نهادهای بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشر مواجه شد، گفت: این اقدام نشان می‌دهد که عربستان به دلیل چسبندگی به آمریکا و لابی‌های صهیونیستی از یک مصونیت خاصی برخوردار است؛ سکوت نهاد‌های مدعی دفاع از حقوق بشر نشان می‌دهد که عربستان با پرداخت رشوه‌های کلان، آن‌ها را وادار به سکوت می‌کند.

وی افزود: اعدام ۳۷ فرد بی‌گناه که بدون محاکمه، حضور وکیل و حق دفاع صورت گرفت،‌ نشان می‌دهد که رژیم آل سعود یک رژیم خون‌خوار و ضد بشری است و به کوچک‌ترین قوانین حقوق بشری پایبند نیست و لذا جامعه جهانی باید از نگاه خود نسبت به عربستان تجدیدنظر کنند و شرایطی فراهم آورند که شیعیان از حقوق مساوی در میان شهروندان سعودی برخوردار شوند.

کارشناس مسائل بین الملل در خصوص واکنش ایران و دستگاه‌های دیپلماسی نسبت به این کشتار تصریح کرد: قوه قضاییه، دفتر معاونت حقوق بشر قوه قضاییه، وزارت خارجه و نهادهای مدنی از طریق جریان سازی علیه عربستان و استفاده از رسانه ملی برای مقابله با اقدامات جنایت‌کارانه عربستان علیه شیعیان عمل کنند تا از طریق تشکیل کمیته سیاسی و حقوقی در سطح افکار عمومی آن‌ها را رسوا کنند.

وی در پایان گفت: قتل دردناک خاشقچی با سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشر و آمریکا مواجه و از جنایات رژیم عربستان دفاع شد و نسبت به اقدامات وحشی گرایانه نسبت به مردم یمن و عربستان تشویق کردند؛ در حال حاضر چهره منافقانه مدعیان حقوق بشر برای افکار عمومی روشن‌شده است.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه