اخبار داغ

کارشناس مسائل خاورمیانه مطرح کرد:

سکوت معنادار جوامع حقوق بشری در مقابل جنایات آل‌سعود/ چراغ سبز نظام سلطه به اقدامات فجیع «بن سلمان»

سکوت معنادار جوامع حقوق بشری در مقابل جنایات آل‌سعود/ چراغ سبز نظام سلطه به اقدامات فجیع «بن سلمان»
کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه امروز شاهد سکوت معنادار جوامع حقوق بشری در مقابل جنایات آل‌سعود هستیم، گفت: آمریکا با نشان دادن چراغ سبز به بن سلمان، مجوز لازم را برای ایجاد خفقان و رفتارهای خشن و افراطی در این کشور داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصغر زارعی در گفتگو با نسیم سرخس، با اشاره به اعدام ۳۷ نفر از مردم عربستان توسط رژیم آل سعود اظهار کرد: متاسفانه محاکم بین المللی و حقوق بشری در برابر ظلم و تعدیات رژیم سعودی سکوت کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم سرخس,

 

,

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه فقط سازمان عفو بین الملل درباره اقدام خشن اخیر سعودی ها بیانیه صادر کرد، افزود: متاسفانه از ناحیه کشورهای اسلامی هم یک اراده قوی و جدی برای مقابله با اقدامات خشن و افراطی سعودی ها نمی بینیم.

,

 

,

وی تصریح کرد: آمریکا با نشان دادن چراغ سبز به بن سلمان و رژیم سعودی، مجوز لازم را برای ایجاد خفقان و رفتارهای خشن و افراطی در این کشور داده است و هر روز شاهد یک جنایت در این کشور به خصوص در مناطق شیعه نشین هستیم.

,

 

,

زارعی بیان داشت: در ماجرای قتل خاشقچی با وجود صریح و واضح بودن این جنایت توسط بن سلمان و رژیم آل سعود اجازه بررسی این موضوع داده نشد و با وجود اطلاع افکار عمومی دنیا از این جنایت، با پافشاری کاخ سفید و شخص ترامپ دستگاه های اطلاعاتی کشورهای مختلف نتوانستند بر روی این موضوع کار کنند و محاکم بین المللی هم همچون گذشته واکنشی در خصوص این جنایت نشان ندانند.

,

 

,

کارشناس مسائل خاورمیانه عنوان کرد: رژیم سعودی و شخص بن سلمان از هیچ گونه اقدام و جنایتی برای تثبیت جایگاه خودش ابایی ندارد و از همه ابزارها و امکانات بدون هیچ گونه پروایی استفاد می کند و یکی از نگرانی های جدی بن سلمان نیز بحث شیعیان منطقه الشرقیه و استان های شیعه نشین شمال شرق این کشور است که اکثر منابع نفتی عربستان در این مناطق وجود دارد.

,

 

,

وی اضافه کرد: امروز رژیم سعودی از هر ابزاری برای سرکوب اعتراضات و مطالبات به حق این مناطق جلوگیری می کند و در گذشته هم شاهد بودیم محاکم بین المللی به راحتی از جنایت این رژیم در اعدام «شیخ نمر» و دیگر رهبران شیعه عربستان عبور کرد.

,

 

,

زارعی با تاکید بر اینکه امروز شاهد تبانی و هماهنگی نظام سلطه با جنایت های آل سعود هستیم و هیچ محکمه ای هم برای برخورد با جنایت های این رژیم وجود ندارد، گفت: کشورهای اسلامی و به خصوص کشورهای انقلابی جهان اسلام باید با یک اراده جدی و هم افزایی برای مقابله با اقدامات خشن و افراطی آل سعود وارد عمل شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه