اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل:

آمریکا از حوادث تاریخ درس نمی گیرد/ تکرار اشتباهات آمریکا موجب تضعیف جایگاهش در افکار عمومی شد

آمریکا از حوادث تاریخ درس نمی گیرد/ تکرار اشتباهات آمریکا موجب تضعیف جایگاهش در افکار عمومی شد
کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه شکست هایی که آمریکا در منطقه متحمل شده، موجب نشد که در سیاست های خودش بازنگری کند، گفت: آمریکایی ها ثابت کردند که از حوادث تاریخ درس نمی گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار مرآت، با اشاره به سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس در 5 اردیبهشت سال 59، بیان کرد: آمریکا در طول 4 دهه گذشته از همه ابزارهای فشار امنیتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی برای به زانو در آوردن ایران استفاده کرد اما با وجود انسجام ملت ایران و فرماندهی قدرتمند رهبر انقلاب اسلامی نتوانست به اهداف خودش برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی جنگ تحمیلی علیه ایران، حضور نظامی در افغانستان با هدف تسلط بر کشورهای آسیای مرکزی، تحریم ایران، استفاده ابزاری از گروهک های تروریستی در سوریه و عراق، فشار بر حزب الله و محور مقاومت را بخشی از سیاست های شکست خورده آمریکا در منطقه خاورمیانه برشمرد.

,

کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه حضور نظامی شکست خورده در سوریه و عراق، تجربه تلخی برای آمریکا در طول سال های اخیر بود، افزود: جمهوری اسلامی ایران در رابطه با سرکوب گروهک های تروریستی نقش بسیار ارزنده ای ایفا کرد لذا طرح های آمریکا و عربستان و اسرائیل با شکست مواجه شد.

,

هانی زاده با اشاره به اینکه ایران نقش بسیار تاثیر گذاری در رخدادهای منطقه و تقابل با جریان های تکفیری ایفا کرد، ادامه داد: بر همین اساس آمریکایی ها از همه ابزارهای فشار علیه ایران استفاده می کنند.

,

وی تاکید کرد: توطئه های آمریکا علیه ایران در طول 4 دهه گذشته  با شکست مواجه شد و این امر خشم آمریکا به ویژه ترامپ و تیم وی را فراهم کرد.

,

کارشناس مسائل بین الملل، اقدامات اخیر ترامپ در خصوص قرار دادن سپاه در لیست سازمان های تروریستی و منع صادرات نفتی ایران را ناشی از خشم فزاینده آمریکا به دلیل حضور قدرتمندانه ایران در منطقه دانست.

,

هانی زاده اضافه کرد: تیم کاخ سفید مانند پمپئو وزیر خارجه و جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا و شماری از چهره های افراطی با هدف وادار کردن ایران به تسلیم در برابر اراده آمریکا، ترامپ را وادار می کنند که تصمیمات اشتباهی در خصوص ایران اتخاذ کند.

,

وی با بیان اینکه شکست هایی که آمریکا از ایران و در افغانستان، سوریه، لبنان وعراق متحمل شد، موجب نشده که در سیاست های خودش بازنگری کند، تصریح کرد: آمریکایی ها ثابت کردند که از حوادث تاریخ درس نمی گیرند.

,

کارشناس مسائل بین الملل گفت: در طول سال های اخیر آمریکا در عراق و افغانستان 7 هزار میلیارد دلار هزینه کرده ضمن اینکه بیش از 6 هزار نفر از سربازان آمریکایی در این دو کشور کشته شدند.

,

هانی زاده ابراز کرد: این حوادث و جنگ ویتنام و لشکر کشی های بی حاصل آمریکا به مناطق جنوب شرق آسیا، غرب آسیا و آفریقا درس عبرتی برای آمریکا نشد و تکرار اشتباهات آمریکا موجب شده که این کشور جایگاه خود را در سطح افکار عمومی از دست بدهد.

,

وی بیان کرد: به نظر می رسد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ همچنان به سیاست های تهاجمی خود علیه ایران و محور مقاومت ادامه خواهد داد و حتی احتمال دارد که دست به ماجراجویی های نظامی بزند.

,

کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: این اقدامات نتیجه ای برای ترامپ نخواهد داشت و در میان نخبگان این کشور جایگاهی ندارد به طوری که محبوبیت ترامپ در طول سه سال اخیر به پایین ترین حد خود در سطح جهان و آمریکا رسیده است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه