اخبار داغ

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان:

118 هزار سیل زده امدادرسانی شدند

118 هزار سیل زده امدادرسانی شدند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: در سیلاب اخیر به بیش از 27 هزار خانوار شامل ۱۱۸هزار نفر ، توسط جمعیت هلال احمر امدادرسانی شده و 69 هزار نفر اسکان داده شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک صارم رضایی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش جمعیت هلال احمر در کاهش تلفات انسانی و امداد رسانی ویژه به سیل زدگان اظهار داشت:تیم امداد هوایی با بهره مندی از 14 بالگرد بیش از ۷۰۰ سورتی پرواز انجام داد که در پی آن خدمات امداد رسانی برای 18هزار نفر انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی با بیان این که 28 هزار نفر نیروی امدادی شامل داوطلبان کشور و لرستان به مردم آسیب دیده امدادرسانی کرده اند افزود: در قالب سه مرحله اعضای جوانان استان‌های مختلف کشور به استان اعزام شدند که در دو مرحله اول تجهیز آنها جهت پاکسازی منازل روستایی و شهری از گل و لایی صورت گرفت و در مرحله سوم نیز تیم های حمایت روانی سحر به مناطق مختلف پلدختر اعزام شدند.

,

 

,

رضایی با اظهار این که اعضای جوانان جمعیت هلال احمر در بحث آگاه سازی مردم از خطر سیلاب و پشتیبانی عملیات نقش مهم و تاثیر گذاری ایفا کردند بیان داشت: تخلیه آبگرفتگی ۲ هزار و 160 منزل مسکونی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان نیز با استفاده از موتورهای پمپ آب و لجن کش های موجود در جمعیت هلال احمر صورت گرفت.

,

 

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان تصریح کرد: تیم های درمانی (BHCU)در مناطق سیل زده استان لرستان به بیش از ۶ هزار نفر خدمات پزشکی، پرستاری، بهداشت و روان، مادر و کودک در مناطق سیل زده پلدختر کوهدشت معمولان، چگنی و دلفان ارائه داده است.

,

 

,

رضایی جمع‌آوری بیش از 44 هزار تخته پتو، 11301 متر زیر انداز و موکت، ۳۳۰ تخت فرش، 2266 لباس بچه گانه ۶۷۰۰ لباس مردانه،و بسته بندی  بیش از 24هزار لباس زنانه، کفش مقادیر بسیار زیادی خشکبار، آب معدنی، برنج، روغن، ماکارانی، کنسروجات، قند و شکر، مربا، بسکویت، خرما، شیر خشک، تخم‌مرغ، آبمیوه، نان، پنیر، حلوا شکری، آرد و حبوبات، غذای گرم، پوشک بچه، لوازم بهداشتی و لوازم خانگی، را بخشی دیگر از خدمات داوطلبان جمعیت برشمرد.

,

 

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با اشاره به توزیع بیش از 14 هزار چادر امدادی در میان سیل زدگان لرستان خاطرنشان کرد: در سیلاب اخیر به بیش از 27 هزار خانوار شامل ۱۱۸هزار نفر، توسط جمعیت هلال احمر امدادرسانی شده است و به 69 هزار نفر اسکان داده شدند و جمعا به 1006 روستا امداد رسانی شده است و همچنین 905 نفر به اماکن امن انتقال داده شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه