اخبار داغ

معاون استاندار زنجان:

‏روند نامناسبی در بازار مسکن حاکم‏ است/ قیمت مسکن متولی خاصی ندارد‏/ اعلام آخرین تصمیمات در خصوص زمین‌های خارج از محدوده زنجان

‏روند نامناسبی در بازار مسکن حاکم‏ است/ قیمت مسکن متولی خاصی ندارد‏/ اعلام آخرین تصمیمات در خصوص زمین‌های خارج از محدوده زنجان
معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به وضعیت بازار مسکن گفت: روند نامناسبی در بازار مسکن حاکم‏ است‏.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: افزایش بی رویه قیمت مسکن را نه تنها در استان بلکه در کل کشور شاهد هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه قیمت مسکن متولی خاصی ندارد، ابراز کرد: به فرض مثال دولت نمی‌تواند مانند سایر اقلام قیمتی برای مسکن اعلام کند و بگوید کسی حق ندارد از این بالاتر بفروشد.

,

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه قیمت مسکن را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند، عنوان کرد: متاسفانه در یک سال اخیر روند نامناسبی در بازار حاکم شده است.

,

وی با تاکید بر اینکه نظمی در قیمت مسکن مشاهده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این به این معنا نیست که دولت باید اقدامی در این راستا انجام دهد چرا که دولتها هیچ وقت در بحث قیمت گذاری مسکن ورود نکرد‌ه‌اند و همیشه نظام عرضه و تقاضا در قیمت تاثیر داشتند.

,

سلطانی با بیان اینکه بیش از 90 درصد تولید مسکن توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، افزود: به همین خاطر دولت دولت در قیمت ورود نداشته و فقط در خصوص سیاست گذاری بخش مسکن وظیفه دارد.

,

وی با اشاره به اینکه این سیاست‌گذاری ممکن است در قیمت مسکن تاثیر داشته باشد، گفت: باید منتظر بود و دید که قیمت مسکن در آینده چه روندی را طی خواهد کرد.

,

معاون عمرانی استاندار زنجان در خصوص زمینهای خارج از محدوده شهر زنجان اظهار کرد: بیش از 20 سال است که تقاضای ورود زمینهای خارج از محدوده شهر به محدوده از طرف تعاونیها وجود داشته است اما با توجه به اینکه زمین کافی در محدوده شهر وجود دارد و سیاست دولت توقف توسعه افقی شهرها است عملا این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

,

وی بیان کرد: توسعه افقی شهرها در برنامه دولت وجود ندارد مگر شهرهایی که با کمبود زمین در محدوده شهر مواجه هستند، مطالعات طرحهای جامع شهر زنجان نشان می‌دهد که ما در داخل محدوده شهر زنجان با کمبود زمین برای توسعه آتی مواجه نیستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه